Schweizare har orsakat protester på Phuket

Det bästa för honom är säkert att han åker tillbaka till alplandet och joddlar. Bättre att göra det frivilligt kanske men han blir nog tvingad.

drar man in ett visum, så lär han av vad jag förstår bli svartlistad/persona non grata, icke önskvärd, men så länge det pågår en rättstvist, så har han rätt att stanna i landet för att bemöta anklagelserna, lämnar han landet så är det inte säkert att han får återinträda, och därmed så kan det bli en dom utan hans närvaro, nu har han möjligheten att överklaga det indragna visumet, inte för att jag tror på en förändring, med tanke på vilket utrymme detta har fått i media....hur han än vänder sig, så har han arslet bak...

drar man in ett visum, så lär han av vad jag förstår bli svartlistad/persona non grata, icke önskvärd, men så länge det pågår en rättstvist, så har han rätt att stanna i landet för att bemöta anklagelserna, lämnar han landet så är det inte säkert att han får återinträda, och därmed så kan det bli en dom utan hans närvaro, nu har han möjligheten att överklaga det indragna visumet, inte för att jag tror på en förändring, med tanke på vilket utrymme detta har fått i media....hur han än vänder sig, så har han arslet bak...
Han bör nog åka till norra Thailand och träna upp sin joddling i bergen där. För det finns säkert ingen återvändo som du säger, han åker ut med arslet först.

Det där är en riktig råttfälla. Kommer ihåg när jag besökte en kompis på Phuket 2008. Han drev en restaurang/bar med sin fru. Dom hade MC uthyrning också.
En kväll när vi skulle gå hem så frågade jag honom hur mycket notan var på. Han frågade sin cashier och svarade mig. Jag tänkte mig inte för och räckte pengar till honom. Han tog inte emot pengarna utan pekade på cashiern istället. Jag betalade och sedan förklarade han att det kan räknas som arbete och då ligger han illa till. Vill polisen så är det nog lätt att sätta dit någon för detta vilket blir lite larvigt ibland. Regler är dock regler.

Det där är en riktig råttfälla. Kommer ihåg när jag besökte en kompis på Phuket 2008. Han drev en restaurang/bar med sin fru. Dom hade MC uthyrning också.
En kväll när vi skulle gå hem så frågade jag honom hur mycket notan var på. Han frågade sin cashier och svarade mig. Jag tänkte mig inte för och räckte pengar till honom. Han tog inte emot pengarna utan pekade på cashiern istället. Jag betalade och sedan förklarade han att det kan räknas som arbete och då ligger han illa till. Vill polisen så är det nog lätt att sätta dit någon för detta vilket blir lite larvigt ibland. Regler är dock regler.
Hej

Ja reglerna är hårda och nu verkar både immigration, polisen, NACC och DSI vara igång och rota i det mesta på Phuket och några turistorter till, så det är nog många som är oroliga just nu.

Mvh isan lover

Hej

Ja reglerna är hårda och nu verkar både immigration, polisen, NACC och DSI vara igång och rota i det mesta på Phuket och några turistorter till, så det är nog många som är oroliga just nu.

Mvh isan lover

den som borde vara mest orolig, vem skulle det vara enligt dig? jag tror mig ha svaret....hatad av dom flesta.

Hej

Ja han har onekligen satt sig i en svår situation, att klassas av myndigheterna som en fara för samhället är ju inte direkt positivt.

Mvh isan lover

en sådan liten sak, som en doja i ryggen på någon, om detta nu har hänt, kan leda fram till en total ekonomisk katastrof, att förlora allt som någon (han) byggt upp, sens moral, satsa inte mer än du känner dig bekväm med att mista,
Ubon känner sig så bekväm, pengar är inte allt, jag har överlåtit en fastighet till min fru som jag äger/ägde i Sverige, jag kan äta mig mätt, jag har kläder på kroppen, jag har tak över huvudet, vad i heck har jag att gnälla över?...

är det dags att fördela tillgångar? rikedomar? ni som sitter på miljarder, miljoner, ekonomi, när ni gömmer era slantar, så dör hundra, tusentals barn, varje dag, var finns erat samvete?

Givetvis är schweizaren en idiot som bör fördömas på alla sätt.

Det jag tycker är lite otrevligt är att se hur lätt det är att piska upp en opinion i Thailand mot utlänningar. Detta gäller inte bara västerlänningar utan det pågår just nu en än större hets mot filippiner efter ett bråk mellan thailändska och filippinska transvestiter i Bangkok.

Rika thailändare sparkar fattiga thailändare i ryggen varje dag och ingen bryr sig. Medelklassthailändare sparkar burmeser, laoiter och kambodjaner varje dag och ingen bryr sig. Hade det varit en fattig thailändare eller någon gästarbetare från grannländerna som schweizaren sparkat så hade han fortfarande suttit i sin strandvilla och groggat idag.

Sparka nedåt är aldrig ett brott i Thailand.

Givetvis är schweizaren en idiot som bör fördömas på alla sätt.

Det jag tycker är lite otrevligt är att se hur lätt det är att piska upp en opinion i Thailand mot utlänningar. Detta gäller inte bara västerlänningar utan det pågår just nu en än större hets mot filippiner efter ett bråk mellan thailändska och filippinska transvestiter i Bangkok.

Rika thailändare sparkar fattiga thailändare i ryggen varje dag och ingen bryr sig. Medelklassthailändare sparkar burmeser, laoiter och kambodjaner varje dag och ingen bryr sig. Hade det varit en fattig thailändare eller någon gästarbetare från grannländerna som schweizaren sparkat så hade han fortfarande suttit i sin strandvilla och groggat idag.

Sparka nedåt är aldrig ett brott i Thailand.
Hej

Thailändare uppfostras ju hela vägen ifrån förskolan till att bli nationalister och hur stark och kanske t.o.m osund den är visar sig snabbt vid dom situationer du tog upp.

Mvh isan lover

Hej

Det ser ut som om Schweizaren kommer att förlora sin elefantpark också efter att även tillståndet för parken har dragits tillbaka av myndigheterna, även mannens vapentillstånd gällande en pistol och ett gevär tillhörande elefantparken har dragits in eftersom mannen anses utgöra en fara.

Mvh isan lover

Hej

Chanserna att överklaga beslutet om indraget visum ser inte heller goda ut när t.o.m Anutin som är Inrikesminister och Vice PM mer eller mindre utesluter den möjligheten.

Deputy Prime Minister Anutin Charnvirakul on Friday dismissed any prospect of Swiss national Uli Fehr having his visa reinstated.

Mvh isan lover

Hej

Chanserna att överklaga beslutet om indraget visum ser inte heller goda ut när t.o.m Anutin som är Inrikesminister och Vice PM mer eller mindre utesluter den möjligheten.

Deputy Prime Minister Anutin Charnvirakul on Friday dismissed any prospect of Swiss national Uli Fehr having his visa reinstated.

Mvh isan lover
Ja vilken "självständig" myndighet skulle våga besluta annorlunda när ministern i sann ministerstyre anda redan sagt vad som gäller.....

Tillbaka
Topp