Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men hur funkar det då att skicka pengar från thailändskt internetbank till Sverige är det så enkelt som man kan tolka ifrån glimtens svar.

Så jobbigt e det inte Ledaren men det e som du säger lägg upp kontona direkt när du e där så e det inte så krångligt sen ;)

Funderar med på att byta till bangkokbank inte för att jag är missnöjd med kasikorn men alltid så mycket folk där väntetider 30-60 min och då är det den bäst bemannade här uppe medans bangkokbank är närmast folktom var där i fredags 2 nr för mig i kön.

"ledarn " sa:
Problemet dyker ju upp när du är här hemma i Sverige och vill lägga upp en ny mottagare....
Det går ju tydligen inte utan att du måste ringa till Kasikorn och få dom att lägga upp mottagaren..

Det är krångligt !!

Det problemet har inte jag då så kan tryggt använda ksikorn internetbank ja vi får se imorrn.

"ledarn " sa:
1 timmes kö är det ju redan när dom öppnat på morgonen....

Sen bara tilltar den explosionsartat :o :o

Ja det är en populär bank här upp igenom, dom kasikornkontor jag varit på i pattaya och bangkok därimot vart helt folktomma.

"Jonas " sa:
Funderar med på att byta till bangkokbank inte för att jag är missnöjd med kasikorn men alltid så mycket folk där väntetider 30-60 min och då är det den bäst bemannade här uppe medans bangkokbank är närmast folktom var där i fredags 2 nr för mig i kön.

Stå i kö har aldrig hänt mig i Wapi fast det varit fullt där inne ;)

"glimten66 " sa:
Stå i kö har aldrig hänt mig i Wapi fast det varit fullt där inne ;)

Beror på vad man skall göra vanligt kontoutdrag blir det kö som alla andra. Annan typ av tjänst vid skrivborden brukar dom ta farangen direkt det har jag upplevt på flera banker.

Riktigt bra kurser idag, hade jag uppmärskammat det tidigare så hade det blivit överföring, hoppas trenden håller i sig.

TMB 4.625
Bangkok Bank 4.6125
Krung Thai Bank 4.61
CIMB Thai Thailand 4.6088
UOB Thailand THB 4.606
Siam Commercial Bank 4.605
Bank of Ayudhya 4.6
Kasikorn Bank Thailand 4.5925
Thanachart Bank 4.59

Passade på att göra en lite större överföring nu när kursen är så pass bra, körde Thaibath den här gången för att vara säker på kursen. Så nu är kontot laddat å klart, bara en annan som ska förflytta sig 800 mil om en dryg vecka :D
Jag fick kursen 0,2154 (4,642) på SHB, nån som kan kolla vad ex Nordea ger?

"FA " sa:
Passade på att göra en lite större överföring nu när kursen är så pass bra, körde Thaibath den här gången för att vara säker på kursen. Så nu är kontot laddat å klart, bara en annan som ska förflytta sig 800 mil om en dryg vecka :D
Jag fick kursen 0,2154 (4,642) på SHB, nån som kan kolla vad ex Nordea ger?

Grattis och välkommen tillbaka till värmen , skall väl ta mig ner till Pattis om ett par månader när det slutat regna ...

Kasikorn kallas av min fru för "Farmarnas bank" ... vet sen inte varför den är populär i Isaan ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp