Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Ja men gunnarg, detta kommer att ske "etappvis" , nu kör vi en stund strax under 4.70 och sedan tar vi ny skjuts uppför backen emot 4.80....

Idag betalade fästmön en avgift till ambassaden, till en kurs på 4,807...

"gunnarg " sa:
Det måste vara ett missförstånd?Hur stor var avgiften i skr och hur många bath fick du betala?

1500 SEK, de räknar om det till Bath varje dag. Kostnaden var 7210 baht.
Men banken kanske tog ut någon avgift för att sätta in pengarna.

"legolas " sa:
Men det är väl egentligen inte så konstigt pojkar. Banker skor sig på valutorna, och det gör också Ambassaderna.

Nu vet vi ju inte ANO vilken ambassad du pratar om? I Sverige eller? jag antar Sverige. Om det är i Sverige så tycker jag i så fall att det vore en ren och skär lurendrejeri av denna ambassad. Avgiften är SEK: 1.500:- och ambassaden finns i Sverige. Varför i hillvitte räknar de om till baht för i så fall??? Ren och skär skumrask tycker jag....

Men men men det är väl säkert som så att ambassaden finns i Thailand då eller?

Jo, svenska ambassaden i Bangkok. Avgiften (för UT) är bestämd i SEK, men ska ju betalas i en Thailändsk bank.

:)Inte säkert LEGOLAS att det är en tillfällig glädje.Enl handelsbankens ekonom i artickel i dagens industri i dag(nätupplagan), är inte den SKR övervärderad...eller speciellt hög om man ser till de senaste 15 åren.Och han tror på ytterligare förstärkning inom det närmaste för att vi skall komma i fas med omvärlden!www.dagensindustri.se. Vi får hoppas vi med Thailandsanknytning!!!

Ha det!

Frank :)

"areeya " sa:
:)Inte säkert LEGOLAS att det är en tillfällig glädje.Enl handelsbankens ekonom i artickel i dagens industri i dag(nätupplagan), är inte den SKR övervärderad...eller speciellt hög om man ser till de senaste 15 åren.Och han tror på ytterligare förstärkning inom det närmaste för att vi skall komma i fas med omvärlden!www.dagensindustri.se. Vi får hoppas vi med Thailandsanknytning!!!

Ha det!

Frank :)
Det är tur att inte handelsbankens ekonomer fick rätt i våras då dom förutspådde en dollarkurs på 7,50 framåt hösten.Det är bara tur om ekonomerna får rätt i sina utsagor. :thumbsdown:

"borat " sa:
Tror faktiskt de närmaste månadernas utveckling i sydeuropa kommer att bli avgörande, det har onekligen sett bra ut den sista månaden, fortsätter det så här borde inte ca 4,75 vara omöjligt i slutet av juli.
"gunnarg " sa:
Tyvärr kan man inte interpolera på det viset.Verkligheten fungerar inte på det sättet. 8)

Nej, givetvis kan man inte interpolera sig fram till en framtida kurs, det behöver man ju varken vara raketforskare eller Phukket-turist för att förstå! ???

Men idag var det en tutch på 4,75 :thumbsup:

Du har r
"borat " sa:
Nej, givetvis kan man inte interpolera sig fram till en framtida kurs, det behöver man ju varken vara raketforskare eller Phukket-turist för att förstå! ???

Men idag var det en tutch på 4,75 :thumbsup:
Du har rätt att jag varken är raketforskare eller phuketturist. 8)

Du har rätt, man får inte ut 4,75 TT, men ändå glädjande att se XE:s graf.
Sk_rmavbild_2012-08-27_kl._21.00.24.png

Hej. Någon som vet om det är skillnad på kurs om man tar ut pengar på kort i automat eller om man tar kort och pass med sig och tar ut på bank. Får man lika mycket pengar eller? Likaså vad är skillnaden om man har svenka pengar med sig ner och växlar där ner i bank eller exchansch. Mvh Hillmer

Skillnaden mellan att växla kontanter i bank eller hos växlingskontor är ganska stor...i alla fall av mina erfarenheter. I juni mellanlandade vi i Bangkok i ett dygn före resan upp till Buriram.Hade ganska mycket kontanter i svenska kronor som skulle växlas. Bangkok bank betalade 4.17 x Bht...Vi åkte då ner till ett växlingskontor ( soi 9 inte så långt från svenska ambassaden), och växlade till kursen 4.38 x pengarna(THB). :oMånga ggr om man kan och har kontanter att växla till Thb så får man TT - kursen på detta förnäma växlingskontor som vi har andvänt ett flertal ggr.

Skall forska och försöka återkomma till adressen!

Ha en fortsatt bra dag!

Frank

:upanddown: :upanddown: :upanddown:Ja, jag tror backen blir ännu brantare!!!...bara ingen såpar eller gräver en grop!...........Dollarn ser svag ut..likaså THB:en!!

Ha det bra och gläds i plånboken!

Frank

:wai:Nej...det här LEGOLAS är nog bara ett hack..i kurvan...eller ett gruskorn i backen!! Tror på fortsatt förstärkning av kronan. Dollarn är svag...och BHT;en likaså.
;D ;D

Mvh,

Frank

Tja Legolas! Thaibathen har ju varit ganska hög i förhållande till SV-kronan ganska länge nu!
Men hur kan bathen fortfande vara så hög som den är när Dollarn gått ner?

eller e den inte knuten till US dollarn längre?

Tycker det har varit dålig kurs ganska länge nu som sagt var!

Åker ner i Oktober till fru och familj och har varit där till och från varje år i 13 år nu,men så dålig som den SV kronan är nu har den inte varit på länge!

Sex sju år sedan fick man ju 6 bath för en krona!!

det var feta tider det!! SAWADEE!!!

Men är det inte så att Thailändska valutan är flytande. MAO inte knuten till någon annan valuta.
Utan det är nog som Lego säger att dom håller den under armarna så länge det går.
Vad sen resten av Asien lägger för vikt på Thailand och deras valuta det vet inte jag. Men någon form av samarbete borde förekomma.

ROLF!...Jo det stämmer att THB flyter..men hålls under armarna av Kina...som är starkt beroende av kursen på US dollar.Kineserna är med och pillar på det mesta som är "luckurativt" i Thailand. ::)

Mvh,

Frank :wai:

"areeya " sa:
ROLF!...Jo det stämmer att THB flyter..men hålls under armarna av Kina...som är starkt beroende av kursen på US dollar.Kineserna är med och pillar på det mesta som är "luckurativt" i Thailand. ::)

Mvh,

Frank :wai:
Jo det kan man tänka sej :) en är det inte så att i själva verket så är det Kina som kan reglera vilken kurs Dollarn har dom har ju en valuta reserv som är större än USA's BMP. Så om dom vill kan dom sänka hela skiten.
Inte för att dom har nått att vinna på det i dag men det är lite skrämmande.

Ja som det ser ut nu så har vi en ordentlig lågkonjungtur framför oss. Löpsedlarna är inte nådiga!.... :(.Allt bromsar in, vi säljer inga bilar, arbetslösheten ökar...och Grekerna är snart på bar backe...eländes elände!!!!...Tror ändå vi skall vara glada...vår valuta är dock ganska stark...tror fortfarande på uppgång...men i olika omgångar.Töcknet kan nog lätta...Och förstår varför du LEGOLAS inte läser Svenska tidningar....Misströsta inte i ditt paradis.."landet på låtsas," där eviga leenden och solsken möter dej överallt!! :nod:

Ha en bra dag...och kryddpeppar på väg LEGOLAS!

Frank
"legolas " sa:
Uppförsbacken var verkligen såpad, och rejält såpad var den också...... Den goa kursen var som en hägring i öknen. På håll syntes det så bra, men när vi kom närmre så försvann den i ett töcken..... Eller som Wilhelm Moberg kanske skulle ha sagt "guldet blev till sand"...

TMB Thailand 2012-09-05 01:36 (66 min ago) 2 SEK THB 4.61
Bank of Ayudhya Thailand 2012-09-05 01:56 (46 min ago)THB 4.6075
Krung Thai Bank Thailand 2012-09-05 01:16 (86 min ago) THB 4.606
Bangkok Bank Thailand 2012-09-05 01:30 (72 min ago)THB 4.60375
Siam Commercial Bank Thailand 2012-09-05 01:26 THB 4.6025
Thanachart Bank Thailand 2012-09-05 01:22 THB 4.6
CIMB Thai Thailand 2012-09-05 01:30 (72 min ago) THB 4.595
Kasikorn Bank Thailand 2012-09-05 00:59 (103 min ago)THB 4.5925

:)I dag sänkte Ingves kronan en del...men här i Sverige blev det ju bättre med ännu lägre ränta. Vi får hoppas att detta har effekt på ekonomin i deppande Swedala. :( :(
Själv..snart flyttandes till Thailandet hoppas jag ju på bra kurs snart igen...

Mvh,
Frank

"areeya " sa:
:)I dag sänkte Ingves kronan en del...men här i Sverige blev det ju bättre med ännu lägre ränta. Vi får hoppas att detta har effekt på ekonomin i deppande Swedala. :( :(
Själv..snart flyttandes till Thailandet hoppas jag ju på bra kurs snart igen...

Mvh,
Frank

Bankens inlåningsränta sänktes. Hur det blir med privatpersoners ränta är en annan femma.

Själv är jag glad om kronan sjunker. Den norska kronan behöver ett större gap till den svenska diton

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp