SVT2 Thailandsdrömmar

Anmärkningsvärt att Berra gillat Phontas inlägg som ju faktiskt är ett fett påhopp på Tulpan.
Dåligt.
Lär er läsa vad folk faktiskt skriver istället för att hänga upp er på enstaka ordval.
Antar att det var "slänga ut" som Phonta gick igång på och missade hela grejen.

Jag tolkar en text som den är skriven , menade han något annat så ber jag naturligtvis om ursäkt
Nu var det ju uppenbarligen ett antal andra som feltolkade Tulpans budskap ,, så var det feltolkat så ber jag Berra plocka bort det , men kanske på sin plats att förtydliga då !!! Det budskapet är som gjort att feltolkas , och inte alls medvetet ,utan genom att läsa vad han skrev och inte vad han ev tänkte .. Hur många Faranger tror ni har denna åsikt..
Om min hustru skulle vägra mig sex och för övrigt vara samma kvinna , så inte fn skulle jag kasta ut henne från vår bostad ,,Den Thaikvinna som inte vill vara nära sin man är nog ganska ovanlig , om mannen inte är en stor skitstövel :)

Att hålla ihop ett förhållande som inte fungerar finns väl ingen anledning till, det gör bara de inblandade bittra och hatiska.
Är man inte gifta så är det mycket enklare.
Orsaker som ett inte fungerande sexliv kan väl vara en orsak, otrohet en annan.

Jag avslutade ett samboförhållande då sambon ljög, stal och lurade mig utan att ha dåligt samvete. Det var pengar till hyra som försvann utan förklaring, möbler, tv försvann när jag var i Sverige. Troligen för att betala skulder av något slag.
Kan jag inte lita på den jag lever i hop med, så avslutar jag förhållandet, punkt slut bara.
Sker det i samförstånd är det ju det bästa....

Det var pengar till hyra som försvann utan förklaring, möbler, tv försvann när jag var i Sverige.

Men nu fanns inte denna text med överhuvudtaget utan det handlade om sexvägran ,nu har jag ingen lust att diskutera detta mer utan säger då som så "Det var ju tur att han inte tillhörde det gänget skitstövlar som verkligen har den åsikt han beskrev " Dock inte en inte hade i sin tanke :rolleyes:;)

Det var pengar till hyra som försvann utan förklaring, möbler, tv försvann när jag var i Sverige.

Men nu fanns inte denna text med överhuvudtaget utan det handlade om sexvägran ,nu har jag ingen lust att diskutera detta mer utan säger då som så "Det var ju tur att han inte tillhörde det gänget skitstövlar som verkligen har den åsikt han beskrev " Dock inte en inte hade i sin tanke :rolleyes:;)
Tagga ner nu, jag skrev ett fristående inlägg och citerade ingen alls, är detta en rättegång eller??

Det här är ju så grovt påhopp Phonta så det borde du bli varnad för. Hur fn kan du skriva så här?
Och Berra trycker på gillaknappen ??
Läsförståelsen ligger fn på fiskmås nivå idag.
Och om vi skall snacka påhopp så gjorde du dig väl skyldig till ett rejält där. Jag respekterar kvinnor och reagerar ungefär som @Phonta när någon skriver nedvärderande. Och det är tydligen 6 förutom mig som gillar inlägget, då har samtliga en fiskmås läsförståelse enligt dig. Jag tycker att du skall tagga ner lite och rannsaka din egen läsförståelse, den ligger nog inte helt på topp.

Nej du har missuppfattat i filmen Janne.
Framgår att han flyttar med henne men motvilligt
Så kan det vara, men så uppfattade jag det tragiska. Om hon flyttade till en risby när han behövde vård känns ändå som hon inte satt hans hälsa först. Fortfarande tragiskt att ha en sån kvinna.

Enligt människorna på detta forum ska man stanna i förhållandet och vara missnöjd.
Du övertolkar nog, precis som vi övertolkade ditt inlägg.

Jag tolkade ditt inlägg, ställde inte tjejen upp varje gång du ville så kastar man ut henne.

Man kan ju försöka prata om det och läsa problemen, söka hjälp då det kan vara kulturella aspekter. Sista utväg är ju att separera.

Enligt människorna på detta forum ska man stanna i förhållandet och vara missnöjd.

Man är väl minst två parter i ett förhållande? Ansvaret ligger väl hos båda parter att den andra mår bra. Om däremot en av parterna inte vill främja att alla parter i ett förhållande mår bra ja då är det väl bara att avsluta och gå vidare precis som du säger.

Min fru t.ex. hamnade i depressioner de första åren i Sverige (tror fan det). Hon hade allt i Thailand. När hon flyttade till Sverige blev hon av med allt. Det var ett stort steg för henne och väldigt jobbigt. Värst var vintrarna och då kom depressionerna. Under dessa perioder var hon inte speciellt sugen på sex kan jag intyga men inte fan hade jag funderingar på att kasta ut henne. Jag hjälpte henne på alla sätt jag kunde och idag har hon körkort, egen bil, fast arbete, svensk medborgare, några vänner. Hon gillar fortfarande inte vintern i Sverige men annars mår hon väldigt bra och får inga depressioner längre.

Vart vill jag komma med detta? Jo precis det jag skrev i först stycket. Man stöttar och hjälper varandra så långt det går. Alla förhållanden går upp och ner.

Jag tolkade ditt inlägg, ställde inte tjejen upp varje gång du ville så kastar man ut henne..
Ja ni var en hel bunt som gjorde det.
Pinsamt och så jvla dåligt gubbar.
Ni tolkar ofta text här som om att skribenten är helt puckad.
En av er skulle tom ta till nävarna.
Ni verkar fortfarande inte fatta att ni är helt ute å cyklar.
Helt otroligt
Gonatt

Senast redigerad av en moderator:
Du övertolkar nog, precis som vi övertolkade ditt inlägg.

Jag tolkade ditt inlägg, ställde inte tjejen upp varje gång du ville så kastar man ut henne.

Man kan ju försöka prata om det och läsa problemen, söka hjälp då det kan vara kulturella aspekter. Sista utväg är ju att separera.
Då övertolkade du. Det jag menade var att har man inte haft sex på flera månader eller kanske år och man försökt massa olika saker gå i parterapi till exempel och det ändå inte blir någon förbättring då finns det bara en sak kvar att göra nämligen separera.

Detta var bra, vad tycker ni andra tjejen ska göra när männen tappar lusten ex pga åldern?
Detta är absolut inget mot dig Jonas, jag citerade ditt inlägg för att du vände på exemplet. Nu fick ju jag vara med och skriva också. :)

Att sex är viktigt i ett förhållande är nog alla överens om. Om ena partnern får minskad lust finns det väl hjälpmedel, [Medicin], vibrator etc etc. Finns viljan går det nog att lösa det mesta hoppas jag.
Att människor tappar lusten finns det nog många anledningar till men om sex, eller nekan till sex, i syfte att straffa andra partner anser jag förkastligt. I sådana fall har jag svårt att se något fel i att söka sig annat vid sidan om.

/ SatanG

Så kan det vara, men så uppfattade jag det tragiska. Om hon flyttade till en risby när han behövde vård känns ändå som hon inte satt hans hälsa först. Fortfarande tragiskt att ha en sån kvinna.

Han själv satte väl knappast sin hälsa först så det är väl svårt att förvänta sig att andra för alltid då ska göra det.

/ SatanG

Då övertolkade du. Det jag menade var att har man inte haft sex på flera månader eller kanske år och man försökt massa olika saker gå i parterapi till exempel och det ändå inte blir någon förbättring då finns det bara en sak kvar att göra nämligen separera.
Det förstår ju varenda en med sund tankeförmåga att det var ungefär så du menade.
Du får ursäkta gubbarna som gick i spinn, dom är eg snälla men det här e inte deras grej helt enkelt.
Tyvärr händer det ganska ofta här att man tar sig friheten att tolka helt idiotiskt och sen ger sig på folk med föresatsen att dom minsann vet bättre än skribenten vad denne menade.
Som du ser så finns det en som tom ska slåss stup i kvarten.
Så här funkar det på Thaisnack.
Välkommen...

Alla kan tolka skriven text på olika sätt, det kan röra sig om rena missförstånd eller nyansskillnader. Vissa kan uttrycka sig på ett sätt som tolkas fel. Tur då att det finns klarsynta som är behjälpliga med att reda ut begreppen. Men man behöver inte blanda in dom stackars fiskmåsarna i detta, dom är oskyldiga.

Alla kan tolka skriven text på olika sätt, det kan röra sig om rena missförstånd eller nyansskillnader. Vissa kan uttrycka sig på ett sätt som tolkas fel. Tur då att det finns klarsynta som är behjälpliga med att reda ut begreppen. Men man behöver inte blanda in dom stackars fiskmåsarna i detta, dom är oskyldiga.
Visst Berra men att gå till så stora angrepp som ni gjorde mot Tulpan här kräver åtminstone en ursäkt.

Människor uttrycker sig olika och om ni försöker tolka text med intentionen att skribenten inte är en idiot så blir det mycket bättre, tänk som så att om du tolkar skribenten som en idiot så har du förmodligen missuppfattat och bör läsa igen med en annan tolkning.

Men ofta tolkar man ju text utefter sig själv, menar inte att nån är idiot men bristen på erfarenhet i vissa frågor lyser igenom ibland, ingen specifik person nämnd...
Om man vet med sig att man är ganska oerfaren i vissa frågor så kanske man inte ska vara så snabb att döma andra.

Ha en bra dag grabbar, i mon e det ju fredag igen :afro::afro:

Japp och jag är en persson med temperament det har jag hört i hela mitt liv.
Men sådan jävla kommentar fyfan är det din riktiga syn på samliv.
Är knullet det viktigaste, har ni inget mer ihop?
För egen del så är det väl mer lust känsla men inget vi bygger förhållandet på.

Vi hade en nisse här i HH som var mycket trevlig som nykter men som blev en fullständig idiot på fyllan, då skulle det bråkas och vevas hit och dit. Problemet för honom var att han var på fyllan allt som oftast och till slut hade han gjort sig helt omöjlig i HH och har nu flyttat till Pattaya trots att han hade betalat hyra här för ett år i förskott.
Ingen ville umgås med honom till slut.

Bara en liten story sådär mitt i allt.

Vi hade en nisse här i HH som var mycket trevlig som nykter men som blev en fullständig idiot på fyllan, då skulle det bråkas och vevas hit och dit. Problemet för honom var att han var på fyllan allt som oftast och till slut hade han gjort sig helt omöjlig i HH och har nu flyttat till Pattaya trots att han hade betalat hyra här för ett år i förskott.
Ingen ville umgås med honom till slut.

Bara en liten story sådär mitt i allt.
555555555.
Ville du få det till att det skulle likna mig ;)
Jag är nog väldigt lite bråkig på fyllan och rätt kontrollerbar.
Jag har druckit öl med rätt många här på forumet och tror inte dom har sett vare sig aggressivitet eller bråkighet från min sida.
Jag är nog raka motsatsen, här i Pattaya området har jag blivit förbannad på en person en enda gång och det är min granne ett par hus bort och den grannen kan nog mer liknas vid en okontrollerbar gubbe som springer runt och visar röven och naken bland barn på fyllan etc.
Så du skall nog inte heller döma ut så snabbt utan att du vet ett skit.
Däremot kan jag bli arg och uttrycka mig i stark ton här, men det är nog vanligare i skrift, jag går inte så hårt på människor i irl. jag vet allt hur man uppför sig bland folk ;)
Men mot kvinnoförtyckande tölpar kan det bli svårt att hålla ned tonen ibland.

Tillbaka
Topp