Schweizare har orsakat protester på Phuket

Hej

Då drar du en annan slutsats än man gör i Thailand, videon uppges ju styrka läkarens version av händelsen, läkaren vill driva fallet vidare och tackade nej till dom ”stora penga” en för henne okänd man erbjöd henne. Enligt media riskerar Schweizaren fängelse om han fälls.

Vi får väl följa ärendet och se hur det slutar.

Mvh isan lover
Du vet ingenting om någon slutsats.

En Drama Queen som är ute efter pengar och publicitet är mycket troligare.
Inte alls ovanligt när faranger är med i bilden och drevet på sociala medier är verktyget.

Du vet ingenting om någon slutsats.

En Drama Queen som är ute efter pengar och publicitet är mycket troligare.
Inte alls ovanligt när faranger är med i bilden och drevet på sociala medier är verktyget.
Hej

Jag har mig veterligen inte dragit några slutsatser alls utan bara hållit mig till det som framkommer via media i ärendet, personligen tycker jag att det verkar som om den här Schweizaren sticker ut lite. han innehade både olagliga och lagliga vapen, han är anmäld för att ha hindrat en ambulans i trafiken och hotat ambulansföraren, hans elefantpark på Phuket stängdes ned av myndigheterna.

Så det handlar ju inte bara om att ha skällt ut och sparkat den här läkaren, enligt läkaren sa hans fru att dom hade rätt att skjuta läkaren som enligt henne gjorde intrång på deras tomt, sen visade det sig vara en trappa på statlig mark, sen hade paret även hotat kvinnan med fängelse via sina höga poliskontakter o.s.v.

Så att Thailändska myndigheter med dessa handlingar i åtanke bedömde mannen som farlig för samhället och drog in hans visum tycker jag personligen inte var så konstigt, jag skulle själv inte vilja ha en sån här granne, så att skylla allt på den Thsiländske läkaren och hennes väninna tycker jag är fel.

Ingen rök utan eld brukar man ju säga och det tror jag stämmer ganska bra när det gäller den här Schweizaren.

Mvh isan lover

Hej

Jag har mig veterligen inte dragit några slutsatser alls utan bara hållit mig till det som framkommer via media i ärendet, personligen tycker jag att det verkar som om den här Schweizaren sticker ut lite. han innehade både olagliga och lagliga vapen, han är anmäld för att ha hindrat en ambulans i trafiken och hotat ambulansföraren, hans elefantpark på Phuket stängdes ned av myndigheterna.

Så det handlar ju inte bara om att ha skällt ut och sparkat den här läkaren, enligt läkaren sa hans fru att dom hade rätt att skjuta läkaren som enligt henne gjorde intrång på deras tomt, sen visade det sig vara en trappa på statlig mark, sen hade paret även hotat kvinnan med fängelse via sina höga poliskontakter o.s.v.

Så att Thailändska myndighTycker eter med dessa handlingar i åtanke bedömde mannen som farlig för samhället och drog in hans visum tycker jag personligen inte var så konstigt, jag skulle själv inte vilja ha en sån här granne, så att skylla allt på den Thsiländske läkaren och hennes väninna tycker jag är fel.

Ingen rök utan eld brukar man ju säga och det tror jag stämmer ganska bra när det gäller den här Schweizaren.

Mvh isan lover
Tycker att du tar ganska klara slutsatser och drar in andra saker.

Hon har ju inte gjort någon polisanmälan och gick ut i sociala medier och nu handlar det om en stämmning och inte något åtal om misshandel enligt media.

Stämningsansökan mot den schweiziska mannen.
Den kvinnliga läkaren, 26-åriga Tarndao, gick till sociala medier och anklagade den 45-årige schweiziska mannen Urs Fehr för att ha överfallit henne fysiskt genom att sparka henne i ryggen

Ärendet är fortfarande under behandling och inga officiella åtal har utfärdats mot någon part.

Den unga damen spelar ett högt spel och även med livet som insats.

Hennes drive på sociala medier har ju fått myndigheternas nya Task Force att hitta mer än 400 ytterligare utlänningar att åka dit.
I många fall kriminella med beskydd av polisen och IM.

Några av dessa är nog villiga att hämnas på henne och har satt ett pris.

Förlorar några poliser och tjänstemän vid IM jobbet som resultat lär hon vara ett eftertraktat byte.

Hennes drive på sociala medier har ju fått myndigheternas nya Task Force att hitta mer än 400 ytterligare utlänningar att åka dit.

Förlorar några poliser och tjänstemän vid IM jobbet som resultat lär hon vara ett eftertraktat byte.
Imponerad av din kunskap här, jag menar då ärligt, inte maipenrai ironi!

Nu tror jag personligen att detta blåser över rätt snart.
Att mannen från alplandet skulle hamna så snett måste nog ha mer än en anledningen.
Finns knappast en strandtomstvillaägare :nod: i Phuket som inte har kontakter eller plåska alla'... , ja just det en alptopp.

Så när damen inser att de hundratals millar hon tror det finns på toppen inte är tillgängliga så........typ namnet på annat Forum nära Er.

Tycker att du tar ganska klara slutsatser och drar in andra saker.

Hon har ju inte gjort någon polisanmälan och gick ut i sociala medier och nu handlar det om en stämmning och inte något åtal om misshandel enligt media.

Den kvinnliga läkaren, 26-åriga Tarndao, gick till sociala medier och anklagade den 45-årige schweiziska mannen Urs Fehr för att ha överfallit henne fysiskt genom att sparka henne i ryggen

Ärendet är fortfarande under behandling och inga officiella åtal har utfärdats mot någon part.
Hej

Vad jag har kunnat läsa mig till har läkaren tackat nej till en ekonomisk uppgörelse och varit i kontakt med polisen och vill ha rättvisa skipad, det är tydligen något av dessa två alternativ han kan åtalas för.

Section 391 states: Whoever commits an act of violence not amounting to bodily or mental harm to the other person shall be punished with imprisonment not exceeding one month or fined not exceeding one thousand Baht, or both.

Section 295: Whoever causes injury to the other person in body or mind is said to commit bodily harm and shall be punished with imprisonment not exceeding two years, fines not exceeding four thousand Baht, or both.

phuket-doctor1.jpg
Dr. Pai, her lawyer team, and her father gave information to Thalang Police Station investigators on Feb. 29, 2024.

Mvh isan lover

Hej

Just det faktum att hon gick till media och fick fallet uppmärksammat och togs upp på ministernivå gör nog att hon kan känna sig ganska trygg. Personligen tror jag inte att Schweizaren har så höga beskyddare som han och frun påstod, det är dessutom en falang det handlar om.

Mvh isan lover

Hej

Just det faktum att hon gick till media och fick fallet uppmärksammat och togs upp på ministernivå gör nog att hon kan känna sig ganska trygg. Personligen tror jag inte att Schweizaren har så höga beskyddare som han och frun påstod, det är dessutom en falang det handlar om.

Mvh isan lover
Alla dom övriga farangerna som åker dit och deras höga beskyddare är den stora hotbilden.
Det kan vara maffior och syndikatet som förlorar lönsamma affärer i drevet mot utlänningarna och givetvis poliser och tjänstemän som lever gott på mutorna.

I kölvattnet brukar man börja skvallra och ange varandra för komma lindrigare undan.
Även tipsen ökar från allmänhet, grannar och konkurrenter

Schweizaren är ingen i den högsta ligan.

öTycker att du tar ganska klara slutsatser och drar in andra saker.

Hon verkar dock gärna vilja vara med i "rampljuset", För övrigt har hon ju ingenting att komma med mer "sparken i ryggen" vilken inte ens har resulterat i ett blåmärke. Det senaste försöket att pressa pengar ur switsaren var att skylla pa "stress".

Hon verkar dock gärna vilja vara med i "rampljuset", För övrigt har hon ju ingenting att komma med mer "sparken i ryggen" vilken inte ens har resulterat i ett blåmärke. Det senaste försöket att pressa pengar ur switsaren var att skylla pa "stress".
Ja att vara i rampljuset och att vara kändis är en åkomma många eftersträvar.

Just stress är inne tillsammans med att man blivit kränkt med psykiska trauman.

Alla dom övriga farangerna som åker dit och deras höga beskyddare är den stora hotbilden.
Det kan vara maffior och syndikatet som förlorar lönsamma affärer i drevet mot utlänningarna och givetvis poliser och tjänstemän som lever gott på mutorna.

I kölvattnet brukar man börja skvallra och ange varandra för komma lindrigare undan.
Även tipsen ökar från allmänhet, grannar och konkurrenter

Schweizaren är ingen i den högsta ligan.

Hej

Anutin tells Swiss man Urs Fehr he should go home as he urges Phuket’s governor to monitor the court case

Interior Minister Anutin Charnvirakul urges Swiss man Urs Fehr to leave Thailand as the Phuket governor is tasked with monitoring the prosecution of Fehr’s assault case. Fehr faces public outcry and potential deportation over the attack on a female Thai doctor.

The Minister of the Interior, Anutin Charnvirakul, has intervened again in the case of accused Swiss man Urs Fehr in Phuket. It comes simultaneously with an announcement by Phuket Governor, Sophon Suwannarat, that an appeal by the accused Swiss national against his visa revocation would proceed. Certainly, Mr Anutin has let it be known that Mr Fehr is wasting his time pursuing such an appeal. ‘It’s a waste of time, better to go home,’ Mr Anutin recently told reporters. Now he is also urging Governor Sophon to make sure that the prosecution against Mr Fehr is not settled financially.

1713039152092.jpeg

On Thursday, Deputy Prime Minister Anutin Charnvirakul (centre) again entered the controversy over Swiss national Urs Fehr (left). He even sent a social media message on the LINE app to Phuket’s governor Sophon Suwannarat. The Interior Minister warned of financial inducements being offered to have the case against Mr Fehr settled outside court. Mr Fehr faces a charge under Section 391 for assaulting Dr Thandao Chandam on February 24th 2024. At the same time, Mr Anutin is on record as assuring the Swiss man that his appeal against the cancellation of his visa will not succeed. Mr Anutin is the ultimate adjudicator under the 1979 Immigration Act.

Mvh isan lover

Ett längre reportage om effekterna av ökningen av inflyttade och turister från forna Sovjetunionen till Phuket.

Hej

Phuket: The lawyer of the woman doctor who claimed she was kicked in the back by a Swiss man while she was sitting in front of his villa in Phuket in February has appealed against the court's decision to dismiss the case.

Mvh isan lover

Hej

Phuket: The lawyer of the woman doctor who claimed she was kicked in the back by a Swiss man while she was sitting in front of his villa in Phuket in February has appealed against the court's decision to dismiss the case.

Mvh isan lover
Kul att du snappar upp nyheter från ditt hatobjekt Phuket. :thumbsdown:

Tillbaka
Topp