Skatter

Liten lätt reflektion.

Det är inte direkt så att jag lever något lyxliv med en massa överflöd av pengar eller annat.

Men redan nu har jag nog betalat mer i skatt än vad gemene man betalar på ett år, eller vad en låginkomsttagare betalar på två år.
Med tanke på att jag dessutom alltid åker på ”hiskeliga” restskatter varje år så tycker jag att det är sjukt skevt hur skattetrycket är fördelat och dessutom blir folk utskällda för att man betalar för lite skatt.
Det finns nog hundratusentals människor som betalar mer skatt än vad jag lyckas med och sedan ska dessa bespottas för allt möjligt.

@Isan Lover
Ni är ju sjuka i huvudet
Du bet säkert in ,mycke skatt men inte i sverige där snickar du på vi andra som bet skatt här

Jag får 44235 kr tillbaka, jag var så glad att godkände på en gång och kollade inte ens varför. De senaste åren hade jag rest skatter över 20 k.

I juni kommer han ev ta emot elbidrag för januari och februari. För jag tror knappast han tackar nej.
Det är tom prövat i överrätt att det går att tacka nej till elstöd.

"Kammarrätten har fastställt att det är tillåtet, exempelvis om en individ anser att pengarna gör större nytta på annat håll."

Tillbaka
Topp