stopp för pengaväxling

Du citerade mig så jag trodde de.

Jag har nog aldrig i viktiga frågor skrivit hur andra ska göra eller gå till väga men jag har skrivit hur jag har gjort och det är en jäkla skillnad.

Det var som när jag fixade körkortet, det skulle åkas till Ambassaden för intyg och översättning av mitt svenska körkort till thai efter all rådgivning från de som visste och kunde så jäkla mycket.

Jag tog mitt körkort, pass och fixade läkarintyg, frugan tog med husbok och ID kort, vi fick åka till Immigrationen för ett intyg som kostade 800 Baht, titta på en tavla med prickar och säga färgerna hos körkortsmyndigheten sen betalade jag 205 Baht när körkortet var klart.
Jag tog mitt här 2006 i Phon, behövde inga intyg mer än läkarintyget samt mit Svenska KK så fick jag Thaikk ,

Du citerade mig så jag trodde de.

Jag har nog aldrig i viktiga frågor skrivit hur andra ska göra eller gå till väga men jag har skrivit hur jag har gjort och det är en jäkla skillnad.

Det var som när jag fixade körkortet, det skulle åkas till Ambassaden för intyg och översättning av mitt svenska körkort till thai efter all rådgivning från de som visste och kunde så jäkla mycket.

Jag tog mitt körkort, pass och fixade läkarintyg, frugan tog med husbok och ID kort, vi fick åka till Immigrationen för ett intyg som kostade 800 Baht, titta på en tavla med prickar och säga färgerna hos körkortsmyndigheten sen betalade jag 205 Baht när körkortet var klart.
Jo, såg att jag av misstag svarade dig , det var inte med avsikt

Ja fan det var tom nån här som hävdade att man kan söka Turistvisum när man kommer till Thailand så att man slipper hemma.

Det det har konstaterats att det stämmer inte! Fejk news.

Turistvisum på 60+(30) söks hemma.
Exempt ger 30+(30) i Thailand.

Caveat emptor!

Ja fan det var tom nån här som hävdade att man kan söka Turistvisum när man kommer till Thailand så att man slipper hemma.

Caveat emptor!
Och 60 dagar får du i Thailand, dvs samma som single entry som turist , för det är ju alla "Icke Thai " sägs det :laugh2:

Caveat emptor!
Vem skrev såhär i inlägg 225 :laugh2: :laugh2: :laugh2:

Fast man "får" ju i praktiken 90 dagar vilket är bra.

30 dagar på exempt och sen 60 dagars turistvisa.

För bara 1 900 baht.

Skrev apknug i inlägg 225

Caveat emptor!

Någon som vet om man måste stanna 6 månder utanför Thailand när man utnyttjat tourist visa 90+30+30?

Läste om det någonstans.

BTT

Vem skrev såhär i inlägg 225 :laugh2: :laugh2: :laugh2:

Fast man "får" ju i praktiken 90 dagar vilket är bra.

30 dagar på exempt och sen 60 dagars turistvisa.

För bara 1 900 baht.

Skrev apknug i inlägg 225
Det spreds fejknews i tråden tidigare.

Det var "någon" som ljög i tråden och lurade i medlemmarna att man kan söka Turistvisum i Thailand.

Som tur var har den lögnen genomskådats av andra vakna medlemmar.

Nu riskerar ingen att bli lurad längre.

Det går inte att söka Turistvisum på plats, varken med eller utan boardingkortet.

Det spreds fejknews i tråden tidigare.

Det var "någon" som ljög i tråden och lurade i medlemmarna att man kan söka Turistvisum i Thailand.

Som tur var har den lögnen genomskådats av andra vakna medlemmar.

Nu riskerar ingen att bli lurad längre.

Det går inte att söka Turistvisum på plats, varken med eller utan boardingkortet.
Jag fick utan vium ansökan 30+30 , och jag var inget annat än turist, varför söka i Sverige när man kan få sina dagar i Thai

Jag fick utan vium ansökan 30+30 , och jag var inget annat än turist, varför söka i Sverige när man kan få sina dagar i Thai
Ja ska man stanna 30+30 eller 60 dagar är det smidigt och billigare att söka visum från Sverige. Man kan göra det online i stället för att tillbringa en dag till att besöka immigration. De är också möjligt att söka 30 dagar ytterligare för 1900 THB om man vill stanna totalt 90 dagar. Dessutom behöver man inte riskera att ifrågasättas för att inte ha en utresebiljett inom 30 dagar. Så varför ska man inte söka från Sverige är väl en rimligare fråga.

Det får nog stå för dig , behöver inte ha ett permanent UT för att inte räknas som turist . Thailands definition gäller i detta land. En turist är en icke Thai som inte har ett Non O , det är vad som anses av Immigrationspolisen, vad folk i övrigt tycker har faktiskt inget med detta att göra, definitionen turist i Thailand
Ändå handlar många av dina inlägg om 'visa excempt' eller TV och förlängningar av dessa. Expat??

Har idag fått min första leverans från pensionsmyndigheten till Bangkok bank och min kurs minskade med 5 satäng från JBs drömkurs. Tack Nordea för det. :thumbsdown:

Under pandemin så började ambassaden i Stockholm att regelmässigt kräva in bevis på stålar på kontot enligt de special regler som gällde då. I samma veva gick det över till elektroniska visa ansökningar, och de systemet följer lagen, och det krävs ett bevis på stålar laddas upp för turistvisum.

Men innan behövdes det aldrig det är helt rätt.

Ansökt om turist visum här ifrån
1 utav oss hade ingen inkomst bevis på inkomst blev godkänt endå.
ansöker man så är det klart på mindre än 24h otroligt snabbt service iallafall när jag ansökte och för alla som jag känner som ansökt.
Man får sitt visum till sin e-mail
Jag gjorde ansökan via telefonen tog screenshot på banken och foto på deklarationen

Ansökt om turist visum här ifrån
1 utav oss hade ingen inkomst bevis på inkomst blev godkänt endå.
ansöker man så är det klart på mindre än 24h otroligt snabbt service iallafall när jag ansökte och för alla som jag känner som ansökt.
Man får sitt visum till sin e-mail
Jag gjorde ansökan via telefonen tog screenshot på banken och foto på deklarationen
Skriv inget , du får bara skit senare :laugh2: :laugh2:

Tillbaka
Topp