Sjuk/olycksfallsförsäkring

Nå stemmer det ikke helt hva du påstår. For selv om man må betale 100 000 baht eller kanskje enda mer pr. år for forsikringen så er ikke det uoverkommelig for de fleste av oss. Og dersom man blir alvorlig syk så kan regningen fort bli mye høyere enn man kanskje hadde regnet med før man ble syk.

Men dersom man skulle havne på sykehus så vil man ha den fordelen dersom man har en helseforsikring at man da kan komne på et privat sykehus som har en mye høyere standard enn de offentlige sykehusene. Noe som kan være forskjellen på liv eller død.

Men dersom man som norsk statsborger har meldt utflytting, men er frivillig nedlem av Folketrygden så vil dem refundere 1500 kr. pr døgn dersom man er på sykehus i Thailand.

Det å bo fast i Thailand uten en god helseforsikring, og da spesielt for de litt mindre unge, er ren gambling og noe mange utlendinger tidligere har fått merke. Og “innsamlingsaksjoner” på nettet for å betale sykehusregninger for utlendinger er ikke uvanlig.
Det er forskjellige lover frå det eina selskaper til det andra .Navakij for folk ialdersgruppen76 -80 betaler du 90.960 Baht Etter det blir du kasta ut av forsikringen. Kun ett selskap aksepterer tidligere folk over 80 år Når vi sjekker har dei endret betingelsene , og aksepterer kunfolk intil 70 år alderen .Jeg har problemer med hjarta og går til spesialist hver 3 måned , gamle skader gjeld ikke forsikringen , Så her måtte jeg betalt sjölv , Jeg har hatt canser i tykktaren og opperert i Sverige , Mer fikk ikke etter kontroll i sverige , grunnen dei la ned avdelingen , motte stilla meg i ny kö til Göteborg ,Ette kontrollen tar jeg i Thailand og betaler sjölv , Då er det inleggelse 4 dager på enerom , Med extra seng til kjerringen som skikken er i Thailand ,

Det er en fordel med å ligge på privatsykehus. Man slipper å ha kjerringa der dersom man ikke ønsker det. 555. Kitt “me time” må man få lov til p ha dersom man blir syk. Og da driter jeg i om det er “kultur” eller ikke.

Tillbaka
Topp