Skuldfällan

Jonas har en kärlek till att kalla folk för gubbe ;),, tror han lever i en fantasivärd där han själv är en smal smärt viril 30 åring utan ölmage :):):):)5555 Spegel spegel på väggen där ..........5555
55555 Ja du undra vem det är som tror han är en ung smärt veril 30 åring igentligen.
Nä du jag vet allt att jag är en gubbe jag med, har jag vart länge men det hindrar mig inte att kalla andra gubbar gubbar ;)
Sen finns det ju dom som tar åt sig direkt ordet gubbe dyker upp med 5555.

Denna skall du inte köpa Jonas , två anledningar .. allldeles för mycket slantar , sen kan du göra dig illa på den :):):) Så köp en Merca i stället ta en 220 D

Sug i Er
Aja nu skall jag ju ha en familjebil att åka i, jag är inte i en 40-50 års kris, jag gillar bara Merca och skulle gjärna haft en, men då en modell som passar familjen ;)

Det var nog länge sedan gissar jag.
Jo, det var länge sen , men UK bilar är inte så djäkla mycket bättre idag ,, då får du slanta upp ordentligt ,en gammal fin Bentley eller liknande vore trevligt .Men ägs Mini Coopper nu av BMW så bör de ju vara bättre , men bättre än BMW lär deju inte bli 555555555555555555

;)

Sedan några år har jag märkt att det är många som säljer MC utan insats samt betalning på 36 månader.

Detta innebär att du betalar över 80000 för en MC som kostar 40000[/QUO

Nu hade jag ytterliga funderingar över detta, och det är dessa kredidföretag, som vad jag tycker utnytjar den situation som thai befinner sig i. Många är ju i behov av en MC de har nyss fått ett arbete och kan förkotta restiden avsevärt.
En begagnad finns det inga pengar för.
Men kontentan av det hela är att den fattiga blir fattigare när man köper av desa kredid företag som utnytjar thai som är FATTIGA

Själv vill jag bara ha flashigaste bilen i kvarteret så är jag nöjd.
Kommer det en dag då man bli kapten här och tar ut kaptenslön så skall blir det en flashig snygg svindyr häftig Merca som skall pryda min uppfart och sprillans ny skall den vara.
Den kommer frugan bara få åka med i men inte köra 555555 ;)
Ungarna får åka med om dom blivit rumsrena ;)
Skall jag åka runt på beachroad och dunka plåt och lyssna på Eddie Meduza.

Du kanske skall lägga pengarna på barnens skolgång i stället, så de kan köpa dig några flådiga bilar, när du fyller 80 år

Du kanske skall lägga pengarna på barnens skolgång i stället, så de kan köpa dig några flådiga bilar, när du fyller 80 år
Ja sonen har lovat mig 10 Mercor och några sportbilar 5555.
Annars är det väl det jag gör ser till att dom får en bra skolgång ;)
Sen skrev jag ju om jag fick kaptenslön här i framtiden då har jag kanske råd med både och, drömma kan man ju iallafall 5555 ;)
När jag är 80 år kommer ju ungarna vara närmare 40 och 50 år så då hoppas jag dom har sparat ihop till en Lamborgini till pappa 5555.

Ja den summan kan man nog tiodubbla.
Nja tio dubbla vet jag inte om man kan göra i Thailand iallafall, dyraste skolan jag sett här nere är den @Atom barn går på den är strax under 100k baht dyrare om året.
Så i Thailand blir det nog svårt att 10 dubbla ;)
Nä jag hoppar gärna över dom Mercorna om barnen kan få en bra skolgång, är inte så viktigt för mig, jag lever gott på drömmarna ;)

Precis min erfarenhet också. Frugan är extremt misstänksam mot att köpa begagnad bil eller moppe. Hon menar att underhållet har varit minimalt. Och jag måste hålla med om att priserna på begagnat verkar vara förvånansvärt höga.
Min första bil efter vi öppnat företaget var 3 år gammal.

En dyr investering med en massa reparationer.

Byte av aircon, drivaxel, fjäderben fram …….

Kolla in hur dom flesta kör med sina “red plated” bilar.

Inget fel på X-trail;)duger gott tills drömmar blir verklighet;)
Ja jag är så nöjd med den så behåller nog den och fortsätter drömma.
Priserna på Mercedes, Volvo, BMW etc. är inte försvarbara här nere, är ju Norska priser på dessa bilar i Thailand, så här nere håller jag mig till Nissan också kollar jag på dom andra föräldrarnas bilar i skolan istället och drömmer 55555 ;)
Jag är nöjd med det jag har.
Är inte själv så mycket för att ta lån, jag skulle nog få magknip då och gått och oroat mig för morgondagen hela tiden om jag gick runt skuldsatt ;)

Fast varje gång vi passerar en Mercedes så ekar det i billen look a Benz, soai mak mak också kollar alla 3 i familjen drömmande ut genom bilfönstret 5555, undra vem det kommer ifrån, vem som påverkat dom andra familjemedlemmarna till den biten ;)

Grabbar med hjärna kör bil med stjärna heter det ju... Ha, ha, ha....

Har själv haft en 5-6 mercor...
Den coolaste var en 280SE från 1967.. Stående Amerikalyktor och äkta träinredning..
Jävlar vad den var skön att köra..
Tyvärr kom det rost på tvärbalkarna och den blev för dyr att reparera...
Senaste gången jag hade en Merca var 1998 och då rostburkarna i "E" klassen..
Nu för tiden har dom blivit bättre och skulle gärna uppgradera Volvo'n till en "E" igen..
Men tycker det är lite för dyrt..??

Grabbar med hjärna kör bil med stjärna heter det ju... Ha, ha, ha....

Har själv haft en 5-6 mercor...
Den coolaste var en 280SE från 1967.. Stående Amerikalyktor och äkta träinredning..
Jävlar vad den var skön att köra..
Tyvärr kom det rost på tvärbalkarna och den blev för dyr att reparera...
Senaste gången jag hade en Merca var 1998 och då rostburkarna i "E" klassen..
Nu för tiden har dom blivit bättre och skulle gärna uppgradera Volvo'n till en "E" igen..
Men tycker det är lite för dyrt..??

Där har du den absolut coolaste bilen i kvarteret Jonas, en 280SE -67 renoverad till nyskick. Hade en polare som hade en 280SE -69, jag finner inget annat ord än att den var vacker ;) Stadig bil, det skulle kännas rätt tryggt också;)

Där har du den absolut coolaste bilen i kvarteret Jonas, en 280SE -67 renoverad till nyskick. Hade en polare som hade en 280SE -69, jag finner inget annat ord än att den var vacker ;) Stadig bil, det skulle kännas rätt tryggt också;)
Fina bilar var det , hade en 220s 1965 sollucka samt träinredning ,, Cremefärgad ,rak 6a , gick som en dröm ,, drog runt litern om man körde snällt pålandsväg ... Thailand har ett par av dessa fina bilar , tyvärr begår de ofta en dödssynd då de plockar in en modern diesel i dem ,, väldigt vanligt i Thailand , sitter ofta en Nissanmotor i dessa till synes välrenoverade Mercor :(

En kvalitetsvagn från 1965

MB 220 s1965.jpg

Jag hade även en 250S från 1967 med dubbla förgasare..
Den var 3 växlad manuell.. Gjorde lätt 100 knyck på ettan utan att låta illa..
Träinredning men tygklädsel och inte skinn som i 280:an..
Men det var skivbromsar runt om på den också..
Tyvärr rostade även den bort ifrån mig.. :(:(

En sak jag saknar med dessa bilar var helljus knappen som var en pedal..
Skönt som attan istället för den där jävla spaken man har vid ratten..
(Nya bilar har ju automatik)
Däremot saknar jag inte pedalen för vindrutespolningen.. Ha, ha, ha...
(Den var nog orsaken till mycket rost) ??

Tillbaka
Topp