SVT2 Thailandsdrömmar

Nu såg jag hela avsnittet på tv play ,sitter här med en liten tår i ögat när jag såg Stickan han var sig lik me snacket å humorn ,även bilder från blå bordet mitt favoritställe ,innan man drog in till H-H.Kanske dags att sälja å dra vidare till Udon-Thani. Man kan ju alltid komma tillbaka å träffa trevliga gänget på plattan 88an samt vita staketet.

Ja sicket program, tänk om de någon gång kunde göra ett program om normala svenskar i Thailand som inte bara har supa och pippa i huvudet och som bor i turistorterna . Gör ett program om svenskar som har arbetat och sparat pengar och sedan flyttat till Thailand och är lyckligt gifta där och som ofta har fina hus m.m och ett bra socialt liv. A
Jag har sett ett par stycken , men tyvärr alldeles för mycket av den andra , och det är inte bara Svenskar , utan Tyskar samt Engelsman mfl ,, Varför lägger de inte undan ??? De super ju för fn upp allt de har :(

Jag har sett ett par stycken , men tyvärr alldeles för mycket av den andra , och det är inte bara Svenskar , utan Tyskar samt Engelsman mfl ,, Varför lägger de inte undan ??? De super ju för fn upp allt de har :(
Jag har sagt det förut , jag har haft en kompis som jag kunde spendera mycket tid ihop med utan sprit , det var Långeman , det är tyvärr den enda som jag kunnat umgås med utan inblandning av fastande

Tycker karaktärerna liknar någon form av karikatyrer på Göteborgare. Goa gubbar.... filmen påminner om en annan SVT dokumentär, "Plötsligt i Vinslöv", en av mina favoriter!

Tycker karaktärerna liknar någon form av karikatyrer på Göteborgare. Goa gubbar.... filmen påminner om en annan SVT dokumentär, "Plötsligt i Vinslöv", en av mina favoriter!
Tror du har en poäng där,
Göteborgare verkar var överrepresenterade i Thailand.......

I Sverige är det nog Jämtland och Norrbotten som leder ligan med thailändare.....

Kan vi kanske våga oss på gissningen att Göteborgare i större utsträckning stannar kvar i thailand med sin thailändska hustru och Norrlänningar hellre tar med sig frun till Sverige?

Ja sicket program, tänk om de någon gång kunde göra ett program om normala svenskar i Thailand som inte bara har supa och pippa i huvudet och som bor i turistorterna . Gör ett program om svenskar som har arbetat och sparat pengar och sedan flyttat till Thailand och är lyckligt gifta där och som ofta har fina hus m.m och ett bra socialt liv. A

Yes!! Du sade det! Det var just denna tanke som infann sig hos mig. Därav frågade jag vad ni tyckte. Varför gör man dessa program, med dom i huvudrollerna som inte har allt hemma?

Kan vi kanske våga oss på gissningen att Göteborgare i större utsträckning stannar kvar i thailand med sin thailändska hustru och Norrlänningar hellre tar med sig frun till Sverige?
Skulle jag också göra om jag var i från dom ställena..??

Funny.gif

Som svar till alla Goutlabourgare...

Du ignorerar innehåll som skapats av den regionen. Show Ignored Content.. Hahahaha....

Jag tror det finns två anledningar; få vore intresserade nog att titta och ännu färre vore intresserade av att ställa upp och bli filmade.

Många av oss som lever mer "normala" har givetvis väl så intressanta liv som dessa filurer men det blir kanske ingen vidare TV då våra liv inte är tillräckligt avvikande från det liv som svenskar i Sverige i allmänhet lever. Om vi fortfarande jobbar och har barn så går vi till jobbet, hjälper våra barn med läxor och har middag med vänner. De som är pensionerade kanske reser lite mer än pensionärer i Sverige men på det stora hela är det ingen större skillnad. Jag har en kompis som sökte till Robinson för några år sedan; dryga 40, bra jobb och familj. En kompis skämtade att han skulle bli utrustad redan på Arlanda Express om han kom med men självklart blev han inte utvald; han var alldeles för alldaglig.

Och varför skulle vi ställa upp i ett TV-program / film? Precis som diverse dokusåpor huvudsakligen lockar till sig white trash med en uppfattning att om man inte kan bli känd, så är det bättre att bli ökänd än att förbli okänd, så lockar nog den här typen av "dokumentär" liknande karaktärer. Alla med lite intelligens vet att produktionsbolaget skulle leta efter något udda och annorlunda och man skulle framställas på ett sätt som lockar publik snarare än som är sanningsenligt. Jag skulle dessutom kräva minst 1500 kronor i timmen, en rimlig ersättning, så det skulle nog bli lite dyrare än om de filmar en slumpvis barfilosof :)

Var det inte sina släktingar han filmade?
Det var så jag uppfattade det iaf. Och kan hålla med om att det mesta var bara tragiskt och spär nog bara på fördomarna.
Han som gifte sig i Sverige var ju morbror till filmaren i alla fall...
Så nog var dom släkt allihopa i programmet..

Träffade Pocke å hans fru på stan idag å tjöta lite över en bärs, står ju i slutet på filmen att han fick jobb som kock i England, han har knappt aldrig varit i England än mindre jobbat där, han e kvar i Hua Hin.

Jag tror det finns två anledningar; få vore intresserade nog att titta och ännu färre vore intresserade av att ställa upp och bli filmade.

Många av oss som lever mer "normala" har givetvis väl så intressanta liv som dessa filurer men det blir kanske ingen vidare TV då våra liv inte är tillräckligt avvikande från det liv som svenskar i Sverige i allmänhet lever. Om vi fortfarande jobbar och har barn så går vi till jobbet, hjälper våra barn med läxor och har middag med vänner. De som är pensionerade kanske reser lite mer än pensionärer i Sverige men på det stora hela är det ingen större skillnad. Jag har en kompis som sökte till Robinson för några år sedan; dryga 40, bra jobb och familj. En kompis skämtade att han skulle bli utrustad redan på Arlanda Express om han kom med men självklart blev han inte utvald; han var alldeles för alldaglig.

Och varför skulle vi ställa upp i ett TV-program / film? Precis som diverse dokusåpor huvudsakligen lockar till sig white trash med en uppfattning att om man inte kan bli känd, så är det bättre att bli ökänd än att förbli okänd, så lockar nog den här typen av "dokumentär" liknande karaktärer. Alla med lite intelligens vet att produktionsbolaget skulle leta efter något udda och annorlunda och man skulle framställas på ett sätt som lockar publik snarare än som är sanningsenligt. Jag skulle dessutom kräva minst 1500 kronor i timmen, en rimlig ersättning, så det skulle nog bli lite dyrare än om de filmar en slumpvis barfilosof :)
Alldeles för billigt 1500/tim. Nej har du vad de söker och filmen kommer slå så blir du miljonär över natten.

Mycket tragisk film som jag ser det ...... Tyvärr för mycket sanning i den , givetvis inte alla Européer som passar in i den bilden de målar upp , men alldeles för många. jag känner ett par stycken som jag verkligen gillar ,men är på väg rätt ner i detta sorgliga slut :)

Nu har vi precis sett filmen, fängslande, bra, men tragisk.
Stefan verkade ju haft tur med sitt val av kärlek iallafall, inte som Stigs fru som åker hem till sin familj och lämnar maken ensam med både sjukdom och visumproblem, leva i nöd o lust gäller inte alla tyvärr.

Nu har vi precis sett filmen, fängslande, bra, men tragisk.
Stefan verkade ju haft tur med sitt val av kärlek iallafall, inte som Stigs fru som åker hem till sin familj och lämnar maken ensam med både sjukdom och visumproblem, leva i nöd o lust gäller inte alla tyvärr.
Exakt samma uppfattning fick jag ...

Ja, jag vinkade ju lite för denna film för ett tag sedan här i forumet och själv hade jag inga större förväntningar på att filmen skulle ändra min uppfattning utan filmen befäste väl snarare det jag redan visste eller trodde om hur faktum är.

Är ju dock väldigt förvånad över vissa inlägg här där man tycker att man istället skulle skildra en vardagsfarang i sitt liv, ja hur många skulle se den, ingen antagligen. Allt handlar ju om att sälja och allt i den branschen handlar om att ha karaktärer, original och något som väcker känslor.

Ser man ju bara på TV-kanaler, Sveriges mästerkock t ex, handlar ju inte om matlagning utan karaktärer som kan få folk att titta, så att TV 4 kan tjäna pengar, likadant här.

Jag tycker eller anser att filmen faktiskt speglar verkligheten väldigt väl till ganska många procent. Framförallt speglar den väldigt väl attityden och föreställningar om Thailand väldigt väl.

Tillbaka
Topp