A
Anonym
Gäst
Lika bra att låsa denna tråd!
Varför det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lika bra att låsa denna tråd!
73, 74 var slaskigaNärmast meningslöst att dra några växlar på mätserier på 30-50 år. Man kan ju fundera över vilket väder som är "normalt" egentligen! På 60-talet var det några hyggliga vintrar, till stor glädje för oss barn, men 70-talet var mest slask här på västkusten.
Man hävdar att krympande glaciärer i alperna (och på en del andra ställen) skulle vara katastrofens förebud. För 5 000 år sedan dog Ötzi i alperna, han blev senare infrusen i en glaciär som inte fanns där tidigare. Det var betydligt varmare på bronsåldern och man kan lika gärna hävda att vi är på väg mot ett "normalt" klimat som att det skulle handla om en "katastrofal uppvärmning".
Det kan vara olika uppfattningar om ifall tempot är katastrofalt. Det är ifall tempot är större än de ekologiska systemen hänger med som det blir problem. En del skadedjur börjar trivas i södra Sverige. Är det ändrade DNA eller klimat?Närmast meningslöst att dra några växlar på mätserier på 30-50 år. Man kan ju fundera över vilket väder som är "normalt" egentligen! På 60-talet var det några hyggliga vintrar, till stor glädje för oss barn, men 70-talet var mest slask här på västkusten.
Man hävdar att krympande glaciärer i alperna (och på en del andra ställen) skulle vara katastrofens förebud. För 5 000 år sedan dog Ötzi i alperna, han blev senare infrusen i en glaciär som inte fanns där tidigare. Det var betydligt varmare på bronsåldern och man kan lika gärna hävda att vi är på väg mot ett "normalt" klimat som att det skulle handla om en "katastrofal uppvärmning".
Så länge man ej har motsatt åsikt till dej så är man inte vänster. har jag fattat dig rätt?Politik från vänstern är ok i alla trådar , men fasen inte från nån som har "fel ideologi " men ni är ju inte så många längre , så bra om ni håller ihop55
Det har de faktiskt haft med. Såg en rättelse från polischefen om de 183 som var gripna. De flesta för brott mot eldningsförbudet. Jämför gärna med alla som blev straffade i Sverige 20018 av samma anledning. Brott mot eldningsförbud kan spänna över ett brett spektrum allt från grillning titill att bränna av ett område för att få undan gräs och sly.Just nu i Rapport från bränderna i Australien ,hemska bränder ,ja det är för djäkligt , kostar enorma summor . Klimataktivisterna demonstrerar över att myndigheterna inte accepterar kopplingen till Klimatförändringarna . Som myndighetsperson så skulle jag i deras ställe även jag ställa mig tvivlande , Polisen har gripit 180 personer som nu misstänks för att orsakat en stor del av bränderna , Någon som tro att SVT nämner dessa arresteringar , Knappast , det vore ju en katastrof för aktivisterna , Locket på i "demokratiska oberoende Svensk nyhetsmedia "![]()
Men....... det är ju inte pga av koldioxiden det blir mindre is, var tror du all is i groggarna och ölen kommer ifrån? Plättlätt!När jag ser hur mycket arbete Aftonbladet lägger ner för att få ett vitblekt folk att stanna hemma i sin becksvarta jordhålor, undrar jag vad syftet är.
Säljer man fler lösnummer? Tror man själv på det man skriver? Vi borde ställa lögnhalsarna till svars. Jag fick just svar från en tysk TV-kanal,
de erkänner att koldioxid faktiskt inte är en giftig gas, vilket man påstod.
Aftonbladet behöver inte ange någon källa till sina "beräkningar". Det sunda förnuftet säger att när det är minus 50 grader på Grönland minskar istäcket noll kvadratmillimeter hur mycket man än reser.
![]()
Just nu i Rapport från bränderna i Australien ,hemska bränder ,ja det är för djäkligt , kostar enorma summor . Klimataktivisterna demonstrerar över att myndigheterna inte accepterar kopplingen till Klimatförändringarna . Som myndighetsperson så skulle jag i deras ställe även jag ställa mig tvivlande , Polisen har gripit 180 personer som nu misstänks för att orsakat en stor del av bränderna , Någon som tro att SVT nämner dessa arresteringar , Knappast , det vore ju en katastrof för aktivisterna , Locket på i "demokratiska oberoende Svensk nyhetsmedia "![]()
Läser man noga så är bägge troligen rätt. Ett brandrelaterat brott kan mycket väl vara en sån simpel sak som att elda sopor på tomten när det råder eldningsförbud.
Samma med de bränder som var i Sverige. Farsan såg ett par i skogen med bensindunkar. Då brann det hela vägen till Stockholm. Terrorism är ett annat ord för dessa anlagda bränder
Du måste ju vara en av de berömda "förnekarna " Aja baja på sig Krister 555Samma med de bränder som var i Sverige. Farsan såg ett par i skogen med bensindunkar. Då brann det hela vägen till Stockholm. Terrorism är ett annat ord för dessa anlagda bränder
F--n va korkade kommentarer du kommer med det vet väl alla att det var en skogsmaskin som tände på, sen om nån pervers idiot "hjälpte till" har väl inte med förnekarna att göraDu måste ju vara en av de berömda "förnekarna " Aja baja på sig Krister 555Finns många som såg dessa , även bildbevis , men om detta får inget komma ut till allmänheten
Ja där ser man vad det är känsligt med en extrem torka.F--n va korkade kommentarer du kommer med det vet väl alla att det var en skogsmaskin som tände på, sen om nån pervers idiot "hjälpte till" har väl inte med förnekarna att göra
Att använda bensin för att tutta på när det är extrem torka är som att gå över ån efter vatten. Räcker med en glödande fimp.Samma med de bränder som var i Sverige. Farsan såg ett par i skogen med bensindunkar. Då brann det hela vägen till Stockholm. Terrorism är ett annat ord för dessa anlagda bränder
F--n va korkade kommentarer du kommer med det vet väl alla att det var en skogsmaskin som tände på, sen om nån pervers idiot "hjälpte till" har väl inte med förnekarna att göra
Bromsar. Jag antar då att de bränderna i Australien även de kom till på samma sätt. Och de 180 arresterade är lokförare.Menar du på fullt allvar att samtliga markbränder som fanns under 2019 startades av EN skogsmaskin?
Jag tror du har drömt något nu, 2018(eller 2017) var det väl en stor skogsbrand som startades av en typ av skogsmaskin, men förra året så var det flera brandtillfällen som man ansåg hade startats av anliggande bromsar på tåg och av någon underlig anledning så verkar det inte finnas någon att hålla ansvarig för detta.
De flesta är nog såna som inte respekterade eldningsförbudet. Ett uttryck som man kan tolka väldigt brett. Har inte sett något om hur många av de här som orsakade skogsbränder.Bromsar. Jag antar då att de bränderna i Australien även de kom till på samma sätt. Och de 180 arresterade är lokförare.
Nä vill inte någon skall anmäla TS så kan inte säga vem det va som tutta på.