Ska du vaccinera dig mot covid-19 när ett vaccin finns tillgängligt?

Vaccinera mot covid-19

• Ja

Röster: 45 78.9%
  • Nej

Röster: 8 14.0%
  • Vet inte

Röster: 4 7.0%

• Totala väljare
    57

Håller med, Trump gjorde en del vettiga saker med även om jag inte heller gillar honom.

När det gäller Dr. Birx så tror jag knappast man säger emot världens mäktigaste person oavsett vad han säger i en live-sändning hela världen följer. Har man invändningar tar man det nog efteråt...

Fast hade ju varit lite kul om hon gjort det och Trump kört sitt klassiska ”You’re fired!” i direktsändning. :laugh:

Är väl där vi skiljer oss mot Amerikanarna, den buffiga uppriktiga delen.
Jag trodde ju USA va värst där men när vi lossa bilar i Kanada så märkte jag att dom va värst.
Det va hela tiden I am the king of the world, fucking see I fix everything.
När vi kom till USA va det inget sådant, ok överlägsen attityd mot fillippinarna men inget att jämföra med kannadickerna, det chockade mig lite, av dom länderna jag besökte den jordenrunt rundan så var kanadensarnas attityd och tuffast i världen inget jag var förberedd på.

Hej

Det verkar vara lite olika, några uppger ju tydligen att dom får reaktioner t.ex illamående, huvudvärk eller lite feber m.m, andra känner inte av något alls utan möjligtvis lite ömhet där sputan togs, men det verkar vara fler som får reaktioner vid den andra dosen av dom jag talat med.

Mvh isan lover
Har heller inte haft biverkningar av A/Z. En kompis i 40-årsåldern fick biverkningar av Pfizer i form av ömhet efter sticket, huvudvärk och onormal trötthet. Han var hemma från jobbet 2 dagar. Har inte hört någon gamling klaga. Känner bara en ung som fått.

Vinstlott pga att man blir färdigvaccinerad efter 6 veckor jämfört med AZ som är 12 veckor. Samt högre skyddseffekt.
Till mig sa man 9 veckor. Läste någonstans att intervallet är 9 - 12 veckor. En nackdel att det är trist att vänta men frågan är väl vilken praktisk betydelse det har.

Min yngste son som är covidsjuk för andra gången rapporterade att hans bästa kund insjuknat och dött i C 19. Han var 60 år. Min sons sjukdom är rätt "bra". Han känner sig inte sjuk men är isolerad några dagar till. Jag har ordinerat kaffe, öl och lämpliga drycker.

Har heller inte haft biverkningar av A/Z. En kompis i 40-årsåldern fick biverkningar av Pfizer i form av ömhet efter sticket, huvudvärk och onormal trötthet. Han var hemma från jobbet 2 dagar. Har inte hört någon gamling klaga. Känner bara en ung som fått.

Hej

Blev själv onormalt trött och hade lite huvudvärk tredje dagen efter vaccinationen med Pfizer.

Mvh isan lover

Som den nörd jag är så har jag "klämt igenom" bra många forskningsrapporter gällande de flesta covidvaccinerna. Vore jag över 65 år och fick välja själv så hade jag valt Astra Zeneca. Anledningen till detta är att det verkar som detta vaccinet ger bäst skydd mot allvarlig sjukdom/död "in real life" vilket man absolut inte får intrycket av när man pratar om 76%, (AZ) 94% (MO) eller 95% (PZ) skydd mot sjukdom.

Nu behöver jag inte välja själv utan jag har fått en dos AZ och nästa vecka ska jag få min andra dos som blir Moderna eller Pfizer.

Jag har även följd utvecklingen gällande biverkningar både i Sverige och framför allt Storbritannien. Det finns allvarliga biverkningar med alla vaccin men mer och mer tyder på att de är mycket säkra (men det hjälper ju inte den som drar nitlotten och drabbas)

När det gäller Pfizers vaccin så är det en annan typ av allvarliga blodproppar som är aktuella + hjärtmuskelinflammationer (med dödsfall)

Men som tidigare har skrivits. Det är mycket säkrare att ta ett godkänt covidvaccin än att få Covid.
Vet du om man kan förebygga den här typen av blodproppar med Trombyl eller liknande? Många över 65 går ju på detta av andra skäl än vaccinationer.

Vet du om man kan förebygga den här typen av blodproppar med Trombyl eller liknande? Många över 65 går ju på detta av andra skäl än vaccinationer.
AZ har ju gått ut med att dom hade en medicin för det, läste det på aftonbladet för typ 2 veckor sen men inte hört nåt mer eller läst det nån annanstans, någon som vet om det stämmer?

Jag kan inte påstå att jag vet 100% säkert (kanske inte någon vet). Men jag har uppfattat det som att man inte kan förebygga dem med blodförtunnande. Däremot blodproppar orsakade av covid-19 kan man ju till viss del förebygga med mediciner.

Visst är det så, men mellan mammas mage och graven tvingas man göra många val.

Jag tror att covid19-vaccinet borde haft samma rekommendation som tidigare influensavacciner, alltså till gamla, sjuka och de med nedsatt immunförsvar. Därefter kan möjligheten uppstå att fler vill ha vaccin och ska naturligtvis kunna få det.

Nu är det inte behovet som styr utan medicinindustrin som håller i taktpinnen. De vill naturligtvis tjäna så mycket som möjligt men det verkar som alla sitter i famnen på medicinindustrin.

Jag tror att de som är unga, friska, starka, har bättre skydd inför framtiden genom att genomgå en covid19-influensa och låta immunförsvaret ta hand om det. Det talas redan om att det inte räcker med 2 doser utan att det eventuellt ska tas varje år. Jag är 63 år och ser mig fortfarande som en stark man som inte behöver vaccin för att skydda mig.

Jag kommer att hålla mig så långt borta som möjligt från detta vaccin och hoppas att jag inte blir tvungen att ta det för att kunna resa i framtiden.

Min plan var att stanna i Thailand 7 månader över vintern på min första longstay i Thailand. Det sket sig pga covid19. Jag beslöt att stanna ett år till och har nu vart här i Thailand över ett och halvt år. Mitt nya beslut är att stanna ytterligare ett år pga covid19 och vaccinstrulet.

Pandemin är långt ifrån över och jag tror att vi kommer att se mer problem framöver, både med covid19 och vaccineringen så min plan är att vänta så länge jag kan innan jag TVINGAS ta detta vaccin.
Var och en blir salig på sin tro.

Det är ju det, han säger dumma saker hela tiden, hans presidentsämbete hade nog vart mycket bättre om han låtit bli twitter, låtit folket i vita huset skrivit ner vad han skulle säga.

Ser ju nu med höken i huset va mycket oroligare världen blivit på några månader, nu stora krigshot igen som innan Trump tog över.
Nu Corona och 3dje världskrig hängande över nacken känns det som, bomberna har börjat fallat igen.
Hur var det med Kina. Trump provocerade rätt så friskt där.

AZ har ju gått ut med att dom hade en medicin för det, läste det på aftonbladet för typ 2 veckor sen men inte hört nåt mer eller läst det nån annanstans, någon som vet om det stämmer?
Det vore konstigt om inte ettt av de största bolagen inte hade blodförtunnande i sitt sortiment.

Va väl också det Trump sa han hade blivit visad hur klorin tog död på viruset.
Han sa väl att kanske man kunde nyttja det på nåt sett, vet inte men kanske nåt dom borde kolla på.
Han sa aldrig att man skall spruta in klorin i kroppen väl?
Han säger att något läkare kan kolla på, han är ingen doktor kan inget om sånt här, är bra på ekonomi och han pratar ju med någon vid sidan om.
Men förvrängningen att han uppmanat folk att injicera klorin.
Är jag inget Trump fan men heller inget fan av folk som förvränger vad man säger.

Nå var det ikke et forsøk på å forvrenge det noen sier, men bare å opplyse om at klorin tar knekken på Corona-viruset. Og dette spesielt med hensyn til renhold. Og også når det gjelder å svømme i et klorholdig svømmebasseng.

Nå var det ikke et forsøk på å forvrenge det noen sier, men bare å opplyse om at klorin tar knekken på Corona-viruset. Og dette spesielt med hensyn til renhold. Og også når det gjelder å svømme i et klorholdig svømmebasseng.
Var det inte dig jag rikta mig mot med mitt inlägg inlägg svarade ju forumets kommunister.

Hej

Online registreringen i Thailand för vaccination är redan fullbokad i juni, dom som är över 60 år eller i riskgrupp som har fått en tid ska vaccineras med AstraZenecas vaccin som ska finnas tillgängligt i juni.

Mvh isan lover
Min frus bror som är under 40 år är redan fullvaccinerad (i Thailand). Glad för honom men vaccindoserna fördelas nog på ett annat sätt än vad vi är vana med i Europa.

Min frus bror som är under 40 år är redan fullvaccinerad (i Thailand). Glad för honom men vaccindoserna fördelas nog på ett annat sätt än vad vi är vana med i Europa.
Beror kanske vilken del i Europa, vaccinfördelningen i Italien var ju till stor del maffiastyrd och många yngre välställda och med kontakter som vaccinerades istället för äldre.

Beror kanske vilken del i Europa, vaccinfördelningen i Italien var ju till stor del maffiastyrd och många yngre välställda och med kontakter som vaccinerades istället för äldre.

Finns gott om exempel på nepotism i Sverige med kring vaccineringen.

Jag kan inte påstå att jag vet 100% säkert (kanske inte någon vet). Men jag har uppfattat det som att man inte kan förebygga dem med blodförtunnande. Däremot blodproppar orsakade av covid-19 kan man ju till viss del förebygga med mediciner.
Jag fick min första 28/4 vid Kistamässan. Det första de sa när jag kom in i båset var att jag skulle få "Astra".
När de sedan gick igenom hälsofrågorna (vilket jag redan svarat på via appen) så frågade de vilket blodförtunnande jag äter. Eliquis svarade jag varpå den andra sjuksyrran, en man klippt med tuppkam stötte ut sig, du har världens bästa skydd för just Astra's. Då vände jag mig mot honom och sa "världens sämsta för inre blödningar" och då blev han tyst och sa ingenting.
Anledningen att jag äter blodförtunnande är att jag har förmaksflimmer sedan 4 år tillbaka som orsakade en så kallad "Tia" vilket jag även påtalade. De sa att de inte hade tillgång till någon journal!
Efter sprutan fick jag sitta 30 minuter istället för 15 minuter för andra. Under tiden skulle en sjuksyrra hålla koll på de som satt på första raden som var platsen för 30 minuter. En sjuksyrra fanns men hon var så upptagen med att diskutera med andra väntande på 15 minuters raderna och brydde sig inte om oss andra på första raden!
Biverkningarna kom dagen efter tidigt på morgonen och det var alla vanliga kända på en gång, frossa, feber, ont i kroppen, huvudvärk och ont i armen. Mitt på dagen kom hjärtflimret som höll i sig i 6 dagar natt som dag visade det sig. Jag har aldrig haft ett så långvarigt flimmer tidigare utan det brukar vara från 3 till 6 timmar.
Den extra biverkningen rapporterade jag till Läkemedelsverket samt min husläkare som blev väldigt orolig och sa direkt att jag måste få pfizer som dos 2. Nu skulle hon göra en notering i journalen om detta så vi får se vad som händer.
Dos 2 skulle jag få ett sms när det blir dags.

Tillbaka
Topp