Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Jovisst jag skrev ju att de bussas till restauranger. De är dock många och körs till större ställen. Rätt lätt att undvika just dessa ställen.
Så kanske det är i Pattaya men mina erfarenheter är som jag nämnde från Phuket.
Och jag tror inte att kineser ändrar bordsskick beroende på om de turistar på Phuket eller i Pattaya.
Jag äter inte på några större ställen utan det har varit på mindre eller medelstora oftast thairestauranger.
Och det har inte varit några som bussats dit..det har varit sällskap som kommit in direkt från gatan så det är ju inte så lätt att undvika om man inte bara vill lämna maten och gå.:)

Låst artikel, kopiera in den istället så det går att läsa den.

/ SatanG

Du som vistats så mycket i Thailand har du aldrig stött på större kinesiska sällskap i en restaurang?
På Phuket har jag råkat ut för stora sällskap kineser ett antal gånger och jag har aldrig upplevt några med sämre bordsskick..högljudda, buffliga och duktiga på att grisa ner omkring sig.
Och jag har upplevt det både störande och irriterande när man i lugn och ro tänkt äta en bit mat.
Nu kanske du tycker jag attackerar person men det är så jag har upplevt en hel del kineser.
Men jag har även träffat trevliga kinesiska par så det är inte generellt.
Och ryssarna låg inte långt efter vad gäller uppförande när dom började turista i Thailand på allvar.
Men har skärpt till sig en aning tycker jag även om dom kan vara ganska stöddiga fortfarande.

Ja fy fan om ryssarna och kineserna ska skapa en ny världsordning som det yrats om.

Man får hoppas att det enbart är skitsnack.

BTT

Så kanske det är i Pattaya men mina erfarenheter är som jag nämnde från Phuket.
Och jag tror inte att kineser ändrar bordsskick beroende på om de turistar på Phuket eller i Pattaya.
Jag äter inte på några större ställen utan det har varit på mindre eller medelstora oftast thairestauranger.
Och det har inte varit några som bussats dit..det har varit sällskap som kommit in direkt från gatan så det är ju inte så lätt att undvika om man inte bara vill lämna maten och gå.:)
Hej

Det fungerar precis likadant i många andra länder i asien när Kinesiska turister på gruppresor stormar fram, dom ödelägger en buffé på samma sätt som en gräshoppssvärm och har lika dåligt rykte överallt.

Mvh isan lover

Hej

Det fungerar precis likadant i många andra länder i asien när Kinesiska turister på gruppresor stormar fram, dom ödelägger en buffé på samma sätt som en gräshoppssvärm och har lika dåligt rykte överallt.

Mvh isan lover
Ett tag härjade de i Fjällbacka, men det har varit rätt tyst om dem de senaste somrarna?

Senast ändrad:
Låst artikel, kopiera in den istället så det går att läsa den.

/ SatanG

IMG_20230811_200044.webp

Ett tag härjade de i Fjällbacka, men det har varit rätt tyst om dem de senaste somrarna?
Hej

Det blev stopp på gruppresorna dit i.o.m pandemin då Kina stängde ned gränserna, men nu har det börjat komma några bussar då och då med Kineser, men det är inte 8-10 turistbussar om dagen som före pandemin.

Mvh isan lover

Då får han väl öppna ett konto i någon thailändsk bank. Om inte annat kan han väl använda frugans bankkonto.

Och sin pension kan han väl få insatt på thailändskt konto?

BTT

Brukar inte vara några problem att få pension utbetald till utländska konton.

Däremot behövs en svensk bank för att få BankID utfärdat.

Tillbaka
Topp