Skuldfällan

Jag hade även en 250S från 1967 med dubbla förgasare..
Den var 3 växlad manuell.. Gjorde lätt 100 knyck på ettan utan att låta illa..
Träinredning men tygklädsel och inte skinn som i 280:an..
Men det var skivbromsar runt om på den också..
Tyvärr rostade även den bort ifrån mig.. :(:(

En sak jag saknar med dessa bilar var helljus knappen som var en pedal..
Skönt som attan istället för den där jävla spaken man har vid ratten..
(Nya bilar har ju automatik)
Däremot saknar jag inte pedalen för vindrutespolningen.. Ha, ha, ha...
(Den var nog orsaken till mycket rost) ??
Fina bilar... De äldre bilarna har en underbar nostalgisk känsla över sig.. Nu har jag bara en gammal Merca S600 V12:a.. 2007. Som jag var tvungen att tvätta i dag..
Frugan klagade på att den var skitig... 555555 Bara att göra vad hon säger...

Fina bilar... De äldre bilarna har en underbar nostalgisk känsla över sig.. Nu har jag bara en gammal Merca S600 V12:a.. 2007. Som jag var tvungen att tvätta i dag..
Dem är riktigt fina vagnar ,, Göörfint ljud i den maskinen :thumbsup::thumbsup: In med bilder ,, färg ??

Va sjutton regnar det inte hos dig, synd om dig som måst tvätta mercan ha haa

För att förtydliga lite... Har inget emot "finnar". Mina 4 barn är 50/50 finska och svenska..
Ta mina ungar , gör vad du vill men rör inte min merca... 555555

Eller varför inte en sån här,, för oss som verkligen kan köra bil , hantera 600 hk under huven är inget för smågrabbar :):):)

IMG_1879.JPG
Vilken fin bil!!! Är det din??? Eller en du fotade på parkeringen??
Kul med 600 hk i kärran.. Jag har bara 550 hk i min Merca... Så jag tillhör nog smågrabbarna... :) Tack för komplimangen!!
Gud vad jag känner mig ung!!! :D:D

Denna skall du inte köpa Jonas , två anledningar .. allldeles för mycket slantar , sen kan du göra dig illa på den :):):) Så köp en Merca i stället ta en 220 D

Sug i Er
55555 Det roliga med gamla jänkebilar är nog mer deras fina design.
Men prestanda mässigt är det bara skit bilar idag.
I början av 80-talet hade vi ett stort garage tillsammans ett gäng pågar.
Där fanns Barracuda, Superbird Hemi, Trans Am, mm.. Grymma bilar med myyyycket hk..
De gick som fan från noll till 100 på en raksträcka om man hade satt på feta däck som höll bilen på gatan...
ca 5-6 sek ( Fort på den tiden). Och då drog bilen 5-10 liter/milen när man drog på.
Men skulle man svänga så var det som att sitta på en kamel... Ingen väghållning..
Amerikanska bilar har i många år varit skit.. De mullrar men händer inte så mycket om man inte trimmar dem till gränsen för vad de tål... Jag skulle gärna ha en Hemi med kompressor idag... Vilket muller och kraft...
En BMW, Merca, Audi, WW eller annan bil med samma hk kör skiten av en jänke.
Men vill man ha en kamel med mycket hk, så köp en amerikansk bil. Tror de uppfann gungbrädan... :)
Nu vet jag att de också har börjat vakna. Så de har bla lanserat familje Mustangen. En Amerikansk variant av folkvagnen som alla skulle ha råd att köpa.. Oftast knallgul.. Men ingen racer.. Ingen Power... En bil för den som bara vill visa han är en man... "Jag har en Ford Mustang med fartränder"...
De flesta man ser på gatorna nu är med V6 på 306 hk. Är det lite motvind sackar de.. :( Det är nog snart lika många mustanger som WW på vägarna.
Men ser säkert snyggt ut på garage uppfarten..;)

55555 Det roliga med gamla jänkebilar är nog mer deras fina design.
Men prestanda mässigt är det bara skit bilar idag.
I början av 80-talet hade vi ett stort garage tillsammans ett gäng pågar.
Där fanns Barracuda, Superbird Hemi, Trans Am, mm.. Grymma bilar med myyyycket hk..
De gick som fan från noll till 100 på en raksträcka om man hade satt på feta däck som höll bilen på gatan...
ca 5-6 sek ( Fort på den tiden). Och då drog bilen 5-10 liter/milen när man drog på.
Men skulle man svänga så var det som att sitta på en kamel... Ingen väghållning..
Amerikanska bilar har i många år varit skit.. De mullrar men händer inte så mycket om man inte trimmar dem till gränsen för vad de tål... Jag skulle gärna ha en Hemi med kompressor idag... Vilket muller och kraft...
En BMW, Merca, Audi, WW eller annan bil med samma hk kör skiten av en jänke.
Men vill man ha en kamel med mycket hk, så köp en amerikansk bil. Tror de uppfann gungbrädan... :)
Nu vet jag att de också har börjat vakna. Så de har bla lanserat familje Mustangen. En Amerikansk variant av folkvagnen som alla skulle ha råd att köpa.. Oftast knallgul.. Men ingen racer.. Ingen Power... En bil för den som bara vill visa han är en man... "Jag har en Ford Mustang med fartränder"...
De flesta man ser på gatorna nu är med V6 på 306 hk. Är det lite motvind sackar de.. :( Det är nog snart lika många mustanger som WW på vägarna.
Men ser säkert snyggt ut på garage uppfarten..;)

Nåja, Corvette och Challenger är svårslagna även för BMW, Merca och Audi. Ja, de italienska bilarna sliter också med prestandan vid jämförelse

Nåja, Corvette och Challenger är svårslagna även för BMW, Merca och Audi. Ja, de italienska bilarna sliter också med prestandan vid jämförelse
Jaa Där får jag hålla med dig.. Corvette och Challenger har faktiskt bättrat sig en hel del.. Bra krut i dem..
Men de har tyvärr för mycket jänketänk att ta i tu med.. Men om ett antal år kommer de säkert på banan... :)
Nu skall man inte blanda in de bilar som byggs för banracing.. Utan de som säljs för gatubruk...

Annars har vi ju som skåningar en bil som vi kan vara stolta över.. En Skånsk tillverkad tillika..
KOENIGSEGG... Världens snabbaste serietillverkade gatbilen... :D
Får nog börja spara lite mynt bara innan man kan köpa den.. :( Typ 15 mille....

Annars har vi ju som skåningar en bil som vi kan vara stolta över.. En Skånsk tillverkad tillika..
KOENIGSEGG... Världens snabbaste serietillverkade gatbilen... :D
Får nog börja spara lite mynt bara innan man kan köpa den.. :( Typ 15 mille....

Jo men fruktansvärt fula. Faktiskt är jag inte speciellt förtjust i varken Koenigsegg, Lamborghini eller Ferrari och liknande bilar, utan mer Mustang, Dodge, Maserati, Aston Martin och liknande.

Jo men fruktansvärt fula. Faktiskt är jag inte speciellt förtjust i varken Koenigsegg, Lamborghini eller Ferrari och liknande bilar, utan mer Mustang, Dodge, Maserati, Aston Martin och liknande.
Lyco !!! Du har dålig smak... Hur kan du då laga mat åt gäster?? Man serverar inte Plara när gästerna vill ha oxfile..:)
Kolla in denna skånsktillverkade vinröda läckra bilen.. 1400 hk... :D
Den är såååå dj..a fin... Inget mög där....

Lyco !!! Du har dålig smak... Hur kan du då laga mat åt gäster?? Man serverar inte Plara när gästerna vill ha oxfile..:)
Kolla in denna skånsktillverkade vinröda läckra bilen.. 1400 hk... :D
Den är såååå dj..a fin... Inget mög där....

hahah..., inte dålig smak, bara olika smak, nä jag tycker inte att den är snygg, ser inte ut som en bil.

Här har du bil: https://en.wikipedia.org/wiki/Maser...ieri_-_2015_NAIAS_(16087661039)_(cropped).jpg

...och här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aston...Aston_Martin_Vanquish_in_France_(cropped).jpg

Då måste jag ju dela med mig av vår gulliga "Trumpens" lilla samling av fordon..
Det är en grabb med rediga maskiner.. Inga dj...a folka vagnar där inte..
Han är som han säger en av folket samma som alla andra.. Förena er med mig...;)
Skit i om jag tar i från er sjukförsäkringarna. Vi är alla lika.. Jobba... :)

Tillbaka
Topp