The Lindvall/Prommalee Cha am resort & spa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ursäkta min långa frånvaro, men jag insåg att jag spenderade alldeles för mycket tid framför datorn så jag fimpade den och gjorde nyttiga saker istället. Här har jag iaf en liten uppdatering.

Huset blir klart om ett par veckor och vi ska försöka ta oss ner i februari för att göra i ordning det så det går att hyra ut. Vi får hoppas att det är lika fint som det ser ut på bilderna, det vet man ju aldrig förrän vi ögat själva. Det blir mycket jobb men hoppas på lite sol å bad å bira också, ungarna blir kvar i Svea.

Hoppas att ni haft en bra jul och önskar en god fortsättning till eder alla.

20121122_132911.jpg

Ska du hyra ut. Ska du inte flytta ner.''

Vart ligger det och vad är årshyran på.

Kent

"Nugge78 " sa:
Här tänkte jag slänga upp lite bilder och info på våran framtida fristad i Cha am. Blir ett litet nätt hus på 86 kvadrat, 2 sovrum, 2 badrum, kök,vardagsrum och lite allmänt oanvändbara ytor som verkar vara standard i Thailand. Vi ville väl egentligen bygga lite större eller två våningar men, plånboken fick bestämma som så många andra gånger.

Min fru Naovanit(Nid) är förstås kompis med landägaren så vi fick köpa loss till ett ganska hyfsat pris tycker jag, 300.000baht för 600 kvadrat. Vi kikade på mark i hennes hemtrakt Ban muang, Sakon nakhon först och priserna var ju ok...tills de fick reda på att en västerlänning skulle pröjsa och då helt plötsligt sköt priserna i höjden :(

Vi tänkte ha det som semesterboende till att börja med, försöka hyra ut det till entusiastiska golfare resten av tiden. Finns ju en hel del fina banor inom rimligt avstånd. Jag är ju bara 34 å Nid 31 så det är ingen brådska att dra iväg än även om viljan är stark. Man måste ju ha nåt levebröd och pensionen är lååååångt borta.

"Time will tell" - Yngwie J Malmsteen

Fan, jag har missat en tråd.

Verkar bli ett trevligt ställe.

Glöm bara inte att ösa "I am a viking" vid inflyttningsfesten med samma YJM som du nämnde tidigare.

"Kentbra " sa:
Ska du hyra ut. Ska du inte flytta ner.''

Vart ligger det och vad är årshyran på.

Kent

Yes det ska hyras ut till en början. Vi kommer bara ha det några veckor om året för oss själva. Så det mest praktiska vore att ha långtids hyresgäster, gärna golfsemestrare då det finns en drös golfbanor därikring.

Huset ligger i Kao Yai Cha am, ca.2 mil norr om Hua hin. Det är lugnare där men ändå nära till det mesta. Hyran är inte riktigt bestämd än men det blir väl runt 1500/vecka LS och 2-2500/vecka HS. Det kommer vara fullt möblerat.

"andrejsdenruskige " sa:
Fan, jag har missat en tråd.

Verkar bli ett trevligt ställe.

Glöm bara inte att ösa "I am a viking" vid inflyttningsfesten med samma YJM som du nämnde tidigare.

Hell yeah, det blir våran slogan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
6
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp