Thailandsresan 2015 (av b-tung)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite fortsättning på sjukresan!

Templet låg precis norr om Chantaburi i en nationalpark. Templet har öppet 2 månader per år och har 3 miljoner besökare på dessa månader. Som jag förstod det så ska en Buddist en gång i sitt liv besöka detta tempelområde. 2 ggr på nedvägen så fick vi kliva åt sidan då det kom ett gäng bärare (cirka 10 st) som bar på myntsäckar och dom följdes av militärer! Man åkte med 4wd bilar upp i 2 etapper. tredje etappen fick man använda sina ben! Sjukt jobbiga trappor när man har fått en djup luftrörskatarr. Här finns också Buddas fotavtryck. Stenen är speciell, den ska vara frihängade man ska kunna dra ett snöre under stenen. Tror jag inte ett dugg på. Glass som avslutning var riktigt gott! Så här heter stället!
20150225_091631.jpg
20150225_101626.jpg
20150225_102526.jpg
20150225_111118.jpg
20150225_112210.jpg
20150225_113129.jpg
20150225_114952.jpg
20150225_131135.jpg
20150225_102703.jpg

Då har man slappat i en vecka, vi bor alltid på kb-resort när vi är på koh chang då vi har blivit goda vänner med paret som driver resorten. Vi har varit på koh chang 11 av dom 12 sista åren och vi använder det som en bas i våra resor. Under dessa år har vi rest till Laos, Burma, Kambodja, Malaysia och Borneo. Vi har också rest runt i Thailand och alltid haft koh chang som bas. Så här ser vår vardag ut......
Bungalow
20150222_140600.jpg

Strandpromenaden som ligger under vatten när det är värsta högvattnet
20150222_140550.jpg

Och just nu ska vi käka lunch, konstig bakiscombo till mig laab moo och fruktsallad.. och det här är utsikten
20150222_141000.jpg

Första gången vi kom för 12 år sedan så var det mera spartanskt kan jag lova!
vad kostar bungarna och har dom pytt i panna eller annan farangmat typ schnitzel

Tack för dom bilderna, @ b-tung . Vaddå att man längtar bort härifrån.... Och laab moo som är så supergott, fråga @glimten66 .

Laab moo är min vår största favorit, sen kommer Mîiang kham (Baay Cha Ploo-blad man lägger olika saker i o sen droppar söt sås på), Khaw khaa moo (thailändsk brun fläsklägg med Five Spices) och panaeng moo (en rödaktig curry av kokosmjölk o kaffirlime-blad) ... Riktiga höjdare!

Laab moo är min vår största favorit, sen kommer Mîiang kham (Baay Cha Ploo-blad man lägger olika saker i o sen droppar söt sås på), Khaw khaa moo (thailändsk brun fläsklägg med Five Spices) och panaeng moo (en rödaktig curry av kokosmjölk o kaffirlime-blad) ... Riktiga höjdare!

Du har verkligen god smak! Nu blir jag nästan galen av längtan efter frugans kokkonst, hennes matlagning är suverän. När jag träffade henne i Helsingborg bjöds det på just Paneng moo, det glömmer jag aldrig. Det sägs ju att vägen till mannens hjärta går genom magen, i mitt fall var det dock hennes ögon trots en ypperlig paneng. :love_transparent:

Frugan kommer från Pong Nam Ron, och dom åker till det templet varje år, men frugan har inte tagit sig dit i år för jag orkar inte ta mig för det projektet, gå i flera timmar och vara där hela natten, finns trevligare saker att göra...
Men eftersom alla Buddhister skall göra det minst en gång i livet så ska jag säga det till frugan att det räcker med en gång i mitt liv, men inte i år... ok!?

Tack för trevliga bilder B-Tung

Store tid vilka godsaker. Man blir galen av blotta anblicken. Ni ser ut att leva ett riktigt gott liv när ni är därnere. Tack för bilderna.

förstår fan inte hur ni kan äta det jävla slafset ser ju för jävla oaptiligt ut

Möjligen gör det så men man behöver inte ta till kraftuttryck för den sakens skull. Det kan smaka bra trots att det inte ser så gott ut, jag har inga problem med det. Smaken avgör!
Man ska inte hymla med sina känslor i mina ögon ser det ut sämre en grismat ,jo jag har smakat driten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
14