Tuffare och djävligare för varje år att stanna i Thailand

Kom bara att tänka på en Svenne gubbe som också tyckte att han var thai och kunde förstå thai 555

Han tog en (sk. Sam-lor eller Sam-rod..) en tuktuktaxi hem från stan.. Chauffören fick ett samtal och sa att han skulle lämna av hunden sedan skulle han möta personen han talade med..
Svennegubben sa sedan när det skulle betalas att "Maa mai mi ngun", hund har inte pengar... och gick därifrån.

Jag har spekulerat lite på hur bra denne farang egentligen var på att förstå thai... Sa verkligen chauffören "hund".. det låter väldigt likt verbet "komma" eller "anlända".. Eftersom jag aldrig har hört någon totalt oprovocerat kalla någon annan för hund så drar jag bara slutsatsen att denne chaufför inte heller använde det ordet.
Buffel är ett väldigt vanligt skällsord men inte hund...

Jag tycker ni som kommer till Thailand och är jätteduktiga på att förstå språk och kultur skall tagga ned lite. Inte dra förutfattade slutsatser för hastigt och ställa till det för er... Jag tänkte starta en bildtråd "Krilles bilder från Isaan"... Lägga upp bilder på matmarknader, vajande risfält och gamla trähus på pålar... Sånt som brukar dokumenteras i Isaan...
Sedan tänkte jag efter en stund avslöja att det egentligen var bilder från Pattaya...

Ok. Skit samma nu e det ingen idé att slösa tid på att ta bilder och posta.. ni vet ju redan sensmoralen... att Pattaya även det är Thailand..

Det är svårt, som någon sa, att nämna någon plats i Sverige som inte är 'riktiga Sverige'.. vore väl Hammarkullen eller Rosengård iså fall...

Skål på er TSare

Jag håller med dig till viss del, men varför bry sig... Jag har också träffat en hel del faranger som tror att dom vet allt.men jag skiter fullständigt i dom. Så Krister, lägg ut dina bilder det finns många som skulle uppskatta dom.
Jag är en av dom. Thai eller Svensk soo What, vi har alla rött blod, men det gör väl inte oss till indianer för det.
Till sist.. När faranger kan prata thailändska flytande borde enligt min åsikt vara när du pratar i telefon med en Thai som inte känner dig, tror att du är en Thai.

Jag håller med dig till viss del, men varför bry sig... Jag har också träffat en hel del faranger som tror att dom vet allt.men jag skiter fullständigt i dom. Så Krister, lägg ut dina bilder det finns många som skulle uppskatta dom.
Jag är en av dom. Thai eller Svensk soo What, vi har alla rött blod, men det gör väl inte oss till indianer för det.
Till sist.. När faranger kan prata thailändska flytande borde enligt min åsikt vara när du pratar i telefon med en Thai som inte känner dig, tror att du är en Thai.
555. Jing -lor??

Ja har en liten rolig historia om det också... jag ringde och skulle prata med en medlem här (Micke a.k.a. Glimten66) och hans nuvarande fru svarade.. hon lät ganska ordentligt irriterad när jag frågade om jag fick prata med honom...
När vi väl möttes öga mot öga fick jag reda på varför.. jag hade pratat thai och Mickes fru trodde jag "va en av Mickes jävla thaipolare son ville dra med honom ut och festa nu igen"...
55555

Ett av de bästa inläggen i detta forum , detta värmde Krister , behöver inte sägas mer :wai:
Krille skrev:

Ja du Krille ,, ungefär som min fru sade då hon träffade Krister första gången ..
Den killen pratar Thai som en infödd , om en Thaitjej säger så kan han prata Thai , och då vet man ganska mycket om Thailand . Jag talr en del Isaan ,så pass att jag klarar mig hyfsat där uppe , kan följa enkla diskussioner samt delta en smula , mer kan jag inte , men det är betydligt mer än många andra , sen vet jag en till här på Forumet som är rätt vass på att snacka , han har just flyttat till Isaan , hoppas allt gott för honom...

Senast redigerad av en moderator:
Har även hänt att (folk som inte känner oss ordentligt) ringer frugans telefon o jag svarar...

Sedan lämnar jag över telefon till henne och den som ringer frågar lite diskret... "du, har du en thaiman också vid sidan om.."

55555

Kom bara att tänka på en Svenne gubbe som också tyckte att han var thai och kunde förstå thai 555

Han tog en (sk. Sam-lor eller Sam-rod..) en tuktuktaxi hem från stan.. Chauffören fick ett samtal och sa att han skulle lämna av hunden sedan skulle han möta personen han talade med..
Svennegubben sa sedan när det skulle betalas att "Maa mai mi ngun", hund har inte pengar... och gick därifrån.

Jag har spekulerat lite på hur bra denne farang egentligen var på att förstå thai... Sa verkligen chauffören "hund".. det låter väldigt likt verbet "komma" eller "anlända".. Eftersom jag aldrig har hört någon totalt oprovocerat kalla någon annan för hund så drar jag bara slutsatsen att denne chaufför inte heller använde det ordet.

Jag tycker ni som kommer till Thailand och är jätteduktiga på att förstå språk och kultur skall tagga ned lite. Inte dra förutfattade slutsatser för hastigt och ställa till det för er... Jag tänkte starta en bildtråd "Krilles bilder från Isaan"... Lägga upp bilder på matmarknader, vajande risfält och gamla trähus på pålar... Sånt som brukar dokumenteras i Isaan...
Sedan tänkte jag efter en stund avslöja att det egentligen var bilder från Pattaya...

Ok. Skit samma nu e det ingen idé att slösa tid på att ta bilder och posta.. ni vet ju redan sensmoralen... att Pattaya även det är Thailand..

Det är svårt, som någon sa, att nämna någon plats i Sverige som inte är 'riktiga Sverige'.. vore väl Hammarkullen eller Rosengård iså fall...

Skål på er TSare
Fan Krille, det där måste vara årets hittills bästa inlägg på TS! Möjligen bortsett från mina kaffe inlägg i dryckestråden. :wai: :rolleyes:

Håll tillgodo BandongHasse , lite bilder från Pattaya. Det riktiga Thailand
Observera Bartjejen på sista bilden längst ner , en riktig glädjeflicka ...................;)

DSC06186.JPG

DSC06188.JPG

DSC06181.JPG

DSC06189.JPG

Ytterligare en som tror att alla kvinnor i Thailand är fd bartjejer , och även om dom är det så är de människor precis som oss andra . samt att vissa av dem kan ändra sig totalt när de finner en bra karl , även om det är mindre vanligt ..

Detta försöker jag intala min hustru som har en lite skev bild av bartjejer ,,, alla kan hamna i den sitsen;)

Jag fick reda på en tråkig nyhet.. En tjej som vi kände som hade jobbat på ett exotisk dans ställe har blivit dödad av en man..
Hon hade 5 barn uppe i Isaan och skickade pengar för att försörja dom. Hon hade varit ihop med en fransman som hade plockat upp henne på hennes jobb och dom hade blivit ihop... Dom va alltså ihop men hon fortsatte jobba och delvis betalade för hans semester i LOS... Det va en del svartsjuka i det förhållandet eftersom han hade en förmåga att ligga med hennes kollegor på jobbet...

Det slutade iaf. med att han lämnade henne (för sista gången) när han åkte hem. Hon blev så hjärtekrossad att hon åkte till sin hemstad och tog ett nytt jobb på karaoke...
Hon fick en ny man denna gång en thaiman och flyttade ihop. Han rökte jabba och en vacker dag högg han ihjäl henne med kniv. Så nu finns hon inte mer.

Förbannat tråkig historia, men det finns mer av detta våld mot kvinnor i Thailand än vad man kan tro..........

Håll tillgodo BandongHasse , lite bilder från Pattaya. Det riktiga Thailand
Observera Bartjejen på sista bilden längst ner , en riktig glädjeflicka ...................;)

DSC06186.JPG

DSC06188.JPG

DSC06181.JPG

DSC06189.JPG

Ha Ha !
Härligt Phonta. Jag måste erkänna att efter att noga tittat på dina fina bilder från Pattaya så är jag helt klart överbevisad. Detta är ju också riktiga Thailand. Det trodde jag faktiskt inte. Väldigt lärorik tråd detta.

Fantastiskt !

Trevlig Helg på er alla !

/Bandonghasse

Har även hänt att (folk som inte känner oss ordentligt) ringer frugans telefon o jag svarar...

Sedan lämnar jag över telefon till henne och den som ringer frågar lite diskret... "du, har du en thaiman också vid sidan om.."

55555
Tyvärr så är det inte alls ovanligt ..... En hel del som inte alltid är vid sin hustrus sida kan få erfara detta , en vacker Thaikvinna har många beundrare , inte bara Faranger , tänk på att din kvinna tack vare din ekonomi även blir attraktiv för en ev. Thaiman ...Hehe.....

Tyvärr så är det inte alls ovanligt ..... En hel del som inte alltid är vid sin hustrus sida kan få erfara detta , en vacker Thaikvinna har många beundrare , inte bara Faranger , tänk på att din kvinna tack vare din ekonomi även blir attraktiv för en ev. Thaiman ...Hehe.....
Ok ok sant.. men den som ringde i detta fallet trodde jag va en thai..

hur som haver... har smuttal lite på den chivas vi köpte i förrgår...
.. har krängt en del grejer i butiken...
Vet inte om vi e på plus denna månad men det ser ganska bra ut ändå.

[trans]maa[ton]S[/ton][/trans] förekommer i andra liknande sammanhang i thailändska när man refererar till en tredje person i irriterat/upprört tillstånd, så jag kan tänka mig att det är möjligt att han uppfattade situationen rätt. :)

Iaf, tack för en kul historia! :wai: Jag återberättade den på thailändska här om dagen, och det gick definitift hem. :D

Tillbaka
Topp