I praktiken ja, med tillstånd att stanna i landet under 12 månader.Är en expat en Turist ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I praktiken ja, med tillstånd att stanna i landet under 12 månader.Är en expat en Turist ?
Ändå han du med att vara 20 dagar i Thailand 2020 och även gå till Im och få 60 dagars turist visa Fan vad snabb du är 55Thailand covid shut -down startade i april 2020. Jag drog från Thailand när första Covidfallet uppdagades i mitten av januari vill jag minnas, Thailand stängde inte innan april. Har kompisar som stannade in i det sista
Allt förvanskas ju, Mina behov när jag tidigare senast 2019/2020 åkte ner själv har varit 60 dagar. En lagom hojsemester med sista veckan i BKK, Jag har då anlänt på Exemption, sedan sökt 30 dagar till, dvs 60 dagar , kostnad 1900 bath, sista stämpeln jag fick i Jomtien var en förlängning, slutresultat 60 dagar, om det kostar 300 sek eller 650 sek struntar jag fullkomligt iNär jag höll på med mitt visum rådfrågade jag hos Immigrationen i Nakhon Phanom, hade jag tagit åt mig av svammel på olika forum och från personer hade jag nog fängelset legat nära till hands. Immigrationen får också det som förändras.
Skrev jag när jag åkte ner ? Tror du vet mycket lite om Thailand , och är nog bara ute efter att som en del andra konspirera och försöka trakkasera , så några mer svar från mig kan du glömma , du hamnar i gott sällskap i vad jag kallar för dumlådan /ignoreraÄndå han du med att vara 20 dagar i Thailand 2020 och även gå till Im och få 60 dagars turist visa Fan vad snabb du är 55
Vad är det jag tjabblat om?Allt förvanskas ju, Mina behov när jag tidigare senast 2019/2020 åkte ner själv har varit 60 dagar. En lagom hojsemester med sista veckan i BKK, Jag har då anlänt på Exemption, sedan sökt 30 dagar till, dvs 60 dagar , kostnad 1900 bath, sista stämpeln jag fick i Jomtien var en förlängning, slutresultat 60 dagar, om det kostar 300 sek eller 650 sek struntar jag fullkomligt i
Single entry visa sökt i Sverige ger 60 dagar kostnad 300 sek vad jag minns
Varför tjabbla om att det inte går att göra så?
Lika dumt som folk som påstår att man inte kan få ett Non O i Thailand , går alldeles utmärkt till en kostnad av 1900 bath . Krav på 800 k innan skatt
Non O sökt i Sverige vet ej kostnad men kraven är betydligt mer omfattande och krångliga , dessutom bankstatement /inkomst 800k Efter skatt
Helt fel, endast din definition och inte Thaimyndigheternas , vilken tror du är mest trovärdigI praktiken ja, med tillstånd att stanna i landet under 12 månader.
Du har inte tjabblat Stefan , men det finns andra som påstod att det inte går, sen om det står Tourist eller extension i passet har för mig ingen betydelse, 60 dagar är defakto 6o dagarVad är det jag tjabblat om?
Detta är TAT som svamlar om detta.Helt fel, endast din definition och inte Thaimyndigheternas , vilken tror du är mest trovärdigSå har anger Thaimyndigheterna detta
" Thailand welcomes massive amounts of foreigners every year both as tourists and new residents.
Finns nog många definitioner av ordet Tourist , men inte att en fastboende oavsett nationalitet är en Tourist, då har man mycket dålig kollDetta är TAT som svamlar om detta.
Och vad betyder detta "New residents"? Varken du eller jag kommer någonsin att att få ett PR, så vi är och kommer att förbli inräknade som 'turister'.Så har anger Thaimyndigheterna detta
" Thailand welcomes massive amounts of foreigners every year both as tourists and new residents.
Vad bygger du det på ? Det är väl ett lands bedömning av vad som gäller, inte en "tyckande" forummedlem på detta forum . Finns massor av Expats som arbetar här , fortfarande då kanske "Arbetande turister"Detta är TAT som svamlar om detta.
Skrev jag när jag åkte ner ? Tror du vet mycket lite om Thailand , och är nog bara ute efter att som en del andra konspirera och försöka trakkasera , så några mer svar från mig kan du glömma , du hamnar i gott sällskap i vad jag kallar för dumlådan /ignorera![]()
Det får nog stå för dig , behöver inte ha ett permanent UT för att inte räknas som turist . Thailands definition gäller i detta land. En turist är en icke Thai som inte har ett Non O , det är vad som anses av Immigrationspolisen, vad folk i övrigt tycker har faktiskt inget med detta att göra, definitionen turist i ThailandOch vad betyder detta "New residents"? Varken du eller jag kommer någonsin att att få ett PR, så vi är och kommer att förbli inräknade som 'turister'.
Jag åkte hem 25e januari 2020 och då började det snackas om sjukdomen och sedan gick det snabbt så mars-april stämmer nog.Thailand covid shut -down startade i april 2020. Jag drog från Thailand när första Covidfallet uppdagades i mitten av januari vill jag minnas, Thailand stängde inte innan april. Har kompisar som stannade in i det sista
Skälet till detta är att de har ett WP, jämfört med folk som ramlar in med TV eller visa excempt. En viss skillnad eller?Vad bygger du det på ? Det är väl ett lands bedömning av vad som gäller, inte en "tyckande" forummedlem på detta forum . Finns massor av Expats som arbetar här , fortfarande då kanske "Arbetande turister"
Japp, Jag köpte en biljett på stört när jag hörde att det började komma till BKK, så ville inte vara där nere i 60 dagar, Åkte ner innan Jul och tänkte stanna till mitten av februari. Fyra dagar efter jag kom hem så blev jag sjuk, ont i halsen samt feber två tre dagar, sen några veckor hängig. Men vet ju inte vad det var.Jag åkte hem 25e januari 2020 och då började det snackas om sjukdomen och sedan gick det snabbt så mars-april stämmer nog.
Skälet till workpermit är att aliens inte skall kunna ta jobben som Thai skall ha, det är det egentliga skälet. Har nyligen dikuterats mycket i Thailands media då problemen i Phuket med svartjobbande Ryssar har escalerat kraftigt inom annars Thaidominerade yrkenSkälet till detta är att de har ett WP, jämfört med folk som ramlar in med TV eller visa excempt. En viss skillnad eller?
Och vad betyder detta "New residents"? Varken du eller jag kommer någonsin att att få ett PR, så vi är och kommer att förbli inräknade som 'turister'.
Kan knappast relateras till "new residents", eller?Det Thailändska begreppet är ju dessutom "aliens" d.v.s vad vi skulle översätta till "utlänningar"
Du citerade mig så jag trodde de.Du har inte tjabblat Stefan , men det finns andra som påstod att det inte går, sen om det står Tourist eller extension i passet har för mig ingen betydelse, 60 dagar är defakto 6o dagar![]()