Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"areeya " sa:
Har inte något emot henne persoligen.....men hon är väl knappast vald av folket!!!! Familjen Thaksin är det väl som genom mutor och löften till "folket" fått henne vald!
Demokrati kan väl knappast den nuvarande regeringen (eller den förra) skriva under på.
Röda eller gula=samma mål...pengamakt!

Visst är Yingluck demokratiskt vald av folket i Thailand.
Hon fick mer än 50 procent av rosterna i senaste valet, och det valet hade många internationlla observatorer, och det fanns ingen kritik från dem om att valet skulle ha varit odemokratiskt.
Rostandet går till ungefär som i Sverige, dvs ingen kan se vem en person rostar på.
Även de Thailändska generalerna , och Abhishit accepterade valresultatet.

Observera att hon har storre stod i Thailand än vad Reinfeldt har i Sverige.

Att sedan någon kan jämfora Yingluck med Mussulini och Hitler är for mig helt obegripligt.

Hon har nu under flera månader som Suthep terroriserat Bangkok sagt nej till
Chalerm mfl som vill använda våld mot de gula som ockuperar regeringskansliet och flera departement och myndigheter i Bangkok.

Och Sverige da ,som manga har ar sa nojda over, tyvarr sager Reinfeldt,sa kan vi inte pga. den ekonomiska utvecklingen sanka skatterna som utlovats tidigare, det enda de kan sanka ,det ar pensionerna ,for det ar PK ... Samt hoja bidragen for alla arbetslosa eller arbetsskygga.Det finns ingen arbetsloshet i Sverige daremot sa finns det gott om simulanter och slofockar . Dessa skall ha det bra sa att de rostar pa alliansen ... fy fan ,vilket rostkop ar inte det .......

Vad galler berlosconi och Adolf sa ar det en bra jan0mforelse med Reinfeldt diktatotfasoner, att trackasera ett parti som gar helt emot hans vision,dvs att skanka bort Sverige till..ja.ja ni vet vilka...

Skall man jämfora med Hitler och Mussulino, som den Ruskige gor, så är Suthep helt klart närmare dem än vad Yingluck är.

"Phonta " sa:
Och Sverige da ,som manga har ar sa nojda over, tyvarr sager Reinfeldt,sa kan vi inte pga. den ekonomiska utvecklingen sanka skatterna som utlovats tidigare, det enda de kan sanka ,det ar pensionerna ,for det ar PK ... Samt hoja bidragen for alla arbetslosa eller arbetsskygga.Det finns ingen arbetsloshet i Sverige daremot sa finns det gott om simulanter och slofockar . Dessa skall ha det bra sa att de rostar pa alliansen ... fy fan ,vilket rostkop ar inte det .......

Vad galler berlosconi och Adolf sa ar det en bra jan0mforelse med Reinfeldt diktatotfasoner, att trackasera ett parti som gar helt emot hans vision,dvs att skanka bort Sverige till..ja.ja ni vet vilka...

Ja, då är det väl plats för misstroendeförklaring då.
Man kan inte bete sig hur som helst bara för att man vunnit valet.

Hur det funkar i Thailand vet jag inte, och det vet nog inte thailändarna heller.
Men om Sveriges system kan du läsa här.
http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-ri ... orklaring/

För mycket alkohol och SYSSLOLÖSHET leder till ngt som kallas Delirium tremens... (av latin delirus, ’förryckt, urspårad’, och tremo, "darra"), ibland förkortat DT, är ett syndrom som bland annat yttrar sig i form av skakningar och hallucinationer, och som uppkommer som komplikation till i första hand alkoholberoende eller alkoholism. Det klassificeras som ett alkoholbetingat psykotiskt syndrom. ;)

"andrejsdenruskige " sa:
Ja, då är det väl plats för misstroendeförklaring då.
Man kan inte bete sig hur som helst bara för att man vunnit valet.

Hur det funkar i Thailand vet jag inte, och det vet nog inte thailändarna heller.
Men om Sveriges system kan du läsa här.
http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-ri ... orklaring/

Abhisit och hans parti forsokte med en Misstroendeforklaring mot regeringen Yingluck, efter att de foreslagit att ändra konstitutionen så att alla ledamoter i Senaten skall väljas demokratiskt, och inte att hälften utses av domstolarna som nu,
men Abhisit fick inte majoriteten i Parlamentet med sig.
Samma regler som i Sverige!

Precis, och da tar man till Hitlerfasoner, hotar ,bombar samt skyller pa andra nar man sjalv skapar vald i syfte att fa till en militarkupp..

kan ni vara snälla och stava annorlunda eller byta namn på den tyska mannen så slipper jag gå in manuellt och godkänna era inlägg/Tack. :wai:

Tycker det är lite att ta i att jämföra Thailands regering med diverse diktatorer helst runt 30 talet, Sutheps strategi att ta makten påminner mera om hur det gick till när både kommunistiska och får antagligen inte skriva den andra politiska åsikten så ni får gissa för då blir det väl att inlägget skall godkännas tog makten.
Tror att gemene Thailändare har fått det mycket bättre nu med sittande regering än man hade innan.
Fattigdomen har minskat tror toppstyrningen och korruptionen har minskat fast den är fortsatt extremt hög.
Dom största förlorarna är väl toppskiktet i Thailand med det nuvarande styre medans folket har fått mer.
Suthep vill att Thailand skall återgå till toppstyrning/diktatur, säger att han vill ha nån typ av de lärdes råd, lägga om valsystemet i ett par år innan det kan återinföras val.
Ja det är väl så det brukar heta i början på en diktatur sen glömmer man av löftet om att återinföra val och återinför man det så blir det nog med en begränsad möjlighet för folket att bestämma.
Man ser faktist unga Thailändare säga ifrån och inte bara kryper på knä för dom höga herrar nu för tiden.
Det tar tid du går inte ifrån en diktatur till demokrati och korruptionsfrihet på ett dygn, i Europa tog det några 100 år är väl först dom senaste åren vi har närmat oss målet för demokratin.

Bara i sverige någon direkt attackerar och kallar det diskussion på sandlådenivå när folk diskuterar sina inkomster det är en del av våran jantelag. Är bra att diskutera inkomsterna så man kan jämföra om man får rätt betalt, så inte ens arbetsgivare fuskar eller myndighet så man vet vilken lön man skall begära när man tar ett jobb etc.
Bara i Sverige vi är så blyga för att diskutera det och tycker det är något fult att diskutera pengar.

"Rong " sa:
Den här disskusionen om vem som har mest pengar har hamnat på sandlådenivå. Det är väl snart dax att ta fram måttbandet och tävla om vem som har största "snobben".

Ja jag håller med...men läs längre upp vem som började med personangrepp när jag kommenterade min syn på oroligheterna i Bangkok!! Besservissern själv ...han är så bitter och fördomsfull...och tror sig veta allt...och han har ju klagat och beklagat allt och alla i alla forum som finns!Nej den här tråden lämnar jag med denna person inblandad!

Nu är samtliga inlägg om pensioner och pengar flyttade till den tråden under "Ordet är fritt". Var vänliga att hålla er till ämnet, tack.

Får klippa ut penga delen i min kommentar då och klistra in där med annars hamnar den ju fel när jag kommenterar något som inte står här längre.

"Dr A " sa:
Har man över 40% karma efter ha skrivit det ena efter det andra baboo inlägget då måste man ha 2 nick och ge sig själv karma.....för vem skulle det annars vara :o

Haha vilket muppinlägg!
Finns säkert någon form av karmalogg, så du inte behöver bekymra dig om det lille vän.

"areeya " sa:
Ja jag håller med...men läs längre upp vem som började med personangrepp när jag kommenterade min syn på oroligheterna i Bangkok!! Besservissern själv ...han är så bitter och fördomsfull...och tror sig veta allt...och han har ju klagat och beklagat allt och alla i alla forum som finns!Nej den här tråden lämnar jag med denna person inblandad!

Du kan föregå med gott exempel och inte hälla bensin på brasan...-det är aldrig bara den ena som ställer till det...Nu tar vi och kammar oss, det är barnsligt att ta detta på ett så stort allvar, litet humor skadar inte... ;)

Finns det overhuvudtaget nagot bevis pa det du pastar,att sittande PM har bragt dessa om livet... ?
Tala om var finns dina belagg for detta , det enda jag vet ar att Isaanbonder inte kan gora bomber eller inte vet hur ett grg fungerar,men det vet folket i sodra Thailand..Suthep tror jag ar skyldig till dessa dad,han raknar med att vissa faranger samt Thaifolket i gemen inte ar logiska ,sa naturligt ar att PM skall fa skit for detta :o

"Phonta " sa:
Finns det overhuvudtaget nagot bevis pa det du pastar,att sittande PM har bragt dessa om livet... ?
Tala om var finns dina belagg for detta , det enda jag vet ar att Isaanbonder inte kan gora bomber eller inte vet hur ett grg fungerar,men det vet folket i sodra Thailand..Suthep tror jag ar skyldig till dessa dad,han raknar med att vissa faranger samt Thaifolket i gemen inte ar logiska ,sa naturligt ar att PM skall fa skit for detta :o

Tja, det lär ju domstolen nu tydligen få avgöra.
De oskyldiga som dödades var ju knappast för PDRS visselpipor...

Som sagt, dagarna är nog räknade nu, och förhoppningsvis så kan inte galningen/mördaren Chalerm ge mer order nu!
Och förhoppningsvis kan nu polisen försvara och skydda de fredliga demonstranterna från Thaksins lakejer.

"Golden " sa:
Jag fundera på vem tjänar på illdåden vem förlorar.

SÅ vem utför?

De som utför, det har mestadels varit regeringstrogna falanger på order av Chalerm/CMPO.

Saken är nog att ingen tjänar på ildåden, men diktaturliknande sk demokratiska regeringar har ju utför liknade ildåd på fler platser i världen det senat året, senast Ukraina, detta lär väl sluta på samma sätt än om hoppas inte mer blod än vad som flutit hitintills.
Ett gott omen är ju nu att kanske Chalerm är ur leken.

Ingen som tjänar på det ???? Finns en som tjänar på det de ser du väl själv SUTHEP tjänar på det, du skriver ju själv att nu är Thaksin/Chalerms dagar räknade pga. detta, finns bara en som tjänar på såna dåd!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp