stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är väl aldrig så att du är en rådis du med Kycklingen?
Det var en smickrande läsning. Sen visade det sej att frun och jag går ihop, det är ju bra att veta ;)

Månen påverkar stora hav mycket, så det vore inte konstigt om den påverkar människor något också :)

Människan har också tre olika slags cykler t ex menscykeln. Män har faktiskt en motsvarande, vilket inte är så känt.

DÄREMOT är det INTE stjärnbilderna som skapar personligheterna. Det är någon ANNAN slags cykler, som bara RÅKADE vara samtidiga med stjärnbilderna då astrologin kom.

"Jo-Be " sa:
:wai:

Wanpen.

Jag är född 1962 juli 10(Cancer/Kräfta), och enl. Chinesiskt horoskop så är jag en vatten tiger(mitt år nu senast, tigern 2010).

Kan också säga att läsa svenska horoskop gällande mig, stämmer inte överrens, däremot har jag läst om vatten tigern i chinesisk horoskop, det stämmer mycket bättre om mig och den typ av person jag är och vad för inställning livet har varit och blir, inte till 100% kanske, men bra jxxla nara i alla fall.

BerraMuk

Ps.

Jag vill heller INTE veta om hur min framtid blir(om skulle bli spådd), det jag inte vet mår jag heller dåligt av...
Ds.
Jag trodde inte heller på astrologi förrän jag såg kinesiska och då stämde det bra.

"Wanpen " sa:
Min
ราศีเมษ raaM seeR maehtF Thai Zodiac sign for Aries, the first sign of the zodiac

Tantens
ราศีพฤษภ raaM seeR phreuH sohpL Thai Zodiac sign for Taurus, the second sign of the zodiac
=Ett ifrån din egen.
Inte störst chans, men kan gå bra även långsiktigt.

"Arnold Layne " sa:
Hurdan är en oxe då Om den beskrivs som en bitter och inåtvänd snåljåp , så stämmer det alldeles utmärkt
"Kycklingen " sa:
Jag tror en oxe är en givmild kille med ett oerhört gott hjärta som gärna hjälper sina medmänniskor.

Jag ska kolla i min lilla bok och se vad som står där, stämmer det inte med min bild av dej så bränner jag boken.
BÅDA är rätt :) beroende på situation.

Oxar är nämligen i grunden väldigt vänliga och brukar ha mycket tålamod,
MEN om det går för långt kan de bli arga/sura för alltid (men oftast bara på den/de personer som var orsaken till att tålamodet tog slut.)

"Kycklingen " sa:
Om man går efter det kinesiska, hur funkar en Drake med en annan Drake då?
Man brukar INTE passa med samma som sig själv.

(Det finns några FÅ undantag, som kan gå HYFFSAT gällande månader/syskonplacering. T ex Våg - Våg och två mellanbarn. Jag vet inget undantag gällande årgångar.)

"rosen66 " sa:
hmm hur är det med kräfta kräfta ?
Vad jag vet så är enda undantagen (gällande månad), som har möjlighet att gå är Våg-Våg och Fisk-Fisk, och det är inte särskilt bra, bara möjligt.

(En av kompisarna, som funderar på att hänga med mig vid flytten till Thailand, var gift Kräfta-Kräfta d v s de är skilda nu.)

Håller med dig Legolas.

Hitler trodde på astrologi, se hur det gick för honom ;)

Vi styr själva våra egna liv, allt som händer är ett resultat av de val vi själva gör. 8)

"Gazton " sa:
Håller med dig Legolas.

Hitler trodde på astrologi, se hur det gick för honom ;)

Vi styr själva våra egna liv, allt som händer är ett resultat av de val vi själva gör. 8)
Så rätt så. Hade en chef en gång när jag jobbade med päls som sa. Pengarna ligger på gatan det gäller bara att kunna böja sej och plocka upp dom.
För egen del skiter jag fullständigt i amatörastrologer. Man vet ju inte med säkerhet att tideräkningen är rätt.

Och jag tycker det är roligt med en tråd som det är lite aktivitet på än att föraöka att döda den.

Jag är också helt anti det här med stjärntecken så det som legolas sa för ett par inlägg sedan var det klokaste i denna tråd :laugh:

Inget fel på astrologi som hobby eller "kul grej".
Men att ta det som fakta och låta astrologin styra ens liv, då har det gått lite väl långt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp