Suomalainen FINNAIR

Raggarn

Aktiv medlem
Morsning. Har inte åkt med Finnpajsarna på cirka 15 år. Åker nu i sommar Premium Economy. Hur är det??
Hur är loungerna i Finland på utresa och återresa (2olika)? Gratis bira? Bra mat?
Kan jag handla taxfree i BKK och få med mig det trots att jag landar i Schengen i Finland?
Det gick inte för 15 år sedan.
Tackar på förhand för Edra fina svar.

Raggarn

Morsning. Har inte åkt med Finnpajsarna på cirka 15 år. Åker nu i sommar Premium Economy. Hur är det??
Hur är loungerna i Finland på utresa och återresa (2olika)? Gratis bira? Bra mat?
Kan jag handla taxfree i BKK och få med mig det trots att jag landar i Schengen i Finland?

Raggarn

Det är inte mängden jag tänker på. Snarare om jag får ta med den plomberade påsen med flytande godsaker på planet från Finland till Arlanda. Det är ju typ inrikesflyg i Schengen. Det gick ej för 15 år sedan.

Det är inte mängden jag tänker på. Snarare om jag får ta med den plomberade påsen med flytande godsaker på planet från Finland till Arlanda. Det är ju typ inrikesflyg i Schengen. Det gick ej för 15 år sedan.
Stämmer, för 15 år sedan var inte Thailands flygplatser godkända av EU ur säkerhetssynpunkt. (terror regler)
Vid mellanlandning i EU fick man inte igenom påsen i nästa säkerhetskontroll.
Det har hänt mig både i Köpenhamn och Frankfurt med förseglade påsar.

Jag vet dock inte om det gäller fortfarande.

Någon lounge access får du inte med premium ekonomi biljetter, men du kanske har guldkort eller annat kort som ger fri tillgång till loungen.

Stämmer, för 15 år sedan var inte Thailands flygplatser godkända av EU ur säkerhetssynpunkt. (terror regler)
Vid mellanlandning i EU fick man inte igenom påsen i nästa säkerhetskontroll.
Det har hänt mig både i Köpenhamn och Frankfurt med förseglade påsar.

Jag vet dock inte om det gäller fortfarande.

Någon lounge access får du inte med premium ekonomi biljetter, men du kanske har guldkort eller annat kort som ger fri tillgång till loungen.
Har köpt till Loungetillträde på båda resorna.

@Raggarn
Det var inte tanken från min sida, men man bör läsa på vad som gäller och information finns tillgänglig för folk att ta med sig hem från utlandet, kanske "Thailand" efter besök där.
EU & Schengen, har en annan tolkning och mängd sprit/alkohol som kan släpas hem till LOC. ;)

@JBK.Ltd.
Information skadar ingen men kanske ökar på Intelligensen?

Har köpt till Loungetillträde på båda resorna.
Förstår inte är loungen viktigaste när man flyttar rumpan från A till B .
Jag tycker det viktigaste är att resan går bra, Ok god mat och nån öl på
planet helt bra. Resan är bara en förflyttning till nåt man längtar till

Raggarn
Hej.
Jag och frugan åkte PE ner i december, jämfört med E satt bra mycket skönare, större skärm samt riktiga hörlurar. Drick är gratis men inte alla sorter, maten snäppet bättre och kunde välja mellan 2 rätter i förväg.

Ja numera går det bra att ha med sig plomberade påsar via Helsinki och säkerhetskontrollen.

@Raggarn
Det var inte tanken från min sida, men man bör läsa på vad som gäller och information finns tillgänglig för folk att ta med sig hem från utlandet, kanske "Thailand" efter besök där.
EU & Schengen, har en annan tolkning och mängd sprit/alkohol som kan släpas hem till LOC. ;)

@JBK.Ltd.
Information skadar ingen men kanske ökar på Intelligensen?
Så sant så. Jag vet dock vilken mängd jag får ta in. Det brukar bara bli en flaska starkt och en svag för övrigt.
Nästa fråga. Flyger Pajsarna från nya ’Tunnelbaneterminalen’ i BKK?

Och varför bekymrar du dig om den saken och måste kommentera? Folk prioriterar vad man vill. Personligen betalar jag inte en massa för tillträde till loungen men det är fritt val. Är du avundsjuk?
Nä inte avundsjuk, tycker du inte man ska skriva och svara på vissa inlägg
som man funderar om ,är det fel tycker du eller ska alla tycka lika, Huva

Lite lyx i vardagen är inte fel.
Är det bara en till två gånger per år är det inte något att bli avundsjuk på.

Misstänker att du aldrig besöker en lite finare restaurang för en köttbit och ett gott vin heller.
Du har dina åsikter om allt, fantiserar och halv ljuger inom många ämnen.
Om jag har ätit på en finare restaurang vet du inte , köttbit bra ,vin dricker
jag inte ofta så det går bort. och det var berra som skrev att jag var avundsjuk
det är jag inte

Tillbaka
Topp