Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Strunt du vet inte vad som sker ute på landsbygden, Thailand handlar inte om bara Pattaya även om många tror det. Det finns thaigubbar som både umgås och gifter sig med före detta bartjejer.

Absolut är det så. Ingen med pengar bir utstött i Thailand så tror det bara är struntsnack igen.

Ett del jag sett många faranger göra är att lösa ut en tjej från baren och bjuda henne på en femstjärnig restaurang. Farangen tror han gör den fattiga sötnosen en tjänst medans hon sannolikt hade varit mycket nöjdare och gladare om det vore middag på en enkel somtamrestaurang och inte ett ställe där alla kan se vad hon jobbar med.

/ SatanG

Jag har tillbringat år bland barerna och observerat tusentals bargubbar och hur dom agerar i en bar. Antingen kommer dom till baren efter att ha dragit i sig sprit och är då redan sociala eller är dom nyktra när dom kommer och ofta helt osociala och blir sociala efter ett antal groggar. Jag menar att en person kan anses vara socialt kompetent om han eller hon kan vara sociala utan sprit. Men bland barerna dominerar det osociala beteendet om inte sprit kommit in i kroppen. Därmed kan man ju utgå ifrån att dessa herrar i dom flesta fall inte har någon framgång bland normala tjejer. Dom flesta kvinnor faller inte för karlar som måste supa för att vara charmiga. Däremot spelar det ju mindre roll för en bartjej i Thailand om gubben super. Tvärtom är ju spriten en viktig del av hela miljön i barområdena. Och för övrigt har jag aldrig hört talas om någon kvinna på jorden utanför barerna i Thailand som skulle bli attraherade av en bargubbe.
Dessa män är dessutom oftast totalt ointresserade av ett förhållande med ex en svensk kvinna.
BTT

För att vara ärlig så är det väl ett krav att vara packad om man ska ”ragga” på någon bar.
Det måste ju vara värre ställt med en om man går nykter dit.

Jeg for skriva litt om Svenske pensjonerar i Bangsaen , Vi hadde flere til middag som bilde viser , Og dei drakk over ein kasse Chang til maten , Etter på var vi på besök til Svenske pensjonistane , dei sette ei lite flaska vann på bordet så jeg og kjerringen skulle dela , det var alt dei bydde på .

P1050380.webp

Absolut är det så. Ingen med pengar bir utstött i Thailand så tror det bara är struntsnack igen.

Ett del jag sett många faranger göra är att lösa ut en tjej från baren och bjuda henne på en femstjärnig restaurang. Farangen tror han gör den fattiga sötnosen en tjänst medans hon sannolikt hade varit mycket nöjdare och gladare om det vore middag på en enkel somtamrestaurang och inte ett ställe där alla kan se vad hon jobbar med.

/ SatanG
Jepp och stoppat bahten i tjejens ficka istället för till den dyra restaurangen :)

Förstår vad du menar, men hjärnan kan inte ändra personligheten, den är man född med.
Spri

/ SatanG

Där har jag en annan erfarenhet. Ofta var det så att bjöd man tjejen på middag ex på nån barbeque restaurang på Royal Garden i Pattaya så var det mer än välkommet. Då kunde tjejen passa på att besöka någon klädaffär eller guldbutik på samma gång.
Bjöd man dom på nudelsoppa på nån bakgata var det inte lika uppskattat.
Eller att man bodde på nåt finare hotell var oxå uppskattat.
Sämst var det när man tog med tjejen till sitt 3000 baht i månaden rum.

BTT

Den satans mytomanen har aldrig varit i Thailand Bara lögn alltihop, bott här i 6 år och kan inte ens lägga ut ett foto

Det är lite märkligt. Det är väl 20 gånger nu du kallat mig för satans mytoman och lögnare utan den minsta lilla varning.

Jag bryr mig inte ett skvatt. Är van vid detta sen 15 år tillbaka men moderatorerna borde väl reagera?

Ett forum där man tillåter folk att kalla varandra mytomaner och lögnare utan egentliga bevis för påståendet är inget rättsäker plats.

BTT

Spri

Där har jag en annan erfarenhet. Ofta var det så att bjöd man tjejen på middag ex på nån barbeque restaurang på Royal Garden i Pattaya så var det mer än välkommet. Då kunde tjejen passa på att besöka någon klädaffär eller guldbutik på samma gång.
Bjöd man dom på nudelsoppa på nån bakgata var det inte lika uppskattat.
Eller att man bodde på nåt finare hotell var oxå uppskattat.
Sämst var det när man tog med tjejen till sitt 3000 baht i månaden rum.

BTT
Sen när har du erfarenhet av att bjuda på Royal Garden?
Finns väl inte ens nån restaurang i Pattis som heter så.

Det är lite märkligt. Det är väl 20 gånger nu du kallat mig för satans mytoman och lögnare utan den minsta lilla varning.

Jag bryr mig inte ett skvatt. Är van vid detta sen 15 år tillbaka men moderatorerna borde väl reagera?

Ett forum där man tillåter folk att kalla varandra mytomaner och lögnare utan egentliga bevis för påståendet är inget rättsäker plats.

BTT
Nä det är en frivillig plats ;)

Tillbaka
Topp