Nam Falang
Forumveteran
På vilket sätt Sverige idag skulle vara bättre än Thailand att växa upp i förstår jag inte, mn hustru ser hur landet har förändrats sen hon kom hit för 15 år sen, hon får inte gratis KK som andra invandrade får, inga räkmackor för Thailändare inte, För vissa måste detta land vara enormt bra, men minnhustru säger att det finns mer möjligheter i Thailand ,och jag håller faktiskt med, sjukvård,skola samt andra samhällsfunktioner är ju under kritik idag mot för 15-20 år sen.
Jag skrev vad frugan tycker hon har ju såklart inte lika stor kunskap om det mesta som du. Hon är från en liten by uppe i Isaan och vet hur hårt och farligt ungdomslivet kan vara på många ställen i Thailand. Mycket droger och annat skit. Det finns i sverige också men hon jämför så klart sin uppväxt mot den vår son har i vårt lilla samhälle där vi bor. Det är nog det hon baserar sitt påstående på.
Mycket hänger ju på vilken skola man har råd med i Thailand också. Pan pan m.fl lägger mycket krut och stora summor på bra skolor. Skulle vi bo i Thailand så skulle jag också vilja ha råd med det. Om vi jämför dom fria alternativen mellan Thailand och Sverige så tänker jag att Sverige går vinnande ur den duellen.