stopp för pengaväxling

Jag förstår inte hur du kan få det till kritik av svenskar om man lägger in en artikel från expressen om att Sveriges BNP minskade under andra kvartalet 2023.
Det verkar mer vara skadeglädje?

Och jag påpekade ju att jag håller med dig till en viss del…att ibland kan det gå till överdrift med att hitta fel på svenskar och Sverige.
Men ibland är det väl befogat?
Han har kanske fortfarande kvar lite av det norska lillebrorskomplexet..så man får ta det med en nypa salt.

Och hur han har nyttjat svensk gästfrihet och erhållit några förmåner i Sverige har jag inte en aning om.
Men det verkar det som du har bra koll på.;):)
Då har du läst hans inlägg dåligt där han har visat både foton och skrivit om sitt liv i Sverige (Mariestad vill jag minnas).
Han har ju bott i Sverige under lång tid och varvade mellan Sverige och Thailand, hans fru har väl aldrig bott i Norge, bara Sverige.

Då har du läst hans inlägg dåligt där han har visat både foton och skrivit om sitt liv i Sverige (Mariestad vill jag minnas).
Han har ju bott i Sverige under lång tid och varvade mellan Sverige och Thailand, hans fru har väl aldrig bott i Norge, bara Sverige.
Det är ju just det jag skriver att jag har dålig koll på hans liv i Sverige.
Jag har inte ditt fotografiska minne så att jag kommer ihåg vad människor skrev för åratal sedan.
Så där har nog du och @Fiskarn bättre koll på hur han har nyttjat svenska förmåner och gästfrihet (varför man nu ska blanda in den saken överhuvudtaget)?

Men nu handlade inte frågan i mitt inlägg om @Einar liv i Sverige utan om hur @Fiskarn kunde få en artikel i expressen om att Sveriges BNP minskade under andra kvartalet 2023 till kritisk mot svenskar?
Som en medlem brukar påpeka man ska hålla sig till sak och inte gå på person.:nod:

Men nu det var jag som ifrågasatte och då var du ju tvungen att ”käfta” som du brukar kalla det för.;):)

Förra året så greps 21 svenska medborgare på Köpenhamns flygplats när de har försökt smuggla ut miljontals kronor i kontanter, det rapporter Dagens Nyheter.

Alla de gripna har varit på väg till Turkiet och den totala summan som personerna har ertappats med har varit omkring hundra miljoner kronor.

Det har blivit dyrt att åka på semester.
Har aldrig läst att någon gripits från Arlanda för samma sak?

Är detta en bra "kurs
Handelsbanken växling

20230920_090925.jpg

Är handelsbankens växling likgiltligt emot Thailands "kurs
Ska ta ut lite fickpengar innan avresa
Men hade helst velat växlat Alla pengar innan avresa. Om det ej skiljer måmga kronor funderar jag på att göra 4a 5000:- uttag här hemma i Sverige

20230920_091803.jpg

20230920_091822.jpg

Är handelsbankens växling likgiltligt emot Thailands "kurs
Ska ta ut lite fickpengar innan avresa
Men hade helst velat växlat Alla pengar innan avresa. Om det ej skiljer måmga kronor funderar jag på att göra 4a 5000:- uttag här hemma i Sverige

20230920_091803.jpg

20230920_091822.jpg
Lite fickpengar innan avresa med 20 000 sek.

Beställ ett gratis Northmill kort och ta ut så mycket du kan utan uttagsavgift eller valutapåslag i ATM i Thailand istället.

Köp THB hemma så du har till taxi och några öl när du kommer fram.

Trodde ju detta var allmänt känt.
Som gift eller har barn i Thailand så är du berättigad till Visa non-O multiple entry på 1 år, behöver göra en gränspassage var 90 dag, inget ekonomiskt krav.
Nu är jag bara allmänt ovetande och naiv, kanske lite lat och bekväm också. Så tolka inte mina frågor som att jag försöker vara dryg!

Men är det verkligen så enkelt? Gift med en thailändska och man får 1 års visa? Jo, jag såg det om gränspassage var 90 dag...

Hur många andra dokument måste du skicka med? Antar att det inte bara är skicka med en bild på passet på allt...?

Antar att jag kan googla fram svaret på något vis men känns enklare att fråga... det var ju det där med lat och bekväm

Sen begriper t.o.m. jag att det där med att vara gift med en thailändska inte är jättelätt alla gånger

Vilka svenska går till visa on arrival kön på Suvanabumi? De som måste visa yellow fever ceri?
Jag gjorde det första gången jag kom till Thailand!
Insåg efter ha trängts en stund med en kopiös mängd indier att ingen annan från mitt flyg var där...
En snabb panikgoogling lärde mig att jag var på helt fel ställe.

Men minst en svensk har trängts i VoA kön!

Lite fickpengar innan avresa med 20 000 sek.

Beställ ett gratis Northmill kort och ta ut så mycket du kan utan uttagsavgift eller valutapåslag i ATM i Thailand istället.

Köp THB hemma så du har till taxi och några öl när du kommer fram.
Läste om kortet på deras sida & det verkar ju vara väldigt bra.

Tillbaka
Topp