Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Nå sitter du på pojkrummet og funderer om Thaiandske venner , Vist du ser på alle bilderna jeg er på med Thai venner her på forumet , så har du mer venner en meg i Thailand , så vis det med bilde .

P1140371.jpg
Häftigt med vänner, vad kosta notan?...

Häftigt med vänner, vad kosta notan?...
Ofta blir det kanske så helst om man kommer som turist.
Men inte 17 står man för notan varje gång man äter och dricker med thai.
Jag har druckit och ätit många gånger med thai i området, inte att det sker ofta men till antalet så många så jag jag kan säga många gånger och har aldrig betalat en baht utan blivit bjuden.
Samma i byn, slås inte på någon stor trumma för vi kommer, mer blivit bjuden än bjudit, inte köpt mer än någon annan.
@Einar har ju bott här ett tag, tror inte han står för alla måltider och dryck när han slår sig ner med thai.

Men sen beror det väl lite på frugan med då jag har tänkt bjuda men hon har satt stopp.
Gäller helst släkt, när det gäller grannar så har det blivit att lagat mat och haft med egen dryck men dom har velat att man skall testa deras inhemska dom har.

Och förutom svärmor och svärfar då om vi är i byn, dom betalar vi för om vi skall någonstans men systrar och bröder med familjer och släkt får betala själva.

Ofta blir det kanske så helst om man kommer som turist.
Men inte 17 står man för notan varje gång man äter och dricker med thai.
Jag har druckit och ätit många gånger med thai i området, inte att det sker ofta men till antalet så många så jag jag kan säga många gånger och har aldrig betalat en baht utan blivit bjuden.
Samma i byn, slås inte på någon stor trumma för vi kommer, mer blivit bjuden än bjudit, inte köpt mer än någon annan.
@Einar har ju bott här ett tag, tror inte han står för alla måltider och dryck när han slår sig ner med thai.

Jag blev ofta bjuden på mat av tjejerna på BEC school i Pattaya när jag var där. Det överraskade mig lite minns jag. Jag hade ju aldrig någonsin upplevt att någon tjej i barsvängen bjöd på något.
Där var det jag som fick bjuda både på nudelsoppa och annat.
Sen minns jag att miss Penprapa ägarinnan av skolan jag var på i Nonthaburi ibland bjöd samtliga lärare på mat på restaurang Bucolic intill skolan. Vi fick beställa vad vi ville och hon betalade glatt.

BTT

Var ar du fått det ifrån nåt fylle snack eller vad, kul men du är nog ganska påverkad just nu
Nej halsont så honung och te, men fylle snack var det nog från din del. Har alldrig haft någon fylle orgie i nån risby med lokala alkisar på Lakhao. Men jag kommer ihåg ditt inlägg och regarde på det.

Då min erfarenhet är tvärtom thai väldigt nog med att skylla sig, efter 35 år i landet. Där imot kommer jag inte ihåg om det var detta forum eller det andra forumet.
Dock kommer jag ihåg att du skröt om att din var störst. Men jag viker mig för en thaiexpert som trängt så djupt in den thailänska folk själen.

Ta nu Forden in till minnesmottagning i Ume och kolla upp dig för nån alkoholorsakad demenssjukdom (alkoholdemens) eller Wernicke-Korsakoffs syndrom.

Min erfarenhet nakenhet och asiatika män är då en nyfiken Burmesisk besättningsmedlem kom in Bastun och såg 3 halvfeta vita befäl . Fram dukad sanualenkki och pilsner .
Han hade frågat mig om han kunde prova på detta med bastu, du är välkommen sa jag. Han snodde dock väldigt snabbt och sprang ut redan i bastudörren.

Vad som gick igenom hans huvud vet jag inte, men ev ingick det svårigheter med att sitta och protein överdos och förutom ordinarie arbetsrutiner, även sexslav under sitt 12 månaders kontrakt. Eller så var det värme chocken i bastun, men den skiljer sig inte mycket från temperaturen i maskinrummet i varmvatten.

Jeg skreiv på ett norsk forum og på forumet her , om å være i Thailand til sine siste dager , Norska forumet var det 98 tilsvar og 185 liker . Det var ikke så stor intresse av svenskene . Men det var mange nordmenn som ville bo i Thailand til sine siste dager . Normennene tykte ældrevården er bedre i Thailand en Norge . Det var flere som henviste til familien i Isaan , der dei kunne få hjelp ,vist dei blei syk . Jeg er handikappa og trenger hjelp med det meste , Så her er en Thai damerna flink ,og jeg får den beste ældrevården jeg kan tenke meg . Jeg er så takknemlig for vi får bo i Thailand på alderdommen .

P1150493.JPG

Jeg skreiv på ett norsk forum og på forumet her , om å være i Thailand til sine siste dager , Norska forumet var det 98 tilsvar og 185 liker . Det var ikke så stor intresse av svenskene . Men det var mange nordmenn som ville bo i Thailand til sine siste dager . Normennene tykte ældrevården er bedre i Thailand en Norge . Det var flere som henviste til familien i Isaan , der dei kunne få hjelp ,vist dei blei syk . Jeg er handikappa og trenger hjelp med det meste , Så her er en Thai damerna flink ,og jeg får den beste ældrevården jeg kan tenke meg . Jeg er så takknemlig for vi får bo i Thailand på alderdommen .

P1150493.JPG
Tror du inte att en del av dina hälsoproblem beror på övervikt?

Min morsa e 83 och klipper gräsmattan och promenerar i skogen i timmar och gympa mm. Haft struma o lite annat men annars friskare och tål corona o virus bättre än mig. Stålkärring

Tror du inte att en del av dina hälsoproblem beror på övervikt?

Min morsa e 83 och klipper gräsmattan och promenerar i skogen i timmar och gympa mm. Haft struma o lite annat men annars friskare och tål corona o virus bättre än mig. Stålkärring
Du blir ikke lam i foten av overvekt , Då skulle over halvparten av det svenska folket vert lam og sete i rullestol , for dei har overvekt -

Du blir ikke lam i foten av overvekt , Då skulle over halvparten av det svenska folket vert lam og sete i rullestol , for dei har overvekt -

Fattiga nordmenn har ikke råd att bli överviktiga.

Har du en fysisk skada i foten? Övervikt är bara ett resultat av dåligt leverne och med det kommer massa andra bekymmer tex högt blodtryck, inflammerade leder, fettlever, dåliga njurar och diabetes 2 (som i sig för med sig en jäkla massa problem) ja listan kan göras lång.

Har du en fysisk skada i foten? Övervikt är bara ett resultat av dåligt leverne och med det kommer massa andra bekymmer tex högt blodtryck, inflammerade leder, fettlever, dåliga njurar och diabetes 2 (som i sig för med sig en jäkla massa problem) ja listan kan göras lång.

Titus teori angående syfilis känns fortfarande som den bästa gissningen.

Och alla nordmenn är smala och smidiga?

Fast i nordmennens fall är det nog inte vikten som är problemet snarare intelligensen.

BTT

Tillbaka
Topp