Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska bli lite spännande och se vad som händer nu, börserna i Asien stiger kraftigt beroende på att USA's banker går ut och lånar ut pengar till framförallt banker i Europa till kraftigt reducerad ränta.
Detta för att försöka hålla Euron på en stabil kurs, samt underlätta för de länder som har det krisartat att kunna låna pengar.
Vet inte, men det känns inte så bra. Det är bara min personliga känsla har ingen som helst bärighet :)

"legolas " sa:
Du sade att den stärkts med 25 öre, jag sade "bogus" det skulle innebära 4.70, vi fick väl max 4.48 på den 4.54 kurse... icke 4.70

Så du mäster skomakare,,, det blev inte 4.70.....så du hade fel...
Jag har ju för fan sagt åt dej att jag har aldrig fel och om jag har det så erkänner jag aldrig :D

"Rolf " sa:
Jag har ju för fan sagt åt dej att jag har aldrig fel och om jag har det så erkänner jag aldrig :D
För övrigt så skrev jag att Sv kronan stärkts mot Dollarn men det så väl inte du jädra blidstyre ;D

"legolas " sa:
Lelle Nissepisse.. "blidstyre" kan du va själv. Jag svarade dig ju, läs inlägget, förstå inlägget, svara sedan. Kronan stärkes med runt 25 öre vill jag minnas att du skrev, vilket då torde innebära runt 4.70, när de facto den gick upp runt maximalt 5 öre......
icke mer....

För det första, så heter det"lilla pissenisse", men annars var det ok, för det andra så så måste Roffe smakat för mycket på"Glöggen"innan han läste i tråden ;D :D ;D

"Jo-Be " sa:
För det första, så heter det"lilla pissenisse", men annars var det ok, för det andra så så måste Roffe smakat för mycket på"Glöggen"innan han läste i tråden ;D :D ;D
Kan bara konstatera att Bathen fortfarande är en valuta
a1489.gif

"legolas " sa:
En liten geografi-lektion: fartyget ankommer hamnen, porten mot omvärlden, och det är Göteborg. Fisken som sedan säljes, eller den importerade korven som säljes, eller datorn som säljes upp i Stockholm är lättare begagnad nu när de anlänt till Sveriges bakgård.
Likaledes orden som formats och hittats på nere vid "infarten" till Sverige, även de blir lätt omvända och missförstådda ty det är ändock 500 kilometer från infart till bakgård!!!
;D ;D ;D

Lego!

Men ni har fortfarande ett lag som heter"HÄCKEN"i Göteborg, så det kan utan tvivel vara en en framsida, det måste innebära att det ÄR en baksida, för du sitter väl inte omvänt på toalettstolen när behovet skall utföras.. ;D :D ;D

"legolas " sa:
Ytterligare ett ord som förvanskats ifrån original till kopia. Häcken är den växt som avdelar tomterna runt husen. Förresten varför piper en Ålänning i motvind nu då?? du vet ju ingenting, ni läste väl bara Finlands geografi i skolan eller? ;D

Lego!
Jag gick aldrig i skola i Finland, så du kan inte vara mer fel ute, de som har levererat min utbildning, har skett i Sverige och geografitimmen lyckades jag undgå.. ;D :D ;D

"legolas " sa:
En liten geografi-lektion: fartyget ankommer hamnen, porten mot omvärlden, och det är Göteborg. Fisken som sedan säljes, eller den importerade korven som säljes, eller datorn som säljes upp i Stockholm är lättare begagnad nu när de anlänt till Sveriges bakgård.

Likaledes orden som formats och hittats på nere vid "infarten" till Sverige, även de blir lätt omvända och missförstådda ty det är ändock 500 kilometer från infart till bakgård!!!
;D ;D ;D
Det finns bara en sak att säga om den byhålan att det bästa med Göteborg är vägen därifrån :)

"ledarn " sa:
Lägg ner ditt "lillebror" komplex och inse att det är Smileys i vartenda inlägg..
Men det finns knappt något som är så lättretat som en Göteborgare..
Det är ju det som är så tacksamt med landsortsbor, dom är lättretade :laugh:
Undrar vad detta har med den Thailändska valutan att göra ???

Köpdatum: 2011-11-29
Bokföringsdatum: 2011-12-01
Belopp: 20 150,00 THB
Belopp i kr: -4 515,88 kr
Växelkurs: 0,224113
Plats: Chonburi
Text: Tmb

20150b / 4515,88sek = 4,46 för en krona

Avgift till thai bank 150b = 33,63sek

Hälsar pigge01

Status
Ej öppen för ytterligare svar.