Ska du vaccinera dig mot covid-19 när ett vaccin finns tillgängligt?

Vaccinera mot covid-19

• Ja

Röster: 45 78.9%
  • Nej

Röster: 8 14.0%
  • Vet inte

Röster: 4 7.0%

• Totala väljare
    57

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Både i media och på olika forum diskuterar man nu om man ska låta sig vaccineras eller ej när ett vaccin kommer ut på marknaden, en del tänker ta det så fort chansen finns, andra kommer att avvakta tills det bedöms vara säkert, medans andra kommer att vänta i flera år för att vara säkra på att det inte medför svåra biverkningar av den typ som vaccinet mot svininfluensan gav, några säger att dom inte kommer att vaccinera sig alls och att dom aldrig gjort det tidigare heller vid influensor, svininfluens, sars o.s.v.

Själv tänker jag avvakta tills det känns säkert och att inga svåra biverkningar rapporteras, hur resonerar ni andra?

Mvh isan lover

Jag kommer tveklöst att vaccinera mig om vaccinet inte har några kända biverkningar. Efter att ha drabbats av svininfluensan (en nära-dödenupplevelse) har jag tagit vaccin mot säsongsinfluensa varje år. Men först skall jag testa mig för antikroppar när jag kommer hem, det kan vara värt 200 spänn. Hostan jag hade i januari/februari var inte att leka med, det var kanske Covid 19 jag hade då.

Tillgängliga vacciner kommer säkert att komma ut långt före godkända och bra vacciner.

Titta på vilka andra vacciner mot virus som misslyckats.
Dengueviruset, Malariaviruset, HIV, SARS, MERS, Svininfluensan och många fler.
Inte ens på mer än 40 år är man inte i närheten av ett fungerande vaccin.

Denguvaccinet som användes i Mexiko och Filippinerna från ett franskt läkemedelsbolag har lämnat tusentals människor i rullstol eller gravt handikappade.
Tur att det var så dyrt att de flesta avstod.

Nu är denna en månad gammal..

Nu är denna en månad gammal..

Ok, det som stod i tidningen i Lördags var att det ser lovande ut, snabba kast.
Vi får se.

Det är stora pengar i potten, en positiv nyhetsartikel kan trycka upp aktiekursen med 20-30%.
Finns ju också länder som redan köpt för miljarder osett och utan garantier.
Ja det stod ju i artikeln där att flera EU länder har gått ihop bla Sverige och har redan köpt innan det är klart.

Jag kommer tveklöst att vaccinera mig om vaccinet inte har några kända biverkningar. Efter att ha drabbats av svininfluensan (en nära-dödenupplevelse) har jag tagit vaccin mot säsongsinfluensa varje år. Men först skall jag testa mig för antikroppar när jag kommer hem, det kan vara värt 200 spänn. Hostan jag hade i januari/februari var inte att leka med, det var kanske Covid 19 jag hade då.

Hej

Problemet är väl bara att det kan ta flera år innan biverkningarna visar sig och kopplas till just detta vaccinet.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp