M
MinThai
Gäst
Känner nog att i mitt fall så tror jag det bästa blir att dom stannar i Thailand, grabben skall börja någon el utbildning o dottern har lätt för sig i skolan. Och det verkar som om en syster kan ta hand om dom o se till dem. Men detta lär väl ge sig och kommer så klart kosta. Mer vet jag ej än. Jag har mycket att kolla upp. Tack för dina synpunkter på saken samt att höra dina erfarenheter.Jag har levt med min hustru i Sverige i 8 år , hon tyckte SFI var skit kan jag säga , dels för att hon är dyslektisk och har svårt för att lära sig skriva och läsa, idag talar hon utmärkt Svenska , faktiskt utan den brytning som många Thai har , mycket för att hon lyssnat sig till sitt nya språk , sedan 2 år bor vi nu tillsammans i Thailand . Jag vill på det bestämdaste avråda för att ta tonårsbarn till Thailand , min frus barn var mycket positiva till att komma till Sverige och få en bra skola samt framtid, av detta blev det intet , intresset för Thaikillar kom ganska snart då facebook är något alla Thai kikar i i Sverige (samt Thailand) , Thaikompisar är det sämsta de kan ha i Sverige Inga Thaipolare är det bästa , ,Thailärare är inget jag har något till övers för , ej heller elevassistenter, finns inga som intrigerar såsom Thai , och det förstsätter de med även när de kommer till Sverige .. Bara problem, med Soc skola mmm SKIT helt enkelt , jag köpte en enkel efter två tunga år , detta händer alltför ofta med Thaibarn i Sverige , allt för ofta för att vara en slump skulle jag säga .. allt blir ju OK , inga skoluniformer så kort korta kjolar , måla sig när de är 14 samt springa ute halva nätterna , klagar mamma eller styvpappa så går de till kompisar eller till skolsköterskan som ringar soc , sen rullar all skit igång .. Varning , ta inte stora barn från Thailand till Sverige , mycket få klarar detta ...![]()