Till er alla från oss alla en glädjefull dag.

Gott nytt o slut önskar Julia o Laban :beer: med nytt o gammalt släkt träd....:love_transparent:
SmartSelect_20221230_170303_Expressen.jpg
Hej

Tur vi har färjor som tar oss till Danmark och Tyskland.

Mvh isan lover

Hej

Tur vi har färjor som tar oss till Danmark och Tyskland.

Mvh isan lover
Danmark är inte jättebilligt med växelkursen, en 33cl Carlsberg 5,79 Dkr det blir 8,70 SEK.
Många kollar bara på det danska priset och glömmer växelkursen, sen pålägg på pant i Danmark, var det förr iaf men kanske ändrat?
Och sen färje och bensinkostnad på det.

Även ciggaretter var dyrt i Danmark, dubbla priset mot Sverige, köpte ett paket där i sommras.

Till er alla önskar jag er ett riktigt gott slut på 2022 och ett fortsatt gott 2023.
Även ett stort tack och gott nytt till era respektive som accepterar att ni som är här får sitta vid datorn och skriva här på TS.
Utan er hade forumet inte funnits.
Så igen ett riktigt gott nytt år :love_transparent:

Till er alla önskar jag er ett riktigt gott slut på 2022 och ett fortsatt gott 2023.
Även ett stort tack och gott nytt till era respektive som accepterar att ni som är här får sitta vid datorn och skriva här på TS.
Utan er hade forumet inte funnits.
Så igen ett riktigt gott nytt år :love_transparent:
Gott nytt år på dig Kycklingen och tack för att vi har en gemensam plats att tjöta på :)

A8034703-5F94-4D20-9C97-476E47FD49F0.jpeg

Danmark är inte jättebilligt med växelkursen, en 33cl Carlsberg 5,79 Dkr det blir 8,70 SEK.
Många kollar bara på det danska priset och glömmer växelkursen, sen pålägg på pant i Danmark, var det förr iaf men kanske ändrat?
Och sen färje och bensinkostnad på det.

Även ciggaretter var dyrt i Danmark, dubbla priset mot Sverige, köpte ett paket där i sommras.
Hej

Just Carlsberg och Tuborg är ju dyrare än många andra danska ölmärken, men det finns ju många andra sorter också, sen kör man ju med tilbud också vilket Systembolaget inte har på alkohol, det kan man ju också utnyttja.

Vet inte exakt vad priset är nu men tidigare köpte jag Neptun, Krone och andra enligt mig helt ok öl i glasflaskor för 2.63 danska kronor per styck om jag hade med mig tombackar ifrån Sverige och bytte, men det är nog lite dyrare nu.

På Stena färjan kostar ett flak Norrlands Guld just nu 145 kr, det är också ett ok pris.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox
Och det ska komma från en kyrkans man.

Vi som gick ut söndagsskolan har koll på att;

"Torsdagen före påskhelgen kallas skärtorsdag, där skär betyder 'ren', och namnet har att göra med att Jesus enligt evangelierna tvättade lärjungarnas fötter. Samma dag åt han den sista måltiden tillsammans med lärjungarna, det som kom att bli den första nattvarden."

Tillbaka
Topp