Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Bossej " sa:
Bifogade karta visar i vilka provinser Suthep och hans anhängare lyckades med att blockera gårdagens val.

Svartmarkerade Helt blockerade

Brunmarkerade Delvis blockerade

Här kommer nya val att hållas.

Helt blockat i "landet i söder " ja det var ju väntat, säg nu inte att det är rasistiskt, detta var bara ett konstaterande var Suthepanhängarna (bråkmakarna) hör hemma .... dvs. Precis som i övriga värden. var väl inte så svårt att hetsa dessa till våldsamheter mot "oliktänkande" . Tyvärr så kablas det nu ut bilder på "demokrater" som ligger på gatan med pistoler samt automatvapen i påsar ..

Fredliga ...Jojo >:(

Terrorister......................

Svar till Farang53

Idag är det den 3 februari, och valdagen var igår dvs den 2 februari.

"Farang53 " sa:
Det är precis som du säger man ska inte lita på allt som pressen skriver så där för skrev inte jag vem som hade skjutit utan jag svarade på vem gruppen var utan visselpipor och vad dom hade med sig sen att Shuteps anhängare skulle vara dom skyldiga till skott dramat det får vi se framöver. När Ko Tee´s anhängare kom så var han själv med så därför kunde jag skriva att det var hanns grupp.

Stod i Bangkokpost igår att det ryktades om att han var med själv förnekar han det och polisen sa att om så är fallet skulle han gripas men för tillfället fanns det inga bevis för att han var med. Men helt förståeligt hade dom försökt stoppa mig från min rätt att rösta hade jag med tagir upp en påk. Men skjuta in i en folksamling för att hindra dom från att rösta är oförståeligt.

"Bossej " sa:
Svar till Farang53

Idag är det den 3 februari, och valdagen var igår dvs den 2 februari.
Ber om ursäkt att jag la in detta på fel tråd det skulle ha varit på Suthep stämmer Yingluck och siktar på Guinness Rekordbok?

Shuteps är från södra Thailand där han äger en flera tusen rai palmoljeplantage, han är alltså en mycket stor farmare när man ser till Thailändska mått.
Han började som byhövding och har sedan klättrat uppåt inom politiken. Men han har ingen utbildning jämförd med Thaksin, som är en högutbildad akademiker, kanske därför det stora hatet mot Thaksin.
Shuteps är en karismatisk person som får folk att lyssna på honom, men han tycks inte inse att vad han står för och försöker genomföra är någonting som världsamfundet inte accepterar. Regeringar som tillkommer genom militära kupper eller liknande blir inte accepterade idag, som påverkar blandannat investeringar från utlandet med minskad handel m.m.

Kommer inte att kommentera detta mer, men ingen idag är på rätt spår.
De gula på sitt sätt att inte följa demokratiska regler.
Röda behöver ny ledare som kan matte och fattar att Thailand inte styr resten av jordklotet. Första stora löftet, höjda minimilöner, företag med små marginaler får stänga och folket förlorar arbetet. Betala risbönderna överpriser med tron att andra länder ska köpa till överpriser, vilket de inte gör utan riset får ligga och förstöras.
Detta är inte bra för någon i landet.

Bråket i Bangkok startade ju när hon ville införa amnesti för politisk korruption inklusive sin bror Taksin.

Ser ingen som skulle vara bra i dagens läge

"kjell.t " sa:
Röda behöver ny ledare som kan matte och fattar att Thailand inte styr resten av jordklotet. Första stora löftet, höjda minimilöner, företag med små marginaler får stänga och folket förlorar arbetet. Betala risbönderna överpriser med tron att andra länder ska köpa till överpriser, vilket de inte gör utan riset får ligga och förstöras.

Bråket i Bangkok startade ju när hon ville införa amnesti för politisk korruption inklusive sin bror Taksin.

Det var mycket lätt att förutse vad som skulle hända med de höjda minimilönerna och med riset. Om löner skall kunna höjas utan inflation måste produktionen också öka, som inte gjordes, utan det blev inflation som var väntat, som åt upp lönehöjningen för de som hade minimilön och många företag flyttade till grannländerna som hade lägre löner.
Kostnaderna för risproduktionen ökade med höjningen av minilönen, men exportpriset gick ned istället för upp, som var beräknat för att täcka subventionen, som skapade enorma underskott sett till försålt ris och betalda subventioner.
Det var många som varnade för följderna med att höja minimilönerna så kraftigt som gjordes.
Regeringen ville införa amnesti för de som deltagit i politiska demonstrationer, som de röda och gula 2006 där många har långa fängelsestraff från den tiden, nu fanns det de som ansåg det skulle ge Thaksin en fot in att få amnesti också.
Thaksin har ett fängelsetraff som han dömdes för när hans fru köpte ett landområde, som enligt thailändsk lag är olagligt att en närstående till PM köper statlig mark.
Thaksin är inte dömd för någon korruption.
Markköpet skedde genom anbud och det var marknadspris som betaldes för landet, sedan lät hon köpet gå tillbaka och fick tillbaka sina utlagda pengar.
Shuteps sökte nog en anledning att kunna starta protester mot regeringen och fann den med förslaget om amnesti av regeringen.
Regeringen backade ur från förslaget om amnestin, men det ansåg Shuteps var betydelselöst.
Landet behöver en folkvald regering som tar tag i problemen som landet har, det största problemet är nog korruptionen, som måste bli en lösning på lång sikt, det går inte att komma tillrätta med korruptionen över en natt, men alla inser den är ett stort problem.

"Jonas " sa:
Stod i Bangkokpost igår att det ryktades om att han var med själv förnekar han det och polisen sa att om så är fallet skulle han gripas men för tillfället fanns det inga bevis för att han var med. Men helt förståeligt hade dom försökt stoppa mig från min rätt att rösta hade jag med tagir upp en påk. Men skjuta in i en folksamling för att hindra dom från att rösta är oförståeligt.

Det beror ju på hur man värderar de man skjuter på , dvs oliktänkande .... inte mycket värda i dessas ögon :o

"kjell.t " sa:

:thumbsup: :thumbsup: Så sant , men allra minst en terrorist 8)

Inte vill dom ta Charoenphon Onlamai (Ko Tee).
Andra bilden taget utanför Templet där skottlossningen var.

529440_577639588992647_2084534600_n.jpg

1004944_602321366501481_1372351415_n (1).jpg

Enligt nyheter och på nätet skulle Ko Tee ha dragit ut ur landet till Kambodja men det är ingen som vet säkert än. Återkommer när jag fått mer uppgifter om det.

Ingen som någonsin misstänkt Suthep angående mutor eller fiffel med markköp? Jag vet själv en släkting som e byhövding vars närmaste köper billig mark utan papper och sedan registrerar dom sig och får Dom bästa papperen på att Dom är ägare.
Verkar ju rätt misstänkt när du säger han har tusentals rai mark...

Dom verkar inte ta så hår med det så vi får se vad det blir av det i morgon när munken ska gripas.
Shutep är nog inte så ärlig som han låter sig visa att han är. Undra om hans farfar var lika oärlig.

Jag blev hänvisad till Historien om Thailand här på Forumet och där fann jag något nytt igen.

Thaksin´s farfar (Seng Sae Khu) invandrade till Thailand 1860 talet. Seng Sae Khu hade skapat sig en förmögenhet genom att arbeta som skatteindrivare, som var en vanligt förekommande men impopulär sysselsättning på den här tiden. En stor del av det som drevs in till staten hamnade nämligen istället i skatteindrivarnas egna fickor.
Kan det vara arvsanlag?

Är det så här Thailändarna vill att deras regering ska hantera deras land?

Wall Street Journal kunde år 2001 också glatt rapportera att Thailand hade börjat privatisera den nationella infrastrukturen . Thaksins regering räknade då med att sälja aktier i 16 statliga bolag och myndigheter.
Thaksin försökte också få igenom ett frihandelsavtal mellan USA och Thailand utan parlamentets godkännande. Detta med stöd av USA-ASEAN:s handelkammare med dess representation av stora transnationella företag från USA som Bechtel, Boeing, Cargill, Citigroup, General Electric, IBM, Monsanto, Goldman Sachs, JP Morgan,

ThaksinCFR.jpg

"Farang53 " sa:
Dom verkar inte ta så hår med det så vi får se vad det blir av det i morgon när munken ska gripas.
Shutep är nog inte så ärlig som han låter sig visa att han är. Undra om hans farfar var lika oärlig.

Jag blev hänvisad till Historien om Thailand här på Forumet och där fann jag något nytt igen.

Thaksin´s farfar (Seng Sae Khu) invandrade till Thailand 1860 talet. Seng Sae Khu hade skapat sig en förmögenhet genom att arbeta som skatteindrivare, som var en vanligt förekommande men impopulär sysselsättning på den här tiden. En stor del av det som drevs in till staten hamnade nämligen istället i skatteindrivarnas egna fickor.
Kan det vara arvsanlag?
Alla som kan har fingrarna i syltburken i landet Thailand :P
Angående Suthep.......men hallå! det är ju bara och slå upp han på wikipedia så ser du vilken tomte :xmas_smiley: det är om du inte är helt enögd :o

Jag skrev med ena ögat öppet. Shutep är nog inte så ärlig som han låter sig visa att han är. Sen öppnade jag det andra ögat då skrev jag om Thaksins farfar. ;D

"Farang53 " sa:
Jag skrev med ena ögat öppet. Shutep är nog inte så ärlig som han låter sig visa att han är. Sen öppnade jag det andra ögat då skrev jag om Thaksins farfar. ;D

Alla dessa pengar han(Suthep med anhang) samlade in till risbönderna.........när tänker han ge risbönderna dom......måste ju finnas alla möjligeter till det nu när de är i Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp