Welcome to The Bisarro World.

Okej kan någon annan svara då som inte är et sånt jävla "Pretto" då, stava fel kan väl vem som helst göra?

Jävla pretto? att det är mig Du syftar på, tvivlar jag inte en sekund på, att Du sen kritiserar mig, när Du själv börjar med
ditt inlägg om ett besök i en vårdcentral i Sverige, i ett forum som handlar om Thailand, ter sig synnerligen märkligt, att
Du sen är i total avsaknad av humor, härom råder inga tvivel, detta kan Du bara avhjälpa själv, varför inte prova med en
remiss från vårdcentralen till skratt-gymnastiken, och som Du säker hört tidigare, ett skratt förlänger livet, kanske hjälper
detta för din del att må lite bättre i livet, och visst kan nog andra svara på din fråga, men svaret lär bli samma som detta,
nej, Du kan inte använda dig av kredit/betalkort för att gå igenom spärrarna till Sky train....

Jävla pretto? att det är mig Du syftar på, tvivlar jag inte en sekund på, att Du sen kritiserar mig, när Du själv börjar med
ditt inlägg om ett besök i en vårdcentral i Sverige, i ett forum som handlar om Thailand, ter sig synnerligen märkligt, att
Du sen är i total avsaknad av humor, härom råder inga tvivel, detta kan Du bara avhjälpa själv, varför inte prova med en
remiss från vårdcentralen till skratt-gymnastiken, och som Du säker hört tidigare, ett skratt förlänger livet, kanske hjälper
detta för din del att må lite bättre i livet, och visst kan nog andra svara på din fråga, men svaret lär bli samma som detta,
nej, Du kan inte använda dig av kredit/betalkort för att gå igenom spärrarna till Sky train....

Kontaktlöst kort som American Express, Mastercard, och Visa credit cards, tillsammans Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay kan användas.

Tack för informationen, inte den erfarenheten jag har, loggar ut ett tag, och smälter min dumhet, ha det gott...

kan man verkligen gå fram till spärren och betala med ett kort?

Senast ändrad:
Tack för informationen, inte den erfarenheten jag har, loggar ut ett tag, och smälter min dumhet, ha det gott...

kan man verkligen gå fram till spärren och betala med ett kort?
Ja det kan man.
Annars köper man biljetter med kort i maskiner.

Screenshot_2022-11-14-10-34-37-372-edit_com.chrome.beta.jpg

Vad ska man annars ha företagshälsovården till?
Att det sen kostar någon hundralapp mer är väl inte hela världen..det är ju så systemet fungerar.
Företagshälsovården ska förebygga, kartlägga risker på arbetsplatser och rehabilitera långtidssjukskrivna.
Sen länge en del av det systematiska skyddsarbetet på arbetsplatser.

Det är inte en extra resurs för primärvården som det var förr i tiden.

Ja jag antar det.
Vid samma besök så överhörde jag en annan patient som stod och betalade sitt besök i receptionen.
"Vad...Pengar!", utbrast receptionisten förvånat.
"Ja var det inte det du skulle ha?", svarade då den gamle mannen irriterat "Mutter, grumt, jävla ofattbart..."
Nu tycker ju jag att blivit mycket smidigt att betala med kort, men visst förstår jag den gamle mannen.
Hur långt kommer jag utan kontanter i Thailand?
Skulle aldrig och har aldrig användt mitt Mastel Cald här, inte en chasse-basse, jag är Thai och använder inte heller hjälm

Företagshälsovården ska förebygga, kartlägga risker på arbetsplatser och rehabilitera långtidssjukskrivna.
Sen länge en del av det systematiska skyddsarbetet på arbetsplatser.

Det är inte en extra resurs för primärvården som det var förr i tiden.
Du och jag är väl ungefär lika gamla har jag för mig?
På min tid kunde man få både recept och en remiss utskriven och även få enklare behandlingar utförd på företagshälsovården.
Jag har bland annat fått kortisonsprutor mot så kallad tennisarmbåge ett antal gånger.
Jag har ju varit pensionär i 12 år nu..så jag har inte en aning om hur det fungerar idag.

Nu var jag anställd på ett större företag som hade en liten mottagning bemannad med en sköterska vissa timmar på vardagar och även en läkare vissa dagar i veckan.

Du och jag är väl ungefär lika gamla har jag för mig?
På min tid kunde man få både recept och en remiss utskriven och även få enklare behandlingar utförd på företagshälsovården.
Jag har bland annat fått kortisonsprutor mot så kallad tennisarmbåge ett antal gånger.
Jag har ju varit pensionär i 12 år nu..så jag har inte en aning om hur det fungerar idag.

Nu var jag anställd på ett större företag som hade en liten mottagning bemannad med en sköterska vissa timmar på vardagar och även en läkare vissa dagar i veckan.
Ungefär år 2000 ändrades detta med företagshälsovården.
Vi hade en läkare en dag i veckan för 600 anställda.
Den läkaren satt främst i möten eller gjorde arbetsplatsbesök tillsammans med skyddsombud.
Förnya recept kunde man göra via telefon.
Sköterskan hade heltid och skötte de hälsokontroller som var krav för olika typer av jobb.
Ingen drop in utan tidsbokning eller kallelse.

Ungefär år 2000 ändrades detta med företagshälsovården.
Vi hade en läkare en dag i veckan för 600 anställda.
Den läkaren satt främst i möten eller gjorde arbetsplatsbesök tillsammans med skyddsombud.
Förnya recept kunde man göra via telefon.
Sköterskan hade heltid och skötte de hälsokontroller som var krav för olika typer av jobb.
Ingen drop in utan tidsbokning eller kallelse.
Nu har jag varit på återbesök efter att ha varit hemma och spolat öronen, jag sökte ju för kristallsjukan.
Då insåg jag finessen med de där terminalerna där man själv kunde anmäla sin ankomst.
Eftersom det var ett återbesök så behövde jag ju inte prata och betala någon uta kunde lugnt bara knappa in mina uppgifter själv.
Kristallsjukan var f.ö. osedvanligt otrevlig, försök undvika den!
Man blir yr och ostadig.
Det slutade med att jag spydde och kastade mig handlöst rakt in i en vägg.

Nu känns allt normalt igen, men jag har blivit lite orolig.
Jag har ju beställt en resa till Thailand, och dom är ju inte kända för jämna och fina trottoarer presis.
Vidare så kommer jag ihåg en båtresa till den där ön utanför Pattaya.
När vi åkte dit så var allt lugnt och fint, men på hemvägen hade det blåst upp till mycket gropig sjö.
När vi kom "Hem" till Pattaya så visade det sig att båten inte hade någon landgång till kajen utan man skulle stå där och passa när kajen och båten var i något sånär synk.
Då skulle man hoppa. :oops:

En annan bisarr sak som jag funderat på efter att ha sett en dokumentär om den s.k. Nytorgsmannen är detta med våldtäkter.
Här har man hela livet fått höra hur fasansfull och traumatisk händelse det är, vilket jag kan tänka mig är mycket sant.
Tjejer får hela livet förstört o.s.v.
Men när det gäller Nytorgsmannen så påstår tjejerna att de sov genom hela övergreppet?!
Dom upptäckte dagen efter att det var något skumt som hänt.

Likadant med dom som blev utsatta av Julian Assange, dom hade väl också delvis sovit?
Var de där två ovanligt klent utrustade, eller vad handlar det om?
Nu är det kanske inte så många kvinnor här på forumet, men det vore intressant att få detta förklarat.
Dom tjejer jag känner/känt skulle förmodligen vakna om man försökte idka samlag med dem när de sov.
Typiskt min otur :nerd_transparent:

Liknande trådar

Svar
6
Visningar
1 K
anonymous
A
A
Svar
36
Visningar