Jag och sambon jobbar heltid på olika ställen, när vi inte jobbar så umgås vi, lagar mat,städar och tittar på tv. Vem som gör vad kvittar vi gör det var och en är bäst på eller den av oss som har tiden just då,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag och sambon jobbar heltid på olika ställen, när vi inte jobbar så umgås vi, lagar mat,städar och tittar på tv. Vem som gör vad kvittar vi gör det var och en är bäst på eller den av oss som har tiden just då,
Att följa thaikultur med hemgifte har ju inget med hur man lever vardagen ... och inget med värderinga att göra ...Nå tror jeg ikke at den "kulturen" som kommer frem i denne tråden er representativ for Sverige. Jeg tror ikke at man normalt betaler (medgift) for sine koner i Sverige.
Är det några här som gör det, har du gjort eller gör det?Så du mener at det å betale medgift og betale månedlige "avdrag" IKKE er å betale for kvinnen?
Så du bor inte här nere ens då eller?Hverdagslivet mitt kan beskrives på den samme måten. Noe som jeg tror er det vanlige i både Norge og Sverige. Men blant noen av medlemmene så ser det ut til å være litt annerledes.
Att följa thaikultur med hemgifte har ju inget med hur man lever vardagen ... och inget med värderinga att göra ...
Jeg tror at du "elsker" å vri og vrenge på innlegg så dem passer ditt bilde av virkeligheten. For du vet helt sikkert like godt som meg at penger som oftest er en viktig faktor når det blir inngått et ekteskap mellom en thailandsk kvinne og en utenlandsk mann. Og jeg er like sikker på at du vet at mange av disse ekteskapene aldri ville ha blitt inngått UTEN en solid medgift og månedlige "avdrag" til hennes familie. Det er dette jeg mener når jeg bruker ord som "betale". Det å ta seg av ungene har INGENTING med dette å gjøre.
Min svåger ska gifta sig nästa helg med en fru från Rayong, ska jag säga till honom att han gör fel som betalar sinsord för en norrman sagt att det är förlegat? Om du bryr dig om ditt kommer andra bry sig om sitt.Jeg mener at "medgift" snart er "historie" i Thailand. Men mange utlendinger har bare ikke oppdaget det enda. Ser man bort ifra dette faktum så finnes det godt om utlendinger som betaler både små og store summer HVER måned til hennes familie i Thailand. Noe som i de fleste tilfeller ikke har det minste å gjøre med thailandsk kultur. Og uten disse pengene så påstår jeg at mange utlendinger ALDRI ville vært gift med en thailandsk kvinne.
Vem har sagt att jag har betalat någon sinsood? Det jag betalar är för vår egen räkning samt en liten slant för att mina svärföräldrar skall ha en dräglig levnadsstandard. Det är det minsta man kan göra. Om du ser en sådan sak som att man betalar för kvinnan är det synd om dig.Så du mener at det å betale medgift og betale månedlige "avdrag" IKKE er å betale for kvinnen?
Du bor där uppe och påstår det.Jeg mener at "medgift" snart er "historie" i Thailand. Men mange utlendinger har bare ikke oppdaget det enda. Ser man bort ifra dette faktum så finnes det godt om utlendinger som betaler både små og store summer HVER måned til hennes familie i Thailand. Noe som i de fleste tilfeller ikke har det minste å gjøre med thailandsk kultur. Og uten disse pengene så påstår jeg at mange utlendinger ALDRI ville vært gift med en thailandsk kvinne.
Så du bor inte här nere ens då eller?
Besöker du Isaan bara och skriver om hur jävla underbart det är att bo där?!
Eller jobbar du i Isaan?
Synd att du missade huvudet mellan armarna 55555.Jeg bor normalt i Isaan og har gjort det i 16 år, men jeg er "innom" Norge deler av året. Når jeg er hjemme i Isaan så "deler" vi begge på husarbeidet, men det er nok jeg som gjør det meste. For sist jeg sjekket så hadde jeg to bein og to armer. Men jeg må innrømme at min kjære er bedre til å lage mat enn meg. Men å stå der med hånden utstrakt og spørre etter penger gjør hun ikke. Dette mye på grunn av hennes selvrespekt.
Du bor där uppe och påstår det.
Jag kommer ihåg en Thaipolare och hans flickvän när jag bodde där uppe dom ville men kunde inte gifta sig för han hade inte råd att betala, frugans systers son gifte sig förra året, var en god hög med slantar som las upp där till dom.
Själv har jag inte blivit tillfrågad eller betalt något.
Jag får hålla med om att jag skulle aldrig följt Thaikultur i det avsendet och betala hemgift.
Första äktenskapet så ville ex-frun iallafall för show men jag sa blankt nej att sånt håller man inte på med i Sverige och det får ni respektera, ex-frun surade lite, svärföräldrarna godtog det, hon var surare för att inte få showa.
Nuvarande äktenskap har inte ens frågan kommit upp, hon har varit gift och dom har fått sin sinsod redan.
Synd att du missade huvudet mellan armarna 55555.
För det verkar som du saknar det när du kommer in på forumet och vräker ur dig som om alla andra betalar för kvinnligt sällskap medans du ta mig fan betalar inget, du sköter din ekonomi hon sköter sin och du sköter ditt liv och hon sköter sin.
Låter faktist lite skandinaviskt 2000 tal.
Hemma hos kompisar, innan jag flyttade ner och trots gifta så hade dom skiljda konton, delade lika på hyran använde sina egna pengar när dom gick ut delade inte.
Helt sjukt enligt mig, är man gift så har man gemensam ekonomi det är jag fostrad till och känns fan som att du bara har en knullkompis om det ända ni delar på är sängen!
Min svåger ska gifta sig nästa helg med en fru från Rayong, ska jag säga till honom att han gör fel som betalar sinsord för en norrman sagt att det är förlegat? Om du bryr dig om ditt kommer andra bry sig om sitt.
Så enligt ditt resonemang så skall jag, fru och barn gå ut och äta hon får stå för hennes och ungens mat och jag vräker i mig och står för min.Det vil kanskje forundre deg litt, men min kjære har intet ønske om å dele sin bankkonto med meg.
Så enligt ditt resonemang så skall jag, fru och barn gå ut och äta hon får stå för hennes och ungens mat och jag vräker i mig och står för min.
Hon skall gå och jobba för 10.000 bath och jag skall gå och jobba för 250.000 bath sen skall vi anställa en barnmorska som tar hand om ungen som hon får betala för sina 10.000 bath också får dom leva på det som blir kvar.
För dela med oss skall vi inte göra.
Som sagt jag är fostrad i ett samhälle där vi har familjeekonomi, och lever ihop och delar allt gemensamt inte bara pengar, medans du bara verkar ha en date, där ni betalar för sig och träffas när du orkar se hennes tryne.
Härligt förhållande ni verkar ha och älskar varandra gör ni fast ni orkar inte med varandra och hjälpa varandra eller dela med er finns inte i tanken.
Hon lever sitt liv du lever ditt där du sitter med din leo och njuter över utsikten på risfälten, låter som perfekta familjelivet.
Testa att inte tänk så jäkla mycket på din och hennes utan lev ett liv tillsammans så kanske vi slipper ha dig klagandes här över hur du tror andra lever medans du anttagligen klagar över ditt eget liv.
Du säger ju att betala för, och eftersom det inte är mitt bilogiska barn så blir väl betalningsfördelningen så, annars betalar jag ju för frugan!Det ser ut til at du fremdeles er i "vri og vrenge" modus. For jeg har vel ikke påstått hvem som skal betale hva. Diskusjonen vil bli mye bedre dersom man holder seg til fakta.