Samsung S6

Ja kanske väntar jag tills April 20 och köper S11 5555. Ne allvarligt talat vet jag inte varför jag är att vänta jag pråtar bara i tel jag använder inte den till att torka arslet med så för mig kvittar om det är 6-7-8-9 så länge att det går att pråta i den.
Nästan det enda jag inte gör med min telefon är pratar i den, därför jag var lite tveksam först om jag skulle köpa telefon.
Jag använder den bara för internet, har inte haft en telefon på ett år innan jag köpte den här innan använde jag tablet.

Har en S6 privat och en iPhone 7 i jobbet föredrar S6 an alla dar i veckan;)är grymt nöjd med min S6a tycker 8an är för stor men blir väl till att tänka om för telefonerna verkar inte bli mindre:)

Är Samsungs nya mjukvara Android-version 7.0 som de kallar Nougat, försökte slicka på telefonen för att se om det skulle smaka gott men det sket sig:D

För att tydliggöra. Den version av Android som bl.a. Samsung använder sig av. Kallades Android N men fick snabbt smeknamnet Nougat.

Men Samsung äger sen inte.

Får väl ta på mig dumstruten:Dmen vad är Nougat??för lat för att goggla;)
Nougat, (av nucatum, tillredning av nötter) en konfektvara som bland annat består av socker, matfett och nötter eller mandel. Nougat används bland annat i bakverk och som fyllning i chokladkonfekt och glass.

Den tillverkades först i Provence av ljus honung, som blandades med vit och grön mandel eller pistaschmandel, hopkokades till rätt konsistens och beströddes med fint mjöl. Detta är vit nougat som även kallats Marseillenougat eller Montélimarnougat. Lägger man mandeln i karamelliserat socker, får man brun nougat. Nougat kan göras "hård" eller "mjuk".

En annan populär variant av nougat är Wienernougat, som i Tyskland kallas "Schmelz-Schokolade" (smält choklad). Denna variant innehåller socker, kakaosmör, mandlar och kakaomassa.

Funny.gif

Nästan det enda jag inte gör med min telefon är pratar i den

Faktiskt likadant här, pratar sällan i telefon genom att ringa eller huvudtaget, blir mest genom messenger med frun och liknande men mest använder jag den för surf, betala, föra över pengar och liknande, så ringa och prata gör jag sällan.

99% går till Spotify när man inte jobbar...
Skulle klara mig hur bra som helst utan faktiskt...

Ja det är ju faktiskt konstigt egentligen, detta gäller kanske inte alla men förr när man bara hade fast telefon ojade man sig över att inte vara nåbar, nu när man är det använder man inte telefonen till det den är eller var tänkt att användas till.

Ja mobilen har ju blivit mer portabel dator istället, istället för telefon!

Jag har börjat lämna den hemma mer och mer...
Och det känns faktiskt ganska bra måste jag säga..

Tog bort mejl ur den för något år sen och kände en enorm lättnad..
Tyst läge har jag haft den i efter 18:30 i många, många år..
Endast när dottern var lite yngre och jag visste hon var i city hade jag den på..

Jag har börjat lämna den hemma mer och mer...
Och det känns faktiskt ganska bra måste jag säga..

Tog bort mejl ur den för något år sen och kände en enorm lättnad..
Tyst läge har jag haft den i efter 18:30 i många, många år..
Endast när dottern var lite yngre och jag visste hon var i city hade jag den på..

Ja det är rätt gjort, ställer heller inte upp på detta 24/7-samhälle. Världen där ute snurrar allt fortare men jag vägrar snurra med.

Brukar jämföra mitt liv med många andras liv som två parallella vägar, en motorväg och en liten landsväg. På motorvägen rusar folk omkring, förvirrade och jagar efter än det ena än det andra och blir aldrig nöjda medan jag lunkar lugnt och skönt på min lilla landsväg och sätter mig ner ibland, kanske ett möte ibland där jag kan lära mig något, sen vandrar jag vidare igen.

Har inget behov av detta 24/7-samhälle.

Ja det är rätt gjort, ställer heller inte upp på detta 24/7-samhälle. Världen där ute snurrar allt fortare men jag vägrar snurra med.

Brukar jämföra mitt liv med många andras liv som två parallella vägar, en motorväg och en liten landsväg. På motorvägen rusar folk omkring, förvirrade och jagar efter än det ena än det andra och blir aldrig nöjda medan jag lunkar lugnt och skönt på min lilla landsväg och sätter mig ner ibland, kanske ett möte ibland där jag kan lära mig något, sen vandrar jag vidare igen.

Har inget behov av detta 24/7-samhälle.
Den stora anledningen till att vi flyttade ut på landsbygden i Roslagen..
Vi har lite mer än 1 mil in till Norrtälje som inte är en jätte stad..
Men vi trivs här ute i tystnaden och lugnet...
Till Stockholm tar det ca: 50 minuter med bil..
Pendlarbussar från Norrtälje går till Tekniska Högskolan varje 10:e minut på dagarna..

Har en S6 privat och en iPhone 7 i jobbet föredrar S6 an alla dar i veckan;)är grymt nöjd med min S6a tycker 8an är för stor men blir väl till att tänka om för telefonerna verkar inte bli mindre:)
Själv väntar jag nog in nästa iPhone som jobbtelefon, hoppas på en 8 annars får det la bli 7S plus.

Jo men S8 är lagom men S8 + är för stor tycker jag.

Ja det är ju faktiskt konstigt egentligen, detta gäller kanske inte alla men förr när man bara hade fast telefon ojade man sig över att inte vara nåbar, nu när man är det använder man inte telefonen till det den är eller var tänkt att användas till.

Ja mobilen har ju blivit mer portabel dator istället, istället för telefon!
Ringer inte mycket, tycker att ex Line som är appen som gäller i Thailand är suverän.
Med chat istället för samtal så kan man svara när det passar och man är ju nåbar även när man eg inte kan svara.

Frågar aldrig tjejer efter deras tel nr, bara Line id [emoji1]

För övrigt tycker jag att kameran är viktigast vid val av telefon. Är ju samma appar för allt annat oavsett telefon.
Senaste 5 åren har ju Samsung varit det självklara valet.

Ringer inte mycket, tycker att ex Line som är appen som gäller i Thailand är suverän.
Med chat istället för samtal så kan man svara när det passar och man är ju nåbar även när man eg inte kan svara.

Frågar aldrig tjejer efter deras tel nr, bara Line id [emoji1]

För övrigt tycker jag att kameran är viktigast vid val av telefon. Är ju samma appar för allt annat oavsett telefon.
Senaste 5 åren har ju Samsung varit det självklara valet.

Jag har den sista tiden varit i kontakt med Samsung support i Sverige och Thailand. De är inte seriösa och tar inte hand om de produkter de sålt. Så Samsung går fetbort vid val av telefon, i alla fall så länge de tar betalt för en support som är obefintlig.

Nu har ju Nokia äntligen insett att det är Android som gäller så det kan nog bli en uppstickare framöver.

Tillbaka
Topp