Skräpjournalistik

Påstår du nu att IL någon gång har kallat dig för något nedlåtande?
Ja, det skulle jag nog kunna leta rätt på , men sen beror det på vad man kallar nedlåtande , Men oftast svarar han ju inte alls när något inte faller honom i smaken , kanske är det bästa här ,, Smart drag :thumbsup:. Fö. så har jag nog fått ganska mycket skit och blivit kallad både det ena och det andra, men inte av IL , men det spelar mig ingen roll , jag vet vad som gäller här nu .. :rolleyes:
Men IL är ju väldigt bra på det sättet , det skall jag ge honom , en riktig politiker , hal som en ål ;)svarar oftast inte alls på frågor ,att påstå att någon anpassar minnet efter vad som passar ens ideologi är väl knappast nedlåtande , Eller vad säger du Kyckling ??

Skräpmedia ger sig inte:
”Kraftigt värmerekord under 2019. Förra året var det varmaste som någonsin har uppmätts i Europa – och det näst varmaste sett till hela jordens medeltemperatur." Skräpnyheten finns i Expressen och kommer från skräpredaktionen på TT.
Emellertid, SMHI har precis släppt kartan för 2019. Nu kan alla med egna ögon bedöma om media är trovärdiga eller ej.

2019.jpg
Man kan nog bedöma att du inte tänkt till ordentligt om vad du skriver.. Gör om och gör rätt... Kommer du inte på felet själv så är det inte så mycket att göra åt...

Jag minns inte heller några gröna vintrar från min uppväxt men tror man har selektivt minne och minns det man vill och det som finns foto på. Såg dock bild från när jag var fem år, så mycket snö som det var då i trädgården har jag inte sett många gånger. Men vem vet kanske bara för en dag.

AktuellHållbarhet (AH) är namnet på en e-tidning som sprider lögner om klimatet. Nu vill man göra reklam för billiga CO2-mätare som skall "skydda hjärnan från koldioxid". AH skriver ”Det är nu det börjat komma forskningsrapporter som påvisar försämrad mental prestanda vid förhöjd koldioxidhalt.” Några länkar till dessa rapporter eller farliga nivåer lämnar man emellertid inte.
Det finns en mängder av studier av U-båts-besättningar som utsatts för höga halter av CO2. Det är först vid nivåer över 30.000 PPM som man börjar notera någon negativa effekter, typ huvudvärk.

Artikeln i AH hänvisar till en "teknologie doktor" vid KTH. Floria Ottonello-Briano beskriver sig själv som ”PhD student”.
Tanken är att KTH tillsammans med företaget Senseair skall ta fram en ny, billigare koldioxidsensor.
Befintliga Senseair - produkter registrerar högst 2.000 PPM CO2. Det räcker inte långt då fyra personer i en bil med mekanisk ventilation snabbt genererar upp till 6.000 PPM CO2. Om man nu luras att köpa en CO2-mätare är det viktigt att hålla den borta från utandningsluften, då den består av 40.000 PPM CO2. Mätaren kan storkna!
Risken med CO2-mätare är att man under vintern vädrar ut CO2 och samtidigt släpper ut en massa varm luft.
Om detta blir årets julklapp 2020, kommer den säkert att resultera i att mer fossil energi kommer att brukas för ventilation.

SenseAir CO2 indicator.jpg

CO2 givare är bra till vissa ventilationssystem , men det har jag skrivit om tidigare .Sparar i de fallen energi i form av minskad elförbrukning samt även tillförsel av tempererad tillluft

Just nu i Rapport från bränderna i Australien ,hemska bränder ,ja det är för djäkligt , kostar enorma summor . Klimataktivisterna demonstrerar över att myndigheterna inte accepterar kopplingen till Klimatförändringarna . Som myndighetsperson så skulle jag i deras ställe även jag ställa mig tvivlande , Polisen har gripit 180 personer som nu misstänks för att orsakat en stor del av bränderna , Någon som tro att SVT nämner dessa arresteringar , Knappast , det vore ju en katastrof för aktivisterna , Locket på i "demokratiska oberoende Svensk nyhetsmedia " :mad:

Just nu i Rapport från bränderna i Australien ,hemska bränder ,ja det är för djäkligt , kostar enorma summor . Klimataktivisterna demonstrerar över att myndigheterna inte accepterar kopplingen till Klimatförändringarna . Som myndighetsperson så skulle jag i deras ställe även jag ställa mig tvivlande , Polisen har gripit 180 personer som nu misstänks för att orsakat en stor del av bränderna , Någon som tro att SVT nämner dessa arresteringar , Knappast , det vore ju en katastrof för aktivisterna , Locket på i "demokratiska oberoende Svensk nyhetsmedia " :mad:
Tur att du finns joker å kan informera oss med fakta 555

Tillbaka
Topp