Varför går pengarna via Bangkok bank när man skickar pengarna till Kasikorn bank?"legolas " sa:kan meddela dig mackes att de extra 190 bahten som du pröjsar till Bangkok Bank motsvarar en fördyring av 5 öre på kursen på thaibahten.....
legolas

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför går pengarna via Bangkok bank när man skickar pengarna till Kasikorn bank?"legolas " sa:kan meddela dig mackes att de extra 190 bahten som du pröjsar till Bangkok Bank motsvarar en fördyring av 5 öre på kursen på thaibahten.....
legolas

Vilken representant har Nordea och vilken avgift tar dom ut och är den avgiften beroende på hur mycket man skickar?"legolas " sa:Därför att varje svensk bank har en korresponderande bank (representant-bank) på ort och ställe, och det är ju inte säkert att det är "din" bank..... Och då skickar man naturkligtvis transfereringen till "sin" bank, enkelt som korvspad.
legolas

"mackes " sa:Svenska kronan har stärkts runt 25% mot våra största handelspartner (USA, Europa och England) de senaste 10 åren. Bra om Svenskar åker på semester eller importerar från dessa länder, inte lika kul om man exporterar eller när de skall turista Sverige.
Tyvärr har Thailand haft samma om inte bättre utveckling än Sverige och är 10% dyrare idag än för 10 år sedan då vi fick över 5 kronor för Bathen.
Vad fick du för kurs? Tog KTB 473?"magnusjansson " sa:Skickade onsdags bath från seb till ktb dom tog 473 bath för detta .
"Justin Case " sa:Tur att man har jobbat hårt hela sitt liv, och inte behöva bry sig om kostnader överhuvudtaget. Detta är frukten av ett strävsamt livatt slippa bry sig om omkostnader såsom biljettpriser och valutakurser.
Ett stort plus är ju naturligt att thai-gubben min har en fet plånbok.
"Justin Case " sa:Tur att man har jobbat hårt hela sitt liv, och inte behöva bry sig om kostnader överhuvudtaget. Detta är frukten av ett strävsamt livatt slippa bry sig om omkostnader såsom biljettpriser och valutakurser.
[/quote. Tyvärr för mig har jag precis varit avstängd. Annars hade du gått ett svar från mig. Men skriver jag vad jag tycker om sådana som dig. Blir det buren
Låter knepigt, jag kollar med SEB nästa vecka"magnusjansson " sa:Summan jag skickade var 473 mindre när den kom fram. Kursen vad jag tror efter studerat detta 4.55.
"Justin Case " sa:Oops.. Jag har visst tillfört något enligt karmakvoten.
Du får en karma av mig så du blir glad igen![]()
"legolas " sa:Mackes,,, jag har inga saknade pengar som du säger... tycker det funkar OK. Men måste medge att du ställt precis allting jag trodde på "kant", på gott eller ont....
tack för din grymma energi Martin, bra jobbat. jag Å-K när jag själv har några nyheter..
legolas