Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Du sager att du inte tar stallning, men det gor du uppenbarligen Borat, jag anser det lojligt att hojsa Suthep hogre an nagon annan, samms skit hela hogen , korruppta skitstovlar.Men Suthep ar dessutom en terrorist som ar farlig for Thailand
mitt andra hemland ! Och det gillar inte jag ,oskyldiga drabbas, nu skall han vurma for farmarna, samma folk som han kallade idioter for en manad sedan,. Helt utsn skrupler och ,moral.val passande en politiker i Thailand :o

Märk väl att jag aldrig hissat Suthep till skyarna, vi är väl alla överens om att det är en knäppgök, lika väl som Chalerm är!
Däremot har jag full förståelse för demonstrationerna, Thailändare som tänker till lite, läser lite nyheter osv, de har tröttnat!

Sen tycker jag det är stor skillnad på att kalla någon idiot(om nu någon gjort så) och att behandla någon som en idiot, vilket bevisligen den sittande korrupta regimen gjort och gör!

Ja att dom reser sig upp är väl bara friskhetstecken tyvvär finns det ju ingen vettig för dom att följa, tror majoriteten av demonstranterna demonstrerade inte för att dom stödde Suthep utan för att dom var trötta på korrupiton och allt annat i landet och att dom vill ha något nytt.
Lär nog se många demonstrationer till innan det händer något, reser dom sig inte och visar sitt missnöje så kommer det forsätta på som vanligt.

??? Nä, förbaskat tråkigt , lider med henne , vet dessutom vilket jag inte uppmärksammade så är det fruktansvärt :'(

De "Gula & Röda"
De "Röda & Gula"

Var eviga kväll sitter de som är släktingar till frun(även hon)fastbundna framför den där j--vla dumburken och glor på Suthep och skrattar över hans utalande, ner värderande av Yingluck.
Senaste helgen(på söndagen)så bad jag frun om en dag utan Suthep och hans skrikande om Yingluck och hennes anhang och om vad hon har gjort rätt eller fel, eller om hur de ska få ut henne från parlamemtet.

Själv börjar mäkta trött på Suthep, Det är ju bara en massa snack och det händer inget, jo, dom får insamlade pengar så de kan fortsätta eländet, nu, ska de också börja hjälpa risbönderna som inte har fått sina utlovade pengar från Yingluck.
Bara ett j--vla annat sätt att få över fler till deras sida(som tidigare var röda), PR, PR, PR.

Lite elakt var det där från min sida, det har ju egentligen gått åt några thai som släckt sina egna liv p.g.a. inga pengar kommit deras väg från Yingluck och hennes utlovade bidrag.
Hoppas bara att det tar slut inom rimlig och snar framtid, så det blir lugnt och skönt här i Thailand igen. :(

Suthep är inte bättre än nån annan av dessa skitpolitiker, vill bara sko sig själv som de andra. Yingluck har säkert gjort många misstag , men det har även Abhisit gjort.
Samma skit allihop , nu skall polisen återta områden som är belägrade .... :o

"Phonta " sa:
Suthep är inte bättre än nån annan av dessa skitpolitiker, vill bara sko sig själv som de andra. Yingluck har säkert gjort många misstag , men det har även Abhisit gjort.

:thumbsup:

Går inget vidare för Yingluk idag, hon talade just i TV och beskyllde där demonstranterna för de uteblivna rispengarna.
Samtidigt som dåren Chalerm tydligen fått order från Dubai/Thaksen nu att börja skjuta skarpt.

Och utanför de flesta GSB-banker är nu kaos, då kunderna/bönderna förstått att de är grundlurade, tydligen så håller de på att ta ut sina besparingar och sätta in de på andra banker....

Millitärövertagande inom 2 vek?

Typiskt hade ju hoppats det skulle lugna ner sig innan jag kom hem blir det kanske värre.

"Jonas " sa:
Typiskt hade ju hoppats det skulle lugna ner sig innan jag kom hem blir det kanske värre.

Tveksamt om detta går att lösa för Thaksin.

Som "tur" är så har de ju vanan inne med militärkupper, det brukar ju relativt smärtfritt till.

"Phonta " sa:

Att kalla Suthep politiker är väl att ta i, det är ungefär som att kalla Yingluk ärlig?
Hon gjorde ju verkligen i det blå skåpet idag.

Reinfelt hade också lvat skattesänkningar inför kommande år och igår tog dom tillbaka dom löfterna. Då "anklagar" oppositionen dom för att ljuga pga valet i höst. Säger att om M-koalitionen vinner så kommer dom nog sänka skatterna igen...
Snacka om upp-och-ned vända världen... Men att politiker tar tillbaka löften funkar inte i Thailand lika bra som här verkar det som.

"krister " sa:
Reinfelt hade också lvat skattesänkningar inför kommande år och igår tog dom tillbaka dom löfterna. Då "anklagar" oppositionen dom för att ljuga pga valet i höst. Säger att om M-koalitionen vinner så kommer dom nog sänka skatterna igen...
Snacka om upp-och-ned vända världen... Men att politiker tar tillbaka löften funkar inte i Thailand lika bra som här verkar det som.

Nu är det ju en viss skillnad, att sänka en skatt, och att helt kallt lura någon på pengar....eller rättare sagt, sno produkten och stoppa pengarna i familjens(regeringens) ficka.
Och till råga på allt försöka ändra i konstitusionslagarna till sin egen fördel så att vissa brottslingar ska benådas, inte undra på att folk mulnar till?

Om den lagen blev till, hade hennes bror då fått fri lejd? Jag visste inte som skulle ändra lagen om ekobrott.
Däremot hade ett fletal gulingar blivit lössläppta och kunnat ställa till med mer ockupationer av flygplatser.

"krister " sa:
Om den lagen blev till, hade hennes bror då fått fri lejd? Jag visste inte som skulle ändra lagen om ekobrott.
Däremot hade ett fletal gulingar blivit lössläppta och kunnat ställa till med mer ockupationer av flygplatser.
Tur att det gula partiet är upplöst annars har dom varit på flygplatsen. Bönderna var på flygplatsen i går för att visa turisterna att dom inte fått betalt av regeringen

Aha, ska vi börja tjata om det med färger nu igen??! Upplöst blev dom, men dom blev pånyttskapade igen, denna gången med Thaiands flagga som "färg"...
Ja dom e ju goa i huvudet dom med... Vill dom att turisterna skall äta mer ris eller vad är det frågan om??

"krister " sa:
Aha, ska vi börja tjata om det med färger nu igen??! Upplöst blev dom, men dom blev pånyttskapade igen, denna gången med Thaiands flagga som "färg"...
Ja dom e ju goa i huvudet dom med... Vill dom att turisterna skall äta mer ris eller vad är det frågan om??
Som du skrev förut vilket ris..

Det va en artikel i GP idag om Yingluck och hennes ris. Verkar som böndrna har blåst staten genom att sälja burmesiskt och kamobjanskt insmugglat ris, dessutom av lägre kvalitet.
Yingluck har tagit tillbaka alla löften om subventioner till bönderna. Oppositionen kan inte längre säga att böndernas röster blir köpta.
I sverige kallar vi sådana löften för valfläsk. Det är mer regel än undantag att sådana löften (som är för bra för att vara sanna) inte skall hållas.
Kanske dags för Thailändarna att inse vad som innebär med demokrati? Eller så kan dom istället införa ett folkets råd med rikskansler på livstid.

Detta e va hans anhängare har gjort i idag o inte e dessa militärer

nepy6ejy.jpg
ejahe6ez.jpg

O detta e polisen som försökte sparka bort granaten
yvubeqet.jpg

Duktiga idioter

Detta ar inte bara politik, det ar religion ,idag klargjordes att over 75 % av desss terrorister ar folket fran soder dvs de som brakar i alla lander runt om i varden ...tror fa..att de vill ha en kansler som ar vanligt sinnad mot folket med den i Thaialnd fo. Avvikande religionen, alla vet ja vilka som kastar bomber..jo,jo,militarkupp vill Suthep ha, sen ar demokratin ett minne , som Krister skriver ,"en ny rikskansler" denna gang utan mustach och med en helt annan folkgrupp som anses vardefullare......

"borat " sa:
Går inget vidare för Yingluk idag, hon talade just i TV och beskyllde där demonstranterna för de uteblivna rispengarna.
Samtidigt som dåren Chalerm tydligen fått order från Dubai/Thaksen nu att börja skjuta skarpt.

Och utanför de flesta GSB-banker är nu kaos, då kunderna/bönderna förstått att de är grundlurade, tydligen så håller de på att ta ut sina besparingar och sätta in de på andra banker....

Millitärövertagande inom 2 vek?

Hon kanske menar att pågrund av demonstrationerna och upplösandet av regeringen och nyval har hon ju ingen rätt att betala ut pengarna för riset. Den motsatta sidan satte ju stopp för det för några månader sen, att som caretaker hade dom ingen rätt att betala ut något från statens finanser, så sålänge en ny regering inte är tillsatt har dom inte rätt att betala ut med statliga pengar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp