SVT2 Thailandsdrömmar

Tragisk film, jag har provat runt lite dajtingsidor & en ny sait som var gratis just nu verkar funka bra. träffade min dam som hade ett normalt job i khon khen. Sidan heter kanske inte så passande i detta samanhang.

Senast redigerad av en moderator:
Ja sicket program, tänk om de någon gång kunde göra ett program om normala svenskar i Thailand som inte bara har supa och pippa i huvudet och som bor i turistorterna . Gör ett program om svenskar som har arbetat och sparat pengar och sedan flyttat till Thailand och är lyckligt gifta där och som ofta har fina hus m.m och ett bra socialt liv. A

Ahh, jag förstår att det är Ubon Du menar.....(: (:

Jag var upptagen och kunde inte se programmet. Hoppas att det finns på SVT Play, vill gärna bilda mig en egen uppfattning.
Dokumentären som gick på TV och fanns på Play var kortad till 50 min och gav en något stympad bild av skeendet. Den ursprungliga versionen på 90 min ger en mer komplett bild. Den finns att ladda ner på Vimeo.com. Att hyra för 69 kr eller eller köpa för 169 kr. Jag köpte den och har den sparad på en USB-sticka. Jag brukar titta på den emellanåt.

Han blev väl mer eller mindre utvisad ur Thailand om jag förstod rätt.

Han kunde ju ställt upp lite också genom att sluta dricka då hälsan svek.
Exakt vilka problem med visumet han hade och hur de uppstod vet jag så klart inte, men det är riktigt att han blev utvisad. Åtminstone enligt Renzo. Vad hälsan beträffar var det nog redan kört när hälsan väl började svikta, men gamla vanor är ju svåra att bryta.

Även om jag bara såg 10 minuter så förstod jag ju direkt att den handlade om hans släkt för det sa han ju i inledningen ;)
Menar du att han skulle funnit lämligare släktingar ;)
Han gör ju en dokumentär om sina farbröder och kusin som flyttat till Thailand och hur det har gått för dom.
Var ens Pattaya med i dokumentären? Inte i dom inledande 10 minuterna iallafall.
Det kom sedan. Stefans blivande fru Thaniarat jobbade på ett hotell i Pattaya.

Dokumentären som gick på TV och fanns på Play var kortad till 50 min och gav en något stympad bild av skeendet. Den ursprungliga versionen på 90 min ger en mer komplett bild. Den finns att ladda ner på Vimeo.com. Att hyra för 69 kr eller eller köpa för 169 kr. Jag köpte den och har den sparad på en USB-sticka. Jag brukar titta på den emellanåt.
Är ju bara att ta en sväng på stan så får man se nya avsnitt.

Jag har aldrig sett den filmen Thailandsdrömmar och verkar va helt omöjlig och få tag på, är det möjligt och få köpa en kopia av din USB sticka? Självklart får du ersättning för besväret

Jag har aldrig sett den filmen Thailandsdrömmar och verkar va helt omöjlig och få tag på, är det möjligt och få köpa en kopia av din USB sticka? Självklart får du ersättning för besväret
Observera att inlägget är drygt tre år sen inlägget lades så chansen till ett svar nog liten. Tyvärr!

Tillbaka
Topp