Sjukvårdforsäkring for svensker i Thailand .

Vilka erfarenheter har du av den Thailänske sjukvården . Her kommer flere svar fra Expats i Thailand ,

https://[länk]/forums/ämne/vilka-erfarenheter-har-du-av-den-thailandska-sjukvarden/

Den Thailandske sjukvården , hva gjor dere når du er over 75 år og ikke får tekna sjukvård i lenger på grund av alder .

Den Thailandske sjukvården , hva gjor dere når du er over 75 år og ikke får tekna sjukvård i lenger på grund av alder .
Kommer man på att man ska skaffa försäkring efter man fyllt 75 så är det väl ättestupan som gäller.
Men om man har en försäkring sen tidigare, så får man väl behålla den? Säkert beroende på bolag, men det är mitt intryck.

Kommer man på att man ska skaffa försäkring efter man fyllt 75 så är det väl ättestupan som gäller.
Men om man har en försäkring sen tidigare, så får man väl behålla den? Säkert beroende på bolag, men det är mitt intryck.
Beroende på bolag och innan få som hade det.
På Bupa (bytt namn nu) var man tvungen teckna innan man fyllt 40 för att få behålla livet ut, dom andra jag fann då var till max 80 år.

Jag kör AIA, gäller till 75 har jag för mig.
Funkat långt över förväntan men det är frugans ex-kollega som säljer, och arbetsgivare som betalar, så bara att glida med på räkmackan.

/ SatanG

Dyrt å bli eldre når du skal ha sjukforsikring , April er det billigste forsikring for eldre , Her er mange gode råd for dere som har sjukforsikring .

Her er gamle priser på sjukforsikring , som er vist på forumet for , Men det er mye dyrere i dag , Her er bare 2 selskaper som kan tegna forsikring etter 70 år .

273118244_7202760516415804_1643265088753888331_n.webp

Sjukforsikring til du er 80 år .

Jag har haft en riktigt bra försäkring via företaget i alla år (ursprungligen Bupa men ändrat namn ett par tre gånger och senast är det nog Allianz); runt 200,000 Baht per år för oss tre. Jag och och frugan har haft den i 25 år och dottern i 18 år och bara jag har egentligen använt den, tre dagar på sjukhus för en mindre axeloperation. Ändå har både jag och dottern fått begränsningar för mindre saker vi sökt OPD för.

Den dagen vi flyttar tillbaka till Thailand och jag måste betala själv för försäkringen så kommer jag inte ens att fundera på att göra det; jag litar inte ett ögonblick att det kommer att täcka något då jag verkligen behöver den. 2-3 miljoner Baht lättillgängliga på ett thailändskt konto för att klara en stroke är nog den bästa försäkringen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp