stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
Det gör jag med trots min antiastologitro
Eller astrologiotro :)

"legolas " sa:
jag vet inte hur jag skall säga detta utan att såra. men va fan ni tror väl inte på tomten eller???
Om jag är Vädur och är som en stingslig rocka i mitt humör och jag gifter mig med en fisk som är som ett svin i humöret. hur stor chans har dessa att stanna ihop resten av livet?

Många skilsmässor beror på otrohet eller hur?? Du har ett par som skall vara passande då (jag vet inget exempel), killen går ut och pippar vänster och hon klarar inte den biten... och det skiljer sig... Men nu sprack ju allt skitpratet om vädurar fiskar vågar och allt annat!!!!

ja MEN säger älskarna av allt detta... det förstår ni väl att man inte kan dra in otrohet i allt detta. jasså?????

Exemplen som passar ihop enligt Lunkans fantasier här är bara baserade på perfekta äktenskap där inga problem föreligger??? Eller??? Är det så, så behövs väl heller inget pratat om vädurar, vådar och fiskar... Äktenskapet ligger ju ändå bran till för där finns inga problem ju....

Bara tankar av en vädur som tror att det är upp till var och en att inte bli "uppäten av vargen". Det är vi själva som avgör vilket liv vi får i stora drag. Allt annat är uppfunnet av folk som vill tjäna pengar på andra människor....
Nu har du ju inte läst ordentligt igen, och inte tänkt klart - Typiskt Vädur att göra samma fel om och om igen :)

1. De angivna kan (=har MÖJLIGHET att) passa. Andra kan inte passa.
2. Samma grundpersonligheter kan utvecklas olika bra/dåligt. Samma grundpersonlighet finns kvar, men samma tecken kan bli olika bra/dåliga människor beroende på hur man utvecklar sina egenskaper.

Varför bryr dig om såranderisk gällande astrologitro, då du inte brydde dig om det då du hittade på att jag inte skulle flytta p g a brist på mod :) fastän jag redan gjort flera mycket mer riskabla saker än att flytta till Thailand med - som du - ha pension så försörjningen är säkrad?
Dels var det bara drygt ett år sedan, som jag började tänka på att flytta till Thailand, och det tar ett bra tag bara att sortera upp grejerna i min kåk, så jag skulle inte ha hunnit flytta förrän i sommar även om jag varit hel,
och som det är nu är mitt knä alldeles för dåligt för att åka ens till Arlanda...

SÅKLART spelar otrohet in i risken att det blir skillsmässa.
Endel dåligt utvecklade personligheter är otrogna ÄVEN i hyffsade/bra förhållanden, så för dem blir är det stor risk för skillsmässa OBEROENDE av vilka de gifter sig med
MEN då det blir giftemål mellan två personligheter, som inte passar ihop, så kan det
dels bli skillsmässa för att de kommer på att de inte trivs ihop,
och dessutom ökar såklart risken för otrohet då de inte trivs ihop...

T ex hur ska en personlighet, som är påstridig och inte tänker sig för, kunna passa bra ihop med en personlighet, som är påstridig och vill ha livet välplanerat?
Eller en som vill ha aktion med en massa besök hemma, medan den andra vill ha det lugnt hemma?

F ö kom man på astrologin innan i alla fall vanligt folk brukade använda pengar.

"Lunkan " sa:
Eller astrologiotro :)
Nu har du ju inte läst ordentligt igen, och inte tänkt klart - Typiskt Vädur att göra samma fel om och om igen :)

1. De angivna kan (=har MÖJLIGHET att) passa. Andra kan inte passa.
2. Samma grundpersonligheter kan utvecklas olika bra/dåligt. Samma grundpersonlighet finns kvar, men samma tecken kan bli olika bra/dåliga människor beroende på hur man utvecklar sina egenskaper.

Varför bryr dig om såranderisk gällande astrologitro, då du inte brydde dig om det då du hittade på att jag inte skulle flytta p g a brist på mod :) fastän jag redan gjort flera mycket mer riskabla saker än att flytta till Thailand med - som du - ha pension så försörjningen är säkrad?
Dels var det bara drygt ett år sedan, som jag började tänka på att flytta till Thailand, och det tar ett bra tag bara att sortera upp grejerna i min kåk, så jag skulle inte ha hunnit flytta förrän i sommar även om jag varit hel,
och som det är nu är mitt knä alldeles för dåligt för att åka ens till Arlanda...

SÅKLART spelar otrohet in i risken att det blir skillsmässa.
Endel dåligt utvecklade personligheter är otrogna ÄVEN i hyffsade/bra förhållanden, så för dem blir är det stor risk för skillsmässa OBEROENDE av vilka de gifter sig med
MEN då det blir giftemål mellan två personligheter, som inte passar ihop, så kan det
dels bli skillsmässa för att de kommer på att de inte trivs ihop,
och dessutom ökar såklart risken för otrohet då de inte trivs ihop...

T ex hur ska en personlighet, som är påstridig och inte tänker sig för, kunna passa bra ihop med en personlighet, som är påstridig och vill ha livet välplanerat?
Eller en som vill ha aktion med en massa besök hemma, medan den andra vill ha det lugnt hemma?

F ö kom man på astrologin innan i alla fall vanligt folk brukade använda pengar.

Måste bara fråga hur kan en personlighet ha något att göra med vilket tid på året man är född? ???

"Byscha " sa:
Måste bara fråga hur kan en personlighet ha något att göra med vilket tid på året man är född? ???
Vet inte. Vet bara att det INTE har att göra med stjärnbilderna :) för de RÅKADE vara samtidiga då någon kom på att personligheterna var olika DELVIS beroende på när man är född.
Jag TROR att det har något med cykler att göra. Det är det mycket annat som har.

Även årgång och syskonplacering har betydelse för personligheten, så om de är väldigt olika, ställer det till problem för att se vad de är, men vissa är väldigt tydliga. T ex syns det lång väg att E-type och en av mins svågrar är Skyttar, och att min mamma är Vädur :)
Och det är ingen slump att en stor del av de tjejer/kvinnor jag gillat är Skorpioner, även många år INNAN jag över huvud taget tänkte på stjärntecken, d v s ofta gillar jag den personligheten...

Legolas:,,,,,Man stannar inte, och man nöjer sig inte vid att gnida pinnar mot varandra (astrologi). man utvecklas och man lägger ned gammal woodoskit...
Den får du en karma poæng før,,,,,,

Två funderingar...
1.
Hur kan stjärnbilder berätta något om framtiden? I framtiden ser ju inte stjärnbilderna ut som dom gör i dag..
(Stjärnhimlen är i rörelse och stjärnornas inbördes avstånd och ljusstyrka ändras hela tiden)

2.
Om man nu kan säga något om en persons personlighet med astrologi, borde det ju vara möjligt att utläsa vilket stjärntecken man hur utifrån ens personlighet. Jag tror att jag har skrivit tillräckligt mycket här på forumet att man borde kunna ha ett hum om min personlighet. Så frågan är om någon kan berätta vilket stjärntecken jag är?

"Per Olav " sa:
Två funderingar...
1.
Hur kan stjärnbilder berätta något om framtiden? I framtiden ser ju inte stjärnbilderna ut som dom gör i dag..
(Stjärnhimlen är i rörelse och stjärnornas inbördes avstånd och ljusstyrka ändras hela tiden)

2.
Om man nu kan säga något om en persons personlighet med astrologi, borde det ju vara möjligt att utläsa vilket stjärntecken man hur utifrån ens personlighet. Jag tror att jag har skrivit tillräckligt mycket här på forumet att man borde kunna ha ett hum om min personlighet. Så frågan är om någon kan berätta vilket stjärntecken jag är?
Du är ju en trevlig och sympatisk kuf så du måste vara som jag Tvilling :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp