SV: När är det dags att slänga ut katten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo det blir problem även då pga. ägarna inte håller rent efter dom ens innomhus och det stinker ut i trappuppgången.

Katter är nyttiga djur.
Dom håller efter fåglar som bajsar och sprider salmonela i barnens sandlådor!
Alla mynt har två sidor.
Mer irriterande är de hundägare som inte plockar upp efter sina djur.

Jag slänger inte ut katten. Om jag gör det har jag ju ingen som pysslar om mig och förgyller min var dag! ;)

Bara begripligt för de som vet vad min fru kallas!

/Anubaan

jag har ju försökt påskina att jag och min katt har det bra men som sagt sista 6 månaderna har varit problematiskt. Gått så långt att svärmor tycker katten är en skitstövel och behandlar mig förjävligt senaste tiden. Vet att jag har försökt påskina att solen lyser och allt är bra, men efter att Thaivänner satt och förklara hur hon behandlar mig som skit och tycker jag skall slänga ut henne. Har ju sätt detta själv men hoppats på att det skall bli bättre när huset står klart. Men vet inte nu efter farsan kom igår och såg hennes betende tyckte han att katten skall ut så har ett jobbigt beslut att ta och vet inte riktigt än hur det skall bli.

Efter jag skrev det inlägget börja jag störtlipa. Har inte fält en tår på 22 år sen min mor dog så mår jävligt skit nu.

Inte lätt ibland Jonas...men svårigheter är till för att övervinnas. :)
Lycka till! :thumbsup:

Tröstekarma kommer!

Areeya

Hemsk jobbigt Jonas. Du och din fru har mycket gemensamt som t.ex. hus och många år med minnen tillsammans då blir det mycket svårare. Jag lider med dig.

Men kom ihåg att inget i det förflutna kommer tillbaka eller spelar någon roll, det enda man kan göra något åt är idag och framtiden. En klyscha men så sant och bra att tänka på när man ska ta stora beslut som du gör nu. Jag vet inte vad du borde göra eller om du redan gjort något för jag vet knappt vad jag själv ska göra just nu... Men jag önskar dig lycka till.

Trist Jonas, har du berättat hur hon behandlat dig. Kanske något jag missat. Självklart behöver du inte berätta.

Om svärmor tycker hon behandlar dig illa och hon inte lyssnar till sin mor har det gått långt.

Jag minns en gång hemma i byn, min fru blev skitsur, utan anledning (tyckte jag), fast hon sa att jag bara bestämmer och är sur (jag uppfattade det inte så. Hon skrek massa saker till mig och skulle gå iväg. Svärmor tog tag i henne och skällde ut henne efter noter. Jag gick till dass, svärfar knackar på och säger Janne maa ... jag tänkte han vill väl gå på dass. Jag gick ut, han har gått och köpt två flaskor Chang sätter sig ner och pratar ... jag hajar inget. Då kommer min fru ut och säger förlåt och säger att hans dotter inte ska uppföra sig så. Hon lyssnar ju så det är bra. Efteråt säger hon, varfö litar mamma och pappa bara på dig ... sen vet jag inte om det är så me ändå ....

Hoppas det löser sig för dig, när du håller på och bygger inför framtiden.

En fråga pågår det hela tiden? Min fru har sina perioder typ en gång i månaderna om du förstår men dock inte varje månad som tur är och nu kommer de mer sällan och det är väl oftast då jag kanske uttryckt mig lite konstigt ...

"Janne " sa:
Trist Jonas, har du berättat hur hon behandlat dig. Kanske något jag missat. Självklart behöver du inte berätta.

Om svärmor tycker hon behandlar dig illa och hon inte lyssnar till sin mor har det gått långt.

Jag minns en gång hemma i byn, min fru blev skitsur, utan anledning (tyckte jag), fast hon sa att jag bara bestämmer och är sur (jag uppfattade det inte så. Hon skrek massa saker till mig och skulle gå iväg. Svärmor tog tag i henne och skällde ut henne efter noter. Jag gick till dass, svärfar knackar på och säger Janne maa ... jag tänkte han vill väl gå på dass. Jag gick ut, han har gått och köpt två flaskor Chang sätter sig ner och pratar ... jag hajar inget. Då kommer min fru ut och säger förlåt och säger att hans dotter inte ska uppföra sig så. Hon lyssnar ju så det är bra. Efteråt säger hon, varfö litar mamma och pappa bara på dig ... sen vet jag inte om det är så me ändå ....

Hoppas det löser sig för dig, när du håller på och bygger inför framtiden.

En fråga pågår det hela tiden? Min fru har sina perioder typ en gång i månaderna om du förstår men dock inte varje månad som tur är och nu kommer de mer sällan och det är väl oftast då jag kanske uttryckt mig lite konstigt ...

Det är inte bara mot mig utan hela familjen, hon fick ett par nya tjejkompisar för ett tag sen efter det har det gått utför, ställer hennes mor o far frågor skäller hon bara ut dem efter notor, mig hämtar hon upp på flygplatsen en puss sen hem till tjejkompisen. Kanske fått en flickvänn vad vet jag.

Hennes betende är o thai för så hon skäller på sina föräldrar har jag aldrig sett innan här. Tyckte det var bra i början då hon kunde ge både svärfar och svärmor svar på tal och helst då gällande pengar. Men vart mycket stress i förhållandet också sen husbygget börja vi har ju inget sparat sen innan så allt skall tjänas in innan bygget är klart, har blitt många ordsmällar där. Men för tillfället känns hon mest labil eller manodepressiv.

Jonas, nu vet jag inte åldersskillnaden på er, men tjejer som är unga och går in i ett förhållande kan slå bakut ibland, de känner sig inlåsta i ett fröhållande och vill känna sig fria. Lite frigörelse. Han kanske inte upplevt någon frigörelse innan då man varit ute och "röjt" så det kommer nu.

Jag förstår i ditt fall när du bor med hennes föräldrar och ni bygger ett gemensamt hus att allt blir jobbigt, speciellt när ni parallellt ska jobba ihop pengar till huset löpande.

Frågor som du säkert ställer dig hur länge ska du pumpa in pengar i huset och du inte tror på förhållandet.

Kan ni prata om det? Om det fungerar att prata säg att du gör uppehåll i bygget tills du inser om hon vill leva med dig. Kan ni inte prata vet jag inte, det är ju alltid lättare att sitta vid sidan om och ha synpunkter, men har man en plan eller barn tillsammans är det mycket svårare allting.

Prata även med din far, han har ju livserfarenhet, finns det andra i byn du kan prata med som känner henne? Jag tror detta inte är ett thaiproblem snarare en fas i livet problem.

När man är tillsammans med en farang så kan det lätt bli mer intensivt än när man är gift med en thai som är borta på dagarna, super på kvällarna. Vi farang vill ju vara hemma med familjen lite också och bli ompysslade, hon kanske känner att hon tappar sina kompisar och vill inte göra uppoffringen på en farang som man måste hjälpa för att klara språket. Bara en tanke ... Jag känner de gånger vi är i min frus hemby och jag vill följa med överallt då ingen kan engelska i byn (nu har jag barnen då är det lite enklare), hon säger men jag vill träffa min kompisar själv. Till saken hör ju att de oftast inte har tid eller lever kvar i samma tid som när hon stack så de har inte mycket gemensamt längre, men med din fru/sambo är det ju annorlunda hon har ju sina vänner där.

Jag kan iofs tycka att det okänsliga mottagandet när du varit borta länge känns märkligt, hon borde ju då lagat din favoritmat och ta hand om dig ...

Kanske blev lite tankspritt, men svårt läge! Hoppas ni hittar tillbaks!

Jag tänker i exakt samma banor och husbygget är stoppat. Men samma thaipolare som tycker jag skall slänga ut säger också att hon älskar mig för mycket, förbannad varje gng jag drar på sjön. Svinsur sen är det som hon skall hämnas när jag kommer hem. Hon tycker hon kan börja jobba på 7/11 få lite pengar så kan jag stanna hemma. som sagt många faktorer vad gäller pojkvänn så e ja nästan hundra på icke vi har olika vänner men från samma by så då skulle dom veta. åldersskillnaden är låg hon 30 jag 38.

"Jonas " sa:
Jag tänker i exakt samma banor och husbygget är stoppat. Men samma thaipolare som tycker jag skall slänga ut säger också att hon älskar mig för mycket, [¤#@@¤%] varje gng jag drar på sjön. Svinsur sen är det som hon skall hämnas när jag kommer hem. Hon tycker hon kan börja jobba på 7/11 få lite pengar så kan jag stanna hemma. som sagt många faktorer vad gäller pojkvänn så e ja nästan hundra på icke vi har olika vänner men från samma by så då skulle dom veta. åldersskillnaden är låg hon 30 jag 38.
jag vågar inte ge dig råd med risk för att vara fel på det men jag kan känna din förtvivlan och håller tummarna för dig. en karma är lämnad. Jag har själv råkat ut för två thaidamer som luftade musen i fel ostkupa och förlät dem första gången. Jag hoppas innerligt att du slipper det problemet och att läget stabiliseras.

När är det dags att slänga ut katten?

Förhållande som är värda något är de där man bestämmer sig för att det här vill jag ha och sedan jobbar sig igenom alla de svårigheter man möter på vägen.

Människor är ingen förbrukningsvara, det är med dem man bildar familj och ingenting är gratis, även familjen har ett pris. Är man inte beredd att betala det så kan man se dig själv med ett pärlband av misslyckade förhållanden men ensam på ålderns höst.

Tror du på detta förhållandet Jonas så förklara för henne att hon sårar dig, blanda inte in vad hon har gjort eller inte. Förklara hur du känner och förklara också att det är ohållbart för dig, det är priset hon måste betala. Vill hon inte det så kommer du inte att klara att leva med henna. Det är dax för henne att välja!

Vi behöver alla ramar att hålla oss till för att känna oss trygga och veta när vi gör "rätt". Det hon håller på med nu kan mycket väl vara att försöka hitta de ramarna, kanske du har varit för snäll och otydlig?

Men va fan du va ju gammal redan 1976 så du kanske satte ner foten försent ;)

Håller med Lego till 100 %! Satte själv ner foten för 10 år sen...ordentligt!Ska man..och har skäl...som fablo sa:...ryck av huvudet snabbt!! :nod:

Karma till dej Lego för rakryggig kommentar! :thumbsup:

"Jonas " sa:
Efter jag skrev det inlägget börja jag störtlipa. Har inte fält en tår på 22 år sen min mor dog så mår jävligt skit nu.

Dom andra har redan skrivit vad jag tänker, så jag säger bara att jag är uppriktigt ledsen för din skull och vad du än beslutar dig för att göra så önskar jag dig lycka till och hoppas att allt blir bra och bättre för dig.

Jag har tittat på bilder från ditt husbygge. Senaste bilderna är från 25 feb. Det ser ut som det är väldigt mycket kvar att göra eller har du kommit mycket längre nu. Jag tror du sa att du hade problem med taket. Stoppade du bygget i slutet feb så är det inte några jättesummor i detta Hus ännu. Det kostsamma är väl kvar. Stå på dig nu Jonas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp