Sant eller en myt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Är det sant att de flesta thailändare anser att dom som betalar en nota med mynt är fattig?
Nån som vet hur det ligger till med det, sant eller en myt?

"Kycklingen " sa:
Är det sant att de flesta thailändare anser att dom som betalar en nota med mynt är fattig?

Det hade du ansett i Sverige med om du sett någon betala en restaurang nota med mynt.

"Kycklingen " sa:

Hågot är det som är galet. Om jag har 5st enbattingar samt1 st 5 batting, och min gumma ber mig om 5 bat, så ger jag henne dom 5 enbattingarna. Följden blir då hon ser min 5 bat att den måste du betala med, jag svarar att 1 batttingar också är pengar, så gör man inte säger hon bestämt.

När svägerskan o brorsan köpte huset här i Sverige så kollade svägerskan in det blivande sovrummet.
Sängen skulle stå på ett speciellt ställe i rummet, alltså huvudändan skulle vara åt ett visst väderstreck.
Det betydde något som jag inte minns just nu.
Men själv så möblerar man ju om i rummet efter hur möblerna passar just där inte efter "skrock".
Har ni vart med om det också?

"Kycklingen " sa:
När svägerskan o brorsan köpte huset här i Sverige så kollade svägerskan in det blivande sovrummet.
Sängen skulle stå på ett speciellt ställe i rummet, alltså huvudändan skulle vara åt ett visst väderstreck.
Men själv så möblerar man ju om i rummet efter hur möblerna passar just där inte efter "skrock".

Oja, det är sånt som kan få mig både förbannad och irriterad.

"Kycklingen " sa:

Ja det var problematiskt vid husbygget, badrumsritningar fick gøras om toaletten var tvungen att peka åt ett visst håll ( nu han vi aldrig komma till installationen), trappan var tvungen att svænga åt høger før att spøken inte skulle komma upp till øvervåningen, sjælva huset var tvungen att vara vridet åt rætt håll med huvudingången mot soluppgången før det gav tur etc.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp