Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mycket fin Julhälsning från Dig kyckling , Tack och GOD JuL, Hoppas ni har det bara här nu i värmenDetsamma till er alla
![]()
Ja Gott nytt år på dig då unge manÅjåjåj!
Vad tid och år går fort, det inte länge sen vi bytte ut 2021 till 2022 och en annan går in på ens sextiförsta levnads år när det slår om från December 31 till Januari 1 vid årsskiftet där vi byter ut 2022 till 2023.
Så från mig(@Jo-Be)och de där man gifte sig med och fick nederbörd med, visst faan.
Familjen heter dessa visst, önskas det ett helvetiskt mat och sprit intag dagen i ära ett![]()
och gott slut på 2022, naturligtvis startar 2023 med en nyårspizza och en jävulsk vätskebrist i kroppen på grund av dagen innan...
Jag hoppas verkligen att du får fel i allt! För om dina spådomar slår in kan du inte återvända alternativt lämna Thailand. Inget jobb betyder personlig konkurs. HUVA!Gott nytt år.
Nästa år blir lågkonjuktur, nya covid-19 mutationer när Kineserna släpps lös, Kina går in i Taiwan, Nordkorea utnyttjar tillfället till att attackera sydkorea, Serbien attackerar Kosovo, EU och Ryssland förklarar krig, Israel attackerar Iran.
Hoppas jag har fel i alltoch vi får ett bättre 2023 än 2022 värdsligt....
Tänkte om jag jobbar en tur till, sen får dom söka 90 dagarsvisa och komma till Sverige och är där när det bryter ut så kan dom inte åka hem...Jag hoppas verkligen att du får fel i allt! För om dina spådomar slår in kan du inte återvända alternativt lämna Thailand. Inget jobb betyder personlig konkurs. HUVA!![]()
Smart...Tänkte om jag jobbar en tur till, sen får dom söka 90 dagarsvisa och komma till Sverige och är där när det bryter ut så kan dom inte åka hem...
Detta lär väl bli en effekt av dom höjda skatterGott nytt o slut önskar Julia o Labanmed nytt o gammalt släkt träd....
![]()
Sverige är väl fortsatt billigare än grannländerna?Detta lär väl bli en effekt av dom höjda skatter
![]()
DEBATT: Höjd alkoholskatt är årets julklapp till gängkriminella
Från den första januari höjs alkoholskatten, och de som gynnas mest är de kriminella gängen. Efterfrågan på alkohol i kombination med höga prisskillnader mellan Sverige och våra grannländer gör att det finns mycket pengar att tjäna, skriver Anna De Geer, VD på Sprit & Vinleverantörsföreningen (SVL).www.expressen.se
Det är många en bra bit upp i Sverige som åker till Tyskland och handlar.Sverige är väl fortsatt billigare än grannländerna?
Skribenten kanske inte tänker på den starka danska kronan, med växelkursen idag är alkohol inget billigt där.
Och Norge är inte billigt.
Får ju åka en bit som till Tyskland.
Å vi uppe norr kan matematik. 6 kilo socker å ett pkt jäst så är man sjlvförsörjandeDet är många en bra bit upp i Sverige som åker till Tyskland och handlar.
Men jag tänkte nog mer på större ekipage från kontinenten.
Själv kommer jag från Blekinge och jag vet vilken kommers det är här.
Ja..och så kan man köpa lättöl och skvätta i lite hembränt och vips så har man starkölÅ vi uppe norr kan matematik. 6 kilo socker å ett pkt jäst så är man sjlvförsörjande