satans jävla as

Ja fiskarna behövs, finns nog ingen annan branch man finner så många original.
Sen finns det ju alltid en elit, i Sverige heter den båten Astrid.
Alla hade historier om den båten och mångas dröm var att jobba på den.
Finns nog inte en fiskare runt kusten som inte känner till eller hört historier om den.

Hej

Min kompis har jobbat på Astrid och andra båtar i den gruppen, vi var och hämtade sill till hummerfisket i i deras hemmahamn Rönnäng i höstas, ett fint företag som har satsat och lyckats.

Mvh isan lover

Hej

Min kompis har jobbat på Astrid och andra båtar i den gruppen, vi var och hämtade sill till hummerfisket i i deras hemmahamn Rönnäng i höstas, ett fint företag som har satsat och lyckats.

Mvh isan lover
Kompis var på Hållö och fiskade skarpsill.
Han berätta att när dom gjort ett kast och tagit ombord skarpsillen hade Astrid gjort 8 kast under samma tid.
Så med rätt driftighet går det.
Sen är det väl lite jävla anamma, mins en skeppare som berätta.
Han var på Astrid för att jobba ihop pengar till egen båt, tog han 6 månader.
En gång fick dom så mycke fisk så manskapet ropa till skepparn vi kommer sjunka.
Pumpa på, pumpa på, fisken skall ombord.
Dom tog in vatten och båten fick black out och fick bogseras in, men bra fångst blev det ;)

Jag mår fint. Hur kan du läsa mellan raderna att jag inte mår bra. Har jag verkligen skrivit det?
Allt grundar sig helt enkelt i botten av din hypokondri och det var det som utlöste fruimporter och byta ut fru då jag har bytt jobb.
Är du en ängslig människa? Har jag trampat på en ond tå?
Ta lite KS mot tåverken så ska du se att du blir gladare igen. Koka gärna upp någonting extra starkt.

Men som sagt så varar mina förhållanden längre än dina, även om dom nu inte alltid varar för evigt. Jag gissar att du som gammal gubbe har hunnit med några förbrukade förhållanden.

Som sagt så är du en av få som verkar ha något avigt och udda förhållande på detta forum.
Hemma i Sverige hade det nog varit knepigare med ett sådant. Så du gör nog rätt i att hålla dig i Thailand.
Jo du brukar ju skriva om dina långa förhållanden med fröken höger och syster vänster. Smart å satsa på säkra kort.

Vad gjorde du då, sänkte vakterna?
Nej, kunde kanske skett på den tiden, jag var lite annorlunda då, inte lika lugn som nu, det är 8 år sen och med exets barn.
Minns inte riktigt hur jag reagerade, jag var nog mest shockad men orolig samtidigt då det var nog vanligare då.
Idag känns det som annat klimat här nere och aldrig råkat ut för liknande men då på den tiden tyckte jag det var obehagligt att bara gå ut själv med barnen.
Det var nog till en del berättigat på den tiden.
Idag när jag går ut med barnen själv upplever jag aldrig detsamma.

Va mycket inlägg. Nu tror jag väldigt få väljer ut någon på dejtingsajter och importerar kvinnan eller mannen till sitt land. De flesta vill nog träffas innan de bestämmer sig. Därför att använda sig av ett ord om dessa kvinnor och män och dra alla över en kant är nog inte något bra. Import är när man köper en vara. Varför NMax ser människor som varor förstår jag inte. Att min fru valt att flytta hit har inget med import att göra. Vi älskade varandra och valde att hon skulle flytta hit och att vi bestämmer framtiden senare.

Va mycket inlägg. Nu tror jag väldigt få väljer ut någon på dejtingsajter och importerar kvinnan eller mannen till sitt land. De flesta vill nog träffas innan de bestämmer sig. Därför att använda sig av ett ord om dessa kvinnor och män och dra alla över en kant är nog inte något bra. Import är när man köper en vara. Varför NMax ser människor som varor förstår jag inte. Att min fru valt att flytta hit har inget med import att göra. Vi älskade varandra och valde att hon skulle flytta hit och att vi bestämmer framtiden senare.
Men man skall inte förneka att dom finns, vet gubbe runt Sotenäs som tog in ny var 6:te månad typ på besöksvisum.
Dessa borde ju stoppas, nu är detta över 10 år sen så kanske annorlunda nu men sådana som gett oss det rykte vi fått.
Men att sen några flator i media som inte ens fått en gubbe om dom betalt för det är irriterande, hänger ut oss som värre än kriminella hängs vi ut.
Dom är ju rasistiska med så det står härliga till då dom hänger ut våra fruar som horor.
Dom fattar inte att deras skriverier påverkar thailändska kvinnor i landet mer, dom folk ser när dom går ut.

Vad ska man kalla det då när gubbar som av ena eller andra anledningen inte lyckas skaffa sig en flickvän/fru i Sverige sitter på dejtingsiter och letar efter en kvinna som dom kan ta till Sverige?

Ordet fruimport må låta illa med det är ju er reaktion på ordet som gör hela handlingen ful.

Har du ett bättre ord?
Det är ju ett klarspråk om vad det handlar om.
Sen att ett antal skitstövlar ställer till det med att missbruka möjligheten är det stora problemet. Ett snårigt problem att stävja det utan att alla som sköter det bra behöver lida för mycket. Många fall där bägge trivs med varandra.
Skulle själv inte se något problem med vandelsprövning innan inresetillstånd beviljas. Såna här artiklar kan bädda för såna krav.
Fruimporten är ett fenomen som samhället behöver eftersom det är ett mansöverskott i det moderna säkra samhället med låg dödlighet bland unga män. Dödligheten bland barn och ungdommar har minskat betydligt på den manliga sidan och det föds mer pojkar och flickor. En annan lösning skulle vara att tillåta kvinnor att gifta sig med två män.
Den negativa reaktionen kan nog vara et resultat av att många inte är lika befriade från rasism som de vill påskina.

I mina ögon är att man tar in något från ett annat land. Det behöver inte vara något köpt. Import är att föra in från annat land.

Om jag då skulle träffa en Amerikan, han ordnar visum åt mig, tar sedan hand om mig i USA (Har ju aldrig varit i USA som är främmande för mig). Söka jobb lär ju inte heller gå som på räls som utländsk. Då befinner jag mig i samma situation som en Thailändska som kommer till Sverige. Då blir jag alltså en importfru? Vilket jag tycker låter som en handelsvara. Någon handelsvara vill jag inte vara. Skevt synsätt.
Kan nog vara som så att du tolkar ordet import väldigt snävt. själv har jag bredare tolkning. Min tolkning är att föra in från annat land.
Men man kan ju vända det som så att du köper dig inresetillstånd till USA Det är den amerikanske mannen som säljer sig.
Vet flera som blivit erbjudna pengar för att ta in kvinnor från vissa utsatta länder. det enda jag vet är att det enda som var avtalat att hjälpa dem in. Pengarna kom från kvinnornas familjer. Det är också import

Så man behöver inte träffa dom innan, är det bara att beställa på nätet?
Som Lazada, vi levererar din importfru om 3-6 dagar.
Det är de som tar in innan de försäkrar sig om att det funkar som gör det fult. Det är ju en människa som satsar allt betydligt mera än den som tar emot. Den som bor i sitt hemland tar inte alls samma risk.

Var du står i frågan och varför du är i Thailand behöver ingen närmare förklaring.
Det känner alla till sen länge.
Gör de. De flesta känner bara till den bild som pressen ger. de gånger jag varit i Pattaya så kände jag inte igen den bild som pressen gett. De skriver om några avarter och ger intryck av att det gäller hela staden. Sanningen är att det bara är en försvinnande liten del av staden. Den övervägande delen av folket där är hårt arbetande och inte mer syndfulla än någon svensk.
Det största problemet är den syn på människor från Thailand som pressen matat oss med de sista årtiondena. Den här propagandan ger oss som har Thailändska fruar problem.

Fruimporten är ett fenomen som samhället behöver eftersom det är ett mansöverskott i det moderna säkra samhället med låg dödlighet bland unga män. Dödligheten bland barn och ungdommar har minskat betydligt på den manliga sidan och det föds mer pojkar och flickor. En annan lösning skulle vara att tillåta kvinnor att gifta sig med två män.
Nu är jag inte med riktigt.
Varför skulle det bli ett mansöverskott för att dödligheten minskar bland unga män? Rent statistiskt borde det väl födas lika många flickor som pojkar? Dessutom inbillar jag mig att dödligheten fortfarande är högre för män än för kvinnor.
Enda skälet till att vi har ett mansöverskott, om vi nu har det, måste ju vara för att det invandrar fler män än kvinnor?
Därmed inte sagt att jag är emot polygami. Det är upp till var och en hur många partners man vill ha samtidigt tycker jag, själv skulle jag aldrig orka med fler än ett förhållande åt gången. Känns tillräckligt meckigt!

Hoppas det, men det vet du inte innan du satt igång.
Om det inte funkat för tidigare ägare och dom desperat säljer som du skriver.
Så är frågan vilken skillnad du kan göra för att få det till en fungerande rörelse.
För efter vad du skrivit innan har det inte vart det.
Dock gillar jag iden men det är mest ur en sjömanromantisk vinkel.
Att det inte fungerade med tidigare ägare var att dom inte betalade lönerna till besättningen utan använde pengarna till annat, det går inte för då strejkar dom.
Förra ägarna har fler båtar och driver en hardware store som går dåligt.
Det kommer inte att ske med oss. Dom får sina pengar direkt när fisken är såld.

Nytt är att flera vill sälja sina båtar till oss men fortsätta fiska med dom som anställd.
Man behöver pengar och vi har sagt ja till en kusin.
Han får fortsätta fiska men dela inkomsten med oss.
Ett rent accord utan lön.

Frun har bra koll...

Tillbaka
Topp