Här tänkte jag slänga upp lite bilder och info på våran framtida fristad i Cha am. Blir ett litet nätt hus på 86 kvadrat, 2 sovrum, 2 badrum, kök,vardagsrum och lite allmänt oanvändbara ytor som verkar vara standard i Thailand. Vi ville väl egentligen bygga lite större eller två våningar men, plånboken fick bestämma som så många andra gånger.
Min fru Naovanit(Nid) är förstås kompis med landägaren så vi fick köpa loss till ett ganska hyfsat pris tycker jag, 300.000baht för 600 kvadrat. Vi kikade på mark i hennes hemtrakt Ban muang, Sakon nakhon först och priserna var ju ok...tills de fick reda på att en västerlänning skulle pröjsa och då helt plötsligt sköt priserna i höjden
Vi tänkte ha det som semesterboende till att börja med, försöka hyra ut det till entusiastiska golfare resten av tiden. Finns ju en hel del fina banor inom rimligt avstånd. Jag är ju bara 34 å Nid 31 så det är ingen brådska att dra iväg än även om viljan är stark. Man måste ju ha nåt levebröd och pensionen är lååååångt borta.
"Time will tell" - Yngwie J Malmsteen