Spelar du schack Lunkan?
Nu har jag inte spelat på många år, men jag är uppvuxen med schack, var med och tävlade i yngre år.
Nu har jag inte spelat på många år, men jag är uppvuxen med schack, var med och tävlade i yngre år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Lunkan " sa:Ja, såklart får man inte bra resultat BARA av att tänka. Det får man INTE ens i schack
MEN det finns ju MÅNGA, som är i fysiskt mycket bra form, som INTE nått så bra resultat p g a att de INTE tänker bra.
Och om framgångar till stor del inte skulle bero på tänket, så skulle ju inte snabbt förbättrade resultat kunna komma av coachbyten, för så snabbt förbättrar man inte fysik![]()
Och inte bara vältränade"Per Olav " sa:Om du säger att en väl tränad person kan förbättra resultatet med hjälp av mental träning, så håller jag med dig till 100%.
Inte på länge."Kycklingen " sa:Spelar du schack Lunkan?
"Lunkan " sa:Och inte bara vältränade
och inte bara tävlingsresultat.
Mental träning kan även
förbättra resultat för dåligt tränade
och lösa/förbättra gällande mycket annat också. T ex används det även vid rökavvänjning, vissa affärssammanhang, allmänt välmående (=mental styrka), flygrädsla...
Inte på länge.
Då kanske du träffade ledarna Mats Eriksson (Göteborg) eller Rune Emanuelsson (Skara).
(((Som bäst kom jag ungefär 125 av 1000 i SM som spelare,
men jag hade stora framgångar som ledare. Jag har lett 2 klubbar till Sverigeeliten, så tillsammans med bl a ovan nämnda är jag en av kandidaterna till att vara NÄST bästa schackklubbledaren någonsin i Sverige, efter en solklar etta. Och det var genom TÄNK jag nådde det![]()
"Lunkan " sa:Som bäst kom jag ungefär 125 av 1000 i SM som spelare,
men jag hade stora framgångar som ledare. Jag har lett 2 klubbar till Sverigeeliten, så tillsammans med bl a ovan nämnda är jag en av kandidaterna till att vara NÄST bästa schackklubbledaren någonsin i Sverige, efter en solklar etta. Och det var genom TÄNK jag nådde det![]()
Det är en vanlig missuppfattning - även bland många schackspelare, vilket underlättade att gå om andra klubbar mycket snabbare. Det är ganska jobbigt att, som det är ibland, i en lokal där syret nästan tar slut, vara koncentrerad i 2x6 timmar plus förberedelser per dag"Byscha " sa:Ja nu är ju inte jag någon expert på schack men så värst fysisk sport är det väll ändå inte, så att det var genom tänk du nådde framgångar torde ju då vara en självklarhet![]()
Skitsnack igen. Jag svarade bara på en fråga."Per Olav " sa:Skryt utan ett dugg av bevis..
Då detta endast kan leda åt ett håll, så avslutar jag min närvaro i denna tråd.
Hoppas att andra följer mitt exempel, så slipper vi en ny omgång med otrevligheter!
Ja, och jag rättade tillbaka lite grand så du skulle få 100% insyn i det hela..."legolas " sa:Lunkan, förstår inte???? jag höll ju med dig!!!!!!! Jag bara rättade till dig lite grand så du skulle få 100% insyn i det hela.......
;D ;D ;D
"legolas " sa:Lunkan lugn och fin nu!! En frågade om du spelade schack???? Du svarade med att delge din meritlista. Den som frågade dig, frågade bara om du spelade schack och bad icke om en meritlista. Det kallas skrävel!!!
så de e väl bara att radera de mesta i detta ämne.... 
"glimten66 " sa:Här verkar ju de mesta liggaså de e väl bara att radera de mesta i detta ämne....
![]()
"glimten66 " sa:Här verkar ju de mesta liggaså de e väl bara att radera de mesta i detta ämne....
![]()
"Per Olav " sa:Har frågat om mina kan raderas!
"Gazton " sa:Jag , Wanpen, legolas, Plus säkert några till här på CM är ju födda i närheten av varandra... Säkert inget positivt med det![]()
![]()
"Lunkan " sa:Fisk
(((Förrut trodde jag inte ett dugg på astrologi, för om jag bara tittade på "västerlänska" stjärntecknet (=de som ni talar om ovan) så stämde det inte.
Sedan hittade jag en reabok, som sammanfattade de och kinesiska tecknen (=födelseåren) och då stämde det "perfekt". (Kreativ men lat då det är tråkigt - men min årgång sparkar på mig själv så att ideerna blir färdigutförda
Tips till ogifta män, som har svårt att hitta bra samtalsämnen med kvinnor: Astrologi, vilka tecken som kan passa ihop, eftersom kvinnor brukar gilla relationsprat. Fast då är det en fördel att ha läst på åtminstone vilka som kan passa
Det kan även vara roligt att kunna tala om vad andra är för tecken bara genom att iakta dem. En mamma tyckte att det var roligt då jag kunde härma hennes vädurssons gångstil, fastän jag aldrig hade träffat honom(Vädurar går extremt, oftast väldigt fort med hakan framskjuten som "plog", en del tillbakalutade vaggande som en anka. Fiskar brukar man kunna se på näsan, lejon på ögonbrynen...)

"Kycklingen " sa:Lunkan:
Jag som är tvilling och kvinna vilket stjärntecken passar ihop med mej?
"Phonta " sa:Och då införstått att Långeman är en OXE , förmodligen jag med då det gäller detta med Älgskog ..Jägare som jag är till födseln ;D Annars lär jag vara född i Kräftans tecken ......
Men backar ogärna då jag atackeras ...Har även ett djäkla nypp i krattan sägs det
![]()