Skräpjournalistik

Bromsar. Jag antar då att de bränderna i Australien även de kom till på samma sätt. Och de 180 arresterade är lokförare.
Nä vill inte någon skall anmäla TS så kan inte säga vem det va som tutta på.

2019 har man sett tåg som har spridit gnistor runt sej när det har passerat områden som sedan brunnit, anliggande bromsar på tåg är inget ovanligt då det snålas in på servicetiden.

Kommer ihåg på 70talet när fotbollsplanen spolades till isplaner och de flesta ägde skidor.
Och jag kommer ihåg vintrar när jag i början på februari 70, 80 tal samt 90 tal satt i skogsbacken på barmark och drack kaffe , finns även nedtecknat datum samt väder /temp i min jakt dagbok . Har funnits kalla och varma vintrar under alla tider , samt både is/köld och värmeperioder på vår planet ,, Djäkla bullshit att påstå annat

2019 har man sett tåg som har spridit gnistor runt sej när det har passerat områden som sedan brunnit, anliggande bromsar på tåg är inget ovanligt då det snålas in på servicetiden.
Det är det i särklass vanligaste orsaken till bränder i områden utan bebyggelse . Men skogsbrand blir det ej av bara värme och torka , det fodras även gnistor , tillex av /från skogsmaskiner . men även orsakade av människan , kanske det de kallar mänsklig påverkan på miljö och klimat , hur mycket mycket skit i luften bildas av dessa skogsbränder som människan startar ? .. Mänsklig aktivistpåverkan kanske 5555 :p

Och jag kommer ihåg vintrar när jag i början på februari 70, 80 tal samt 90 tal satt i skogsbacken på barmark och drack kaffe , finns även nedtecknat datum samt väder /temp i min jakt dagbok . Har funnits kalla och varma vintrar under alla tider , samt både is/köld och värmeperioder på vår planet ,, Djäkla bullshit att påstå annat
ja vi får väl se hur det blir eller inte beroende på ålder

Precis så tänkte jag, man blir mer temperaturkänsligare med åldern. Då kom jag på att kontrollera vad termometrarna visat historiskt.
Det var två år sedan. Min prognos är att det med 80% sannolikhet blir något kallar under 2020 och 20% att temperaturen blir densamma som för 2019. Undrar vad Greta tror? Vårt hus brinner inte. Det är väl bara i Sverige som bilar och hus står i brand, såvida de inte redan är bortsprängda. Självantändning?

Skärmavbild 2020-01-22 kl. 11.45.13.jpg

Samma med de bränder som var i Sverige. Farsan såg ett par i skogen med bensindunkar. Då brann det hela vägen till Stockholm. Terrorism är ett annat ord för dessa anlagda bränder
Fast jag var ju jätteotydlig. Det enda jag var ute efter var att säga emot @joker,han menade att SVT aldrig skulle ta upp arresteringarna o ch ändå så hade de redan gjort det. Det är mitt kall här i livet:).
Beträffande skogsbränder har väl alltid pyromaner varit, involverade, utan att för den skull kallats terrorister,men visst kalla dem vad du vill.
Dessutom brann det i Finland och Norge också.

Om du söker en möblerad lägenhet i Bangkok hittar Du kanske något på Nestpic (The largest search engine for furniture apartments).
Företagets VD Ömer Kücükdere är inte bara en affärsman utan en klimayguru av Guds nåde.
Bangkok i Thailand toppar listan över städerna som kommer genomgå den största klimatförändringen till 2050, med högst risk för översvämningar och en temperaturökning med 1,67 grader. Bangkok följs av Ho Chi Minh City i Vietnam, och Amsterdam i Nederländerna, bland städerna som bedöms ha högst sammanlagda klimatrisker, påstår experten Ömer Kücükdere
Den som inte tror på det kan ju läsa vidare här:

Prognosen: Så varmt är Stockholm år 2050

Om du söker en möblerad lägenhet i Bangkok hittar Du kanske något på Nestpic (The largest search engine for furniture apartments).
Företagets VD Ömer Kücükdere är inte bara en affärsman utan en klimayguru av Guds nåde.
Bangkok i Thailand toppar listan över städerna som kommer genomgå den största klimatförändringen till 2050, med högst risk för översvämningar och en temperaturökning med 1,67 grader. Bangkok följs av Ho Chi Minh City i Vietnam, och Amsterdam i Nederländerna, bland städerna som bedöms ha högst sammanlagda klimatrisker, påstår experten Ömer Kücükdere
Den som inte tror på det kan ju läsa vidare här:

Prognosen: Så varmt är Stockholm år 2050
Är förvånad. antog att Bangkok skulle ligga högt, men toppa listan är överraskande

Detta har ingenting med vetenskap att göra utan ett bra tillfälle att sälja några fler lösnummer. Ju mer man hetsar, desto bättre försäljning.
Verkar som om de har viktat efekten av havsnivåhöjningen som betydligt högre än temperatureffekten. Stockholm kommer temperaturen vara den märkbara effekten medan i Bangkok är det havsnivån. Havsnivån kommer att ställa större krav på vattenreningen, ju högre salthalt desto dyrare att rena. Håller med om att propagandaeffekten är större om Bangkok kommer högre än staden är värd. Amsterdam ligger sämre till. verkar som om holländarna bytt strategi i kampen mot översvämningar. Där håller de på med att välja ut områden som skall få översvämmas vid megastormfloder.

Tillbaka
Topp