Tropiska sjukdommar.

Kanske det även fungerar på det sättet.
Jag har dock svårt att se att man får något större flöde då flödet stryps av veck och relativt åtsittande högre upp.
Jag gissar att det är en del faktorer som spelar in och inte bara en faktor.

Sedan kan man fundera på varför arabgubbarna inte bär svart...

Ska man stå ute i en öken så är nog vitt bättre än svart. Hittar man skugga så kan det tänkas att ett svart plagg avger värme fortare.

Att en massa burkabärande kvinnor klär sig i svart tror jag inte har med någon svalkande effekt att göra. Bär dom vitt så kan det kanske väcka lustar hos folk....typ
Ok, för mig inget ovanligt med svart i Arabländer vitt bärs mer av välställda?
Sen skrev jag gamla dokumentärer inte dagens mode samt lättflyktigt.

Intressant för en hobbyfysiker.

The best color to keep cool in the heat, it turns out, is to wear black. Black absorbs everything coming in from the sun, sure. But black also absorbs energy from the body instead of reflecting it back.

The best color to keep cool in the heat, it turns out, is to wear black. Black absorbs everything coming in from the sun, sure. But black also absorbs energy from the body instead of reflecting it back.
Hoppas gubben kryar på sej men bränner man kroppen i bägge änder under ca 40 år klart den tar stryk

Vilket resulterar att skapas en luftström inne i kläderna, det som kommer in kan inte gå ut samma väg utan letar öppningar då får man en naturlig luftström vilket går uppåt då värme stiger, då får man samtidigt insug underifrån.

Vilket resulterar att skapas en luftström inne i kläderna, det som kommer in kan inte gå ut samma väg utan letar öppningar då får man en naturlig luftström vilket går uppåt då värme stiger.
Även med tillknäppt upptill absorberar svart värme innifrån.
Rätt komplicerat hur olika ljus, energi och även osynliga ljus som infraröd i olika spektrum reagerar.
Vi är rätt enkla i våra teorier och förklaringar.

Även med tillknäppt upptill absorberar svart värme innifrån.
Rätt komplicerat hur olika ljus, energi och även osynliga ljus som infraröd i olika spektrum reagerar.
Vi är rätt enkla i våra teorier och förklaringar.
Självklart absorberas värme även med tillkäppt, men skrev med lättflyktigt inte tight.
Kroppen mottar värme också, har du tillknäppt går mer in i din kropp.
Vad som stod av det jag läste blir en naturlig fläkt då du får luftström.
Hög och Lågtryck.

Självklart absorberas värme även med tillkäppt, men skrev med lättflyktigt inte tight.
Kroppen mottar värme också, har du tillknäppt går mer in i din kropp.
Vad som stod av det jag läste blir en naturlig fläkt då du får luftström.
Hög och Lågtryck.
Den principen beskrev jag i början av tråden.

Bra då kan vi gå tillbaks till trådämnet, vad gör ni med sårskador här nere? Jag spreja ofta med rakvatten innehållande hög alkoholhalt på sår förr.
Bactroban, alcohol och Betadine som är en jodlösning.
Finns också i Thailand.
Även förstås Väteperoxid som första åtgärd.

Tillbaka
Topp