Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Hon kanske menar att pågrund av demonstrationerna och upplösandet av regeringen och nyval har hon ju ingen rätt att betala ut pengarna för riset. Den motsatta sidan satte ju stopp för det för några månader sen, att som caretaker hade dom ingen rätt att betala ut något från statens finanser, så sålänge en ny regering inte är tillsatt har dom inte rätt att betala ut med statliga pengar.
Intressant, det betyder att dom som stöder oppositionen och som demonstrerar nu, har ändrat åsikt angående utbetalningarna. Nu demonstrerar dom ju i favör för utbetalningarna, på böndernas sida. Jag har bilder som en som jag känner tagit. Han är en mycket aktiv demonstrant. Han kommer från en av Thailands rikaste familjer.
Varför säger dom inte bars "Som nom na", ni skulle inte röstat på pheu thai. Varför visar dom aktivt att dom stödjer bönderna i denna fråga?

1013328_10202247135192846_1698708418_n.jpeg

1896858_10202247277396401_1827820516_n.jpeg

Nu fiskar dom ju röster ser dom sin chans att få böndernas röster, alla skyller på alla som lekskolan fast med skarpladdat.
Har iallafall varit många artiklar att läsa i Bangkokpost senaste månaderna att caretaker regimen inte har rätt till utbetalande av statliga medel för riset.
Dom har försökt motsätta sig det och sagt att beslutet var taget innan regeringen upplöstes och borde utbetalas, men oppositionen har stoppat det.

Då är det ju Suthep som är boven även här , men det fattar ju inte dessa tokstollar ,samt vissa på detta forum ... :o

"Jonas " sa:
Hon kanske menar att pågrund av demonstrationerna och upplösandet av regeringen och nyval har hon ju ingen rätt att betala ut pengarna för riset. Den motsatta sidan satte ju stopp för det för några månader sen, att som caretaker hade dom ingen rätt att betala ut något från statens finanser, så sålänge en ny regering inte är tillsatt har dom inte rätt att betala ut med statliga pengar.

Snacka om att svälja en förvirrad stolles brandtal fullt ut!

Observera noga vila som börjat med våldet och vapen, denna gång lika så som gångerna förut!
Ryktet går nu igen att Chalerm samlat ihop sina forna svarttröjade mördarpatruller samma som de hade 2010, de mest korrupta av de korrupta poliser.....red shirt style!

Chalerms underhuggare, peace in Bangkok?
20l0080.jpg

[size=78%]
2h54car.jpg
[/size]

2it5vfd.jpg

Peace by Chalerm!
Thank you 3 times :)

Glöm inte bort vad Chalerm representerar, han har idag av demokratiskt vald PM fått uppdraget att styra polis samt militär, Suthep samlar regeringsfientliga muslimer i södra Thailand , stänger kontor och andra statliga inrättningar , occkuperar m.m. en ren terrorist ,inget annat ...tyvärr kommer han att lyckas, vi får väl se sen om ni Suthepvänliga hurrar ;)

"borat " sa:
Snacka om att svälja en förvirrad stolles brandtal fullt ut!

Observera noga vila som börjat med våldet och vapen, denna gång lika så som gångerna förut!
Ryktet går nu igen att Chalerm samlat ihop sina forna svarttröjade mördarpatruller samma som de hade 2010, de mest korrupta av de korrupta poliser.....red shirt style!

Chalerms underhuggare, peace in Bangkok?
20l0080.jpg

[size=78%]
2h54car.jpg
[/size]

2it5vfd.jpg

Peace by Chalerm!
Thank you 3 times :)

Jag har inte hört hennes tal jag sitter på båten, jag skrev vad som stått i Bangkokpost dom senaste månaderna innan hon hållit något tal.
Jag skiter fullständigt i båda sidor, och jag är totalt imot att regering går in och köper upp riser, vilken regering det än är och i vilket land det än gäller. Kan det inte säljas så får bönderna finna en ny produkt inte meningen att skattebetalare skall in och betala för osäljbara produkter leder bara till fusk och ännu mera överflöd, alla börjar odla en vara ingen vill ha för då blir det helt plötsligt en säker inkomst.

"Jonas " sa:
Jag har inte hört hennes tal jag sitter på båten, jag skrev vad som stått i Bangkokpost dom senaste månaderna innan hon hållit något tal.
Jag skiter fullständigt i båda sidor, och jag är totalt imot att regering går in och köper upp riser, vilken regering det än är och i vilket land det än gäller. Kan det inte säljas så får bönderna finna en ny produkt inte meningen att skattebetalare skall in och betala för osäljbara produkter leder bara till fusk och ännu mera överflöd, alla börjar odla en vara ingen vill ha för då blir det helt plötsligt en säker inkomst.

Exakt.

Problemet är ju för Yingluck är ju att hon lovat att ta riset för överpriser, i gengäld fick hon ju makten.
Givetvis får de odla en vara som är säljbar, men så länge de lovas att få överpriser för sitt ris så kommer de att odla det, så vida de nu får något alls.
Som sagt, folk börja vakna till nu.. .. .. släppa dumgloendet på såpor, och se lite nyheter istället, så förstår de hur lurade de blivit av mannen i Dubai, via lillesyster (dotter?)

Problemet för bönder och Thai i gemen är att dom inte vill arbeta, lata rackare är det men pengar vill dom ha.
Vad är det för jvla system att regeringen ska garantera priset på producerade varor? Om dom börjar jobba som typ Vietnameserna så kan dom konkurrera på världsmarknaden som alla andra.
Korkat system i ett land med korkade människor.
Precis som det som händer nu, finns ingen sans och balans överhuvudtaget. Thailändare är nog bland det mest iq befriade folket jag stött på. IQ fiskmås rent ut sagt.
Men jag trivs här iaf, så länge dom håller sig i Bkk och inte krånglar till det mer för oss faranger så stannar jag, börjar dom dumma sig så blir det nåt sydligt land inom Eu istället.

Vi har ju samma system i Sverige med minimipriser där staten går in och köper upp så vi är ju lika korkade.

Du kan ju flytta till Grekland, Italien, Spanien eller Portugal hört att dom är mer arbetsvilliga där och att det går mycket bättre för dom länderna i södra Europa.

"Jonas " sa:
Du kan ju flytta till Grekland, Italien, Spanien eller Portugal hört att dom är mer arbetsvilliga där och att det går mycket bättre för dom länderna i södra Europa.
Det var bara min personliga reflektion över läget i Thailand, att vi är korkade även i Sverige håller jag fullständigt med om, dela ut pengar till kleti och pleti som är lika arbets skygga som Thailändare är inget jag förespråkar.

Men jag bryr mig inte så mycket om hur det går för landet jag bor i bara det är så att säga farang vänligt och kursen hålls vettig mot kronan. Jag har åsikter men hur Thailändarna styr sitt land får dom bestämma själva. Börjar man bry sig för mycket blir man bara irriterad. Att dom fajtas i Thailand just nu är ju bara bra för min plånbok, synd bara att folk stryker med, det känns lite onödigt.

Jag hoppas och tror att det går att bo kvar här men annars så blir det nog tillbaka till Sverige igen halva året och vinter halvåret i typ Spanien eller nåt.
Att Spanien har hög arbetslöshet och taskig ekonomi är inget som hindrar mig från att åka dit. Jag umgås mest med faranger oavsett var jag bor iaf, jobba spela golf och gotta mig i värmen istället för att jobba, skotta snö och frysa, enkelt val.. ;)

"Jonas " sa:

Nja, vad som sker i Sverige, Europa kan man nog inte jämföra med, vi har ju helt annorlunda skattesystem, samt en korruption på helt annan nivå, speciellt med den sittande familjen i Thailand vi rodret.

Ja och huspriserna går ner i Spanien, men var i Barcelona för 3 år sen fan var nedgånget, gången innan jag var där tyckte jag det var fint men nu bara slödder överallt. Blev rånad mitt på dagen 2 st med kniv den ene höll en stor kniv mot magen medans den andre gick med kniv och skärde loss kamera fästet, hade bara en Svensk 100 lapp i plånboken så bytet blev inte så stort. Afrikaner längs hela gatorna med filtar med varor och sålde kopior, polisen körde runt och försökte jaga bort dom men dom tog bara en runda runt byggnaden sen var dom tillbaks. vid midnatt fylldes gatorna med pr*stituerade och pakistanier som sålde kokain och sexpack öl.
Kompisen råka ut för ficktjuvar 3 tjejer kom gående på gatan den i mitten gick fram och tryckte brösten upp i ansiktet på han men han fatta ju va som var på G så han körde ner sina händer i byxfickorna direkt och visst var dom andra tjejernas händer där och försökte roffa åt sig plånboken men dom gick bet.
Efter det dumpade jag tanken med att hyra lgnht där vilket var meningen med resan.

"bson " sa:
Problemet för bönder och Thai i gemen är att dom inte vill arbeta, lata rackare är det men pengar vill dom ha.
Vad är det för jvla system att regeringen ska garantera priset på producerade varor? Om dom börjar jobba som typ Vietnameserna så kan dom konkurrera på världsmarknaden som alla andra.
Korkat system i ett land med korkade människor.
Precis som det som händer nu, finns ingen sans och balans överhuvudtaget. Thailändare är nog bland det mest iq befriade folket jag stött på. IQ fiskmås rent ut sagt.
Men jag trivs här iaf, så länge dom håller sig i Bkk och inte krånglar till det mer för oss faranger så stannar jag, börjar dom dumma sig så blir det nåt sydligt land inom Eu istället.
Du är inte helt fel ute, även om det kanske är skrivet med ett stänk av ironi.....

Men som tur är inte alla så som du beskriver, finns ju de som intresserar sig också, och vill få till förändringar!

"borat " sa:
Nja, vad som sker i Sverige, Europa kan man nog inte jämföra med, vi har ju helt annorlunda skattesystem, samt en korruption på helt annan nivå, speciellt med den sittande familjen i Thailand vi rodret.

Ja den korruptionen som är i Grekland ett folks korumption, dödliga upplopp när taxi chauförerna skulle få införa taxameter och betala skatt, pensioner går i arv, full ersättning vid arbetslöshet, pension kommer inte ihåg från vilken ålder men tidigt, det var ett folks korumption på det Europeiska systemet för vi i norra Europa fick betala i slutändan.
Stjärtgossarna där nere får ju Thaiarna att framstå som arbetsföra.
Och när dom skall få skära ner och betala tillbaks så är det vi som rånar dom enligt dom själva.
Men skatt det existerade knappt i landet dom trodde det skulle fungera ändå.

Jo, och dom som tror att lösningen heter Militärkupp och sen Abhisit samt Suthep vid rodret måste vara tämligen korkade, dessutom att tro att dessa två herrar är bättre än sittande regering ...näää samma skit blir det , detta ligger djupt kulturellt rotat i Thailand

Thaifolket håller ändå stilen och blodsutgjutelsen har varit minimal i jämförelse med det som exempelvis pågår i Ukraina för att inte nämna Syrien och Egyptien...
Lugn bara, det kommer att ordna sig MEN de bör hålla fast vid EN GEMENSAM LINJE när det gäller synen på demokrati, Yingluck vinner i längden tror jag, demokratin byggs ut, samhället blir starkare. Allt är inte elände i Thailand, det är ett bra folk med en ljus framtid tror jag....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp