stopp för pengaväxling

Den svenska kronan kan bli mindre värt om det forsetter BNP å gå ned . Då kan det bli problem for noen i Thailand ,

Kanske det är avsikten, du skriver på Norsk på ett Svensk forum , det ena efter det andra inlägget är kritiskt mot Svenskar samt mot Sverige, ändock har du bott i Sverige och enligt dig själv nyttjar våra förmåner och gästfrihet, Tänk till nu , Om du kan vill säga

Kanske det är avsikten, du skriver på Norsk på ett Svensk forum , det ena efter det andra inlägget är kritiskt mot Svenskar samt mot Sverige, ändock har du bott i Sverige och enligt dig själv nyttjar våra förmåner och gästfrihet, Tänk till nu , Om du kan vill säga
Jag håller med dig till viss del.
Men det är väl inte så konstigt att han är kritisk?

Här på TS är det ju en hel del svenskar som inte heller är så nöjd med hur utvecklingen i Sverige har blivit.
Och pratar skit om Sverige och vissa svenskar i parti och minut.
Eller är det bara förbehållet svenskar att kritisera Sverige och svenskar på ett svenskt forum?

Och tänka kan han säkert göra..men kanske inte som du hade tänkt dig.;)

Det är helt upp till dig om du vill ge bort motsv 4 öl till Göran Person eller annan bankdirektör, det dina pengar.

Jag dricker hellre upp dem själv.

Jag skiter i vilket. Helst matar jag egentligen GP med en flaska fulsprit varje dag.
Jag gör det som är enklast utan att tänka på om jag kanske förlorar några kr hit eller dit

Två svenska medborgare greps under torsdagen med större summor pengar och guld på Kastrups flygplats utanför Köpenhamn

Den ene försökte resa med 560 000 kronor i kontanter och den andre hade kontanter och guldtackor till ett sammanlagt värde av cirka 800 000 kronor.

Båda männen, som är 40 respektive 45 år gamla, skulle ha rest till Turkiet. De släpptes efter att polisen beslagtagit pengarna och guldtackorna. De misstänks nu för pengatvätt. (TT)

Två svenska medborgare greps under torsdagen med större summor pengar och guld på Kastrups flygplats utanför Köpenhamn

Den ene försökte resa med 560 000 kronor i kontanter och den andre hade kontanter och guldtackor till ett sammanlagt värde av cirka 800 000 kronor.

Båda männen, som är 40 respektive 45 år gamla, skulle ha rest till Turkiet. De släpptes efter att polisen beslagtagit pengarna och guldtackorna. De misstänks nu för pengatvätt. (TT)

Förra året så greps 21 svenska medborgare på Köpenhamns flygplats när de har försökt smuggla ut miljontals kronor i kontanter, det rapporter Dagens Nyheter.

Alla de gripna har varit på väg till Turkiet och den totala summan som personerna har ertappats med har varit omkring hundra miljoner kronor.

Det har blivit dyrt att åka på semester.

Jag håller med dig till viss del.
Men det är väl inte så konstigt att han är kritisk?

Här på TS är det ju en hel del svenskar som inte heller är så nöjd med hur utvecklingen i Sverige har blivit.
Och pratar skit om Sverige och vissa svenskar i parti och minut.
Eller är det bara förbehållet svenskar att kritisera Sverige och svenskar på ett svenskt forum?

Och tänka kan han säkert göra..men kanske inte som du hade tänkt dig.;)
Oj , jag kritiserade en icke Svensk som nyttjat Svensk gästfrihet samt som även fått erhålla förmåner och sen mest gnäller på Svenskar och deras land . Är det fel att reagera op detta ? Deta anser tydligen en del, varsågoda , jag behåller min åsikt o det
Om jag vistas och bor i Norge eller i Thailand så kastar jag inte offentligt skit på landet jag är gäst i, och definitivt inte skriver nedsättande på forumen tillhörande landet ifråga.

Förra året så greps 21 svenska medborgare på Köpenhamns flygplats när de har försökt smuggla ut miljontals kronor i kontanter, det rapporter Dagens Nyheter.

Alla de gripna har varit på väg till Turkiet och den totala summan som personerna har ertappats med har varit omkring hundra miljoner kronor.

Det har blivit dyrt att åka på semester.

Även svenska tullen har hittat oerhörda summor på väg till Turkiet.
Uppenbarligen mycket lönande att bo i Sverige.

/ SatanG

Även svenska tullen har hittat oerhörda summor på väg till Turkiet.
Uppenbarligen mycket lönande att bo i Sverige.

/ SatanG
Den rättmätiga ägaren till pengarna gömmer sig i Turkiet och styr sitt kriminella imperium på distans.

Lågavlönade tonåringar sköter affärer och uppgörelser.

Det är garanterat mer pengar som kommer fram än det som beslagtas.

Oj , jag kritiserade en icke Svensk som nyttjat Svensk gästfrihet samt som även fått erhålla förmåner och sen mest gnäller på Svenskar och deras land . Är det fel att reagera op detta ? Deta anser tydligen en del, varsågoda , jag behåller min åsikt o det
Om jag vistas och bor i Norge eller i Thailand så kastar jag inte offentligt skit på landet jag är gäst i, och definitivt inte skriver nedsättande på forumen tillhörande landet ifråga.
Jag förstår inte hur du kan få det till kritik av svenskar om man lägger in en artikel från expressen om att Sveriges BNP minskade under andra kvartalet 2023.
Det verkar mer vara skadeglädje?

Och jag påpekade ju att jag håller med dig till en viss del…att ibland kan det gå till överdrift med att hitta fel på svenskar och Sverige.
Men ibland är det väl befogat?
Han har kanske fortfarande kvar lite av det norska lillebrorskomplexet..så man får ta det med en nypa salt.

Och hur han har nyttjat svensk gästfrihet och erhållit några förmåner i Sverige har jag inte en aning om.
Men det verkar det som du har bra koll på.;):)

Tillbaka
Topp