Tänder och tandvård

• Trådstartare Trådstartare Tandinfo
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Tandinfo

Gäst
Hej, eftersom en del svenskar väljer att gå till tandläkaren i thailand tänkte vi att denna hemsida kan komma till användning.

Vi är en grupp som vill sprida mer kunskap om tandvård. Därför skapade vi hemsidan www.tandinfo.se. Denna hemsida är 100 % informativ och här hittar man information om bla, tandlagning, tandväxling, rotfyllning, tandutdragning, kronor och broar osv.
Gå gärna in och läs för bättre förståelse för vad du genomgår för behandlingar.

ha de bra.

Går alltid till tandläkaren i Chiang Mai. Mitt exempelnedan.

Undersökning, tandsten och putsa upp lite grann betalar jag 500 bth för. Sist rotfyllde jag (obs boka i tid då det kräver minst 2-3 besök) med två besök som följd och det kostade 6000 bth...bedövning mm...tog drygt två timmar total tid.

Helt underbart. Från början till slut. Men ett viktigt tips. Gäller det ett vanligt "hål" så är det inga problem. Rotfyllning kräver bättre tandläkare och därigenom måste ni boka längre i förväg - vilket inte alltid finns med kort varsel

det är mycket duktiga på engelska

I Nakhon Ratchasima så betalar vi før en undersökning,slipa bort tandsten och putsa upp før 300 baht och de blir lika fint varje gång, ær supernøjd med deras kvalite och service,oftast ingen væntetid.
Dock så ær deras engelska lite sæmre så de gæller att veta vad man vill innan alternativt ha med sig en translator bok :)

Hej jag har en Kusin med bara massa stumpar kvar till tänder, (dock har han framtänderna kvar. han kan tänka sig att åka till thailand och fixa hela munnen.
Vart vänder man sig isåfall? någon med erfarenhet av detta?

Tacksam för alla svar

Ha det bra alla/ Ulle

"helgonet " sa:
I Nakhon Ratchasima så betalar vi før en undersökning,slipa bort tandsten och putsa upp før 300 baht och de blir lika fint varje gång, ær supernøjd med deras kvalite och service,oftast ingen væntetid.
Dock så ær deras engelska lite sæmre så de gæller att veta vad man vill innan alternativt ha med sig en translator bok :)

Söker själv tandläkare i Nakhon Ratchasima, den du rekommenderar, var håller de hus?
Tack på förhand!
Mvh
BBJ

Mycket bra och informativ hemsida, tack.

Har själv aldrig gått till tandläkaren i Thailand, mest pga språket. I våra trakter är engelska ovanligt, så det får bli här hemma hos min tandläkare sedan 25 år tillbaka. Hustrun går på en klinik i Khon Kaen, inte i Sverige förutom vid akutfall.

Berralund :wai:

tandläkaren är nära tåg marknaden ตลาดหัวรถไฟ ,tyvärr så är de bara jeab som vet exakt var det är så jag bifogar hennes förklaring på thai om de kan hjälpa om du får någon att översätta : วิชัยคลีนิคตรงข้ามตลาดหัวรถไฟ

sänder över bilder där de ev går att se var det är.Brorsan blev fotomodell och hans tänder var lika gula som en citron innan han gick in..:)

dock så säger Jeab att de finns massor med billiga tandläkare runt staden. undvik bara THE MALL så går de bra.Å andra sidan är även det ruggigt billigt i jämförelse med svedala.. :wai:

Visa bilaga 1587

Visa bilaga 1589

Visa bilaga 1591

Tack Helgonet,

Om jag förstod beskrivningen korrekt så bör det vara i det område som syns på bifogad bild.

Mvh
BBJ

Railway Korat.JPG

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp