satans jävla as

Att barn läser vid två år och vid fyra år är ovanligt. De flesta lär sig vid sex årsåldern, enligt studier. Att barn till medlemmar är mer intelligenta överraskar inte. Synd att deras föräldrar inte alla läser eller skriver förståligt. Hoppas deras barn kan lära.

Att sexåringar förstår engelska har inte med läskoden att göra. Dessa barn har inte läst sig till sina språkkunskaper.

Att alla inte kan läsa när man går ut skolan kan bero på många saker men en vanlig orsak är dyslexi som inte barnet kan rå för.

Jag tror inte alls att någon medlems tvååring kan läsa, många med föräldrar med flera modersmål kan inte ens prata vid den åldern. Kanske så att pappan jobbat för mycket och inte vet om barnet är två eller sex år.

Att barn läser vid två år och vid fyra år är ovanligt. De flesta lär sig vid sex årsåldern, enligt studier. Att barn till medlemmar är mer intelligenta överraskar inte. Synd att deras föräldrar inte alla läser eller skriver förståligt. Hoppas deras barn kan lära.

Att sexåringar förstår engelska har inte med läskoden att göra. Dessa barn har inte läst sig till sina språkkunskaper.

Att alla inte kan läsa när man går ut skolan kan bero på många saker men en vanlig orsak är dyslexi som inte barnet kan rå för.

Jag tror inte alls att någon medlems tvååring kan läsa, många med föräldrar med flera modersmål kan inte ens prata vid den åldern. Kanske så att pappan jobbat för mycket och inte vet om barnet är två eller sex år.
Ska du ta över otrevligheterna efter nmax?
Utveckla gärna vad du menar med att en pappa på detta forumet inte vet åldern på sitt egna barn?
Pratar du om dig själv eller hur tänkte du när du skrev detta?

Ska du ta över otrevligheterna efter nmax?
Utveckla gärna vad du menar med att en pappa på detta forumet inte vet åldern på sitt egna barn?
Pratar du om dig själv eller hur tänkte du när du skrev detta?
Hur kommer det sig att du blandar in nmax här?

Läs tråden. Fanns ju en pappa som påstod att hans barn kunde läsa vid två år. Jag skrev att jag inte tror på det.

Skolka och hänga på biblioteket och studera på egen hand fungerar för den som har det drivet.
Blir visserligen risk anklagas för fusk vid vissa eventuella prov då man svarar bra, men inte varit närvarande. Inte alla lärare som förstår det finns alternativa inlärningsplatser.
Visst är det så att man lätt hamnar utanför och även blir mobbad för saken.
Barn är känsliga för avvikande, förstår inte.

Kanske det är så.
För min del så fungerade skolan riktigt bra på lågstadiet. På högstadiet blev det mer att styra in alla i samma fålla och högstadiet var fanimej så meningslöst så att man hade kunnat hoppa över den delen.
Jag har dock ingen erfarenhet av att hamna utanför eller vara avvikande.
Enda utanförskapet jag upplevde var när jag inte fick följa med på klassresan till Kreta

Läs tråden. Fanns ju en pappa som påstod att hans barn kunde läsa vid två år. Jag skrev att jag inte tror på det.
Nä, du skrev inte att du inte tror på det.
Du skrev att en pappa här inte vet om hans barn är 2 eller 6 år.

nmax har vart allmänt otrevlig i ca en vecka nu, och du börjar bli lika honom när du först anklagar att vi har sagt att man blir avstängd om man anmäler inlägg, hitta inte på en massa nu.

Kanske det är så.
För min del så fungerade skolan riktigt bra på lågstadiet. På högstadiet blev det mer att styra in alla i samma fålla och högstadiet var fanimej så meningslöst så att man hade kunnat hoppa över den delen.
Jag har dock ingen erfarenhet av att hamna utanför eller vara avvikande.
Enda utanförskapet jag upplevde var när jag inte fick följa med på klassresan till Kreta
Varför fick du inte följa med? Hade du flygskräck?

Ja, t.ex du är ju en som inte klarar av att läsa.
Som sagt så kan ungen bokstäver siffror, både på engelska och svenska. Hon föredrar dock engelska.
Detta kunde hon redan förra året på sommaren och var då två år.

Jag har full kontroll på när min dotter är född och hon kanske inte är lika duktig som dig att läsa, men det är oviktigt då du kan läsa men läsförståelsen inte infinner sig helt där den ska vara.

Så om det var mig du menade så visar det bara din brist på läsförståelse eller kanske bara på brist på förstånd.
Jag vet inte vilket av dessa som är korrekt, men du kanske kan förklara ditt handikapp bättre.

Nä, du skrev inte att du inte tror på det.
Du skrev att en pappa här inte vet om hans barn är 2 eller 6 år.

nmax har vart allmänt otrevlig i ca en vecka nu, och du börjar bli lika honom när du först anklagar att vi har sagt att man blir avstängd om man anmäler inlägg, hitta inte på en massa nu.
Jag skrev ”Kanske” skrolla upp och titta.

Som sagt, din läsförståelse är ju knappt på en fyraårings nivå.
Läs om inlägget, citera det inlägget och markera gärna där jag säger att hon kunde läsa vid två års ålder

Det behöver du inte. Jag tror bara inte på det.
Inte samma sak kanske, men min yngsta son var duktig på datorspel. Han förstod spelet rätt bra men var sur för att han inte hade samma spel som de andra. De andra hade windowsdatorer medan han hade en överbliven iMac.
Född 98 och detta var 2000-2001.
Så jag för min del tvivlar inte på att tvååringar kan identifiera bokstäver med ljud.
Ibland blir man överraskad över vad barnen uppfattat.

Edit:
Just den här sonen tog dock längre tid på sig för att börja prata än de andra.

För att du inte tror detta så anser du att andrejsdenruskige ”kanske” inte vet om hans barn är 2 eller 6 år?
Jag skrev att jag inte tror på att dottern kunde identifiera bokstäver vid två års ålder. Sen skrev jag kanske vet han inte ... lägg ner nu.

Inte samma sak kanske, men min yngsta son var duktig på datorspel. Han förstod spelet rätt bra men var sur för att han inte hade samma spel som de andra. De andra hade windowsdatorer medan han hade en överbliven iMac.
Född 98 och detta var 2000-2001.
Så jag för min del tvivlar inte på att tvååringar kan identifiera bokstäver med ljud.
Ibland blir man överraskad över vad barnen uppfattat.
Jo det är ju skillnad.

Tillbaka
Topp