Hej
Jag har mig veterligen inte dragit några slutsatser alls utan bara hållit mig till det som framkommer via media i ärendet, personligen tycker jag att det verkar som om den här Schweizaren sticker ut lite. han innehade både olagliga och lagliga vapen, han är anmäld för att ha hindrat en ambulans i trafiken och hotat ambulansföraren, hans elefantpark på Phuket stängdes ned av myndigheterna.
Så det handlar ju inte bara om att ha skällt ut och sparkat den här läkaren, enligt läkaren sa hans fru att dom hade rätt att skjuta läkaren som enligt henne gjorde intrång på deras tomt, sen visade det sig vara en trappa på statlig mark, sen hade paret även hotat kvinnan med fängelse via sina höga poliskontakter o.s.v.
Så att Thailändska myndighTycker eter med dessa handlingar i åtanke bedömde mannen som farlig för samhället och drog in hans visum tycker jag personligen inte var så konstigt, jag skulle själv inte vilja ha en sån här granne, så att skylla allt på den Thsiländske läkaren och hennes väninna tycker jag är fel.
Ingen rök utan eld brukar man ju säga och det tror jag stämmer ganska bra när det gäller den här Schweizaren.
Mvh isan lover